• Kocham to! 4
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Ranking

  1. Leonid Repulijski

    Leonid Repulijski

    Obywatel Federacji - bez prawa wyborczego


    • Punkty

      7

    • Postów

      677


  2. Piotr Jankowski

    Piotr Jankowski

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      4

    • Postów

      444


  3. Albert Fryderyk de Espada

    Albert Fryderyk de Espada

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      2

    • Postów

      2 682


  4. Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    • Punkty

      1

    • Postów

      1 184


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.11.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. //To jest narracja. Zimnowojenny konflikt na linii II FN-ZKRR jest reżyserowany za obustronną zgodą. Czcigodny Kongresie, Szanowni Kongresmani, Drodzy Obywatele! W obliczu rosnącego zagrożenia ze strony komunistycznego, totalitarnego reżimu Związku Kolektywistycznych Republik Zdrad i istnienia podejrzeń co do inwigilowania struktur państwowych II Federacji Nordackiej przez agentów tegoż reżimu, zmuszeni jesteśmy podjąć kroki w kierunku obrony naszego interesu narodowego i zabezpieczenia się przed potencjalnym wybuchem inspirowanej przez reżim totalitarny rewolucji komunistycznej w II FN. Dlatego też zgłaszam i poddaję pod obrady projekt ustawy powołującej Komisję ds. Badania Wpływów ZKRR w II FN. @Członek Kongresu Art. 1. Ustawa określa: zadania i kompetencje Komisji do spraw Badania Wpływów ZKRR na bezpieczeństwo wewnętrzne II Federacji Nordackiej, zwanej dalej ?Komisją?; sposób prowadzenia przez Komisję działalności informacyjnej i prewencyjnej dotyczących wpływów ZKRR, zwanych także ?wpływami Zdradzieckimi?. Art. 2. Wydatki związane z działalnością Komisji są pokrywane z budżetu państwa. Komisja zawiadamia właściwe organy o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w celu wszczęcia postępowania karnego. Komisja monitoruje działania podejmowane przez właściwe organy na podstawie zawiadomień Komisji. Art. 3. Komisja prowadzi postępowania mające na celu wyjaśnianie działalności funkcjonariuszy publicznych i kadry kierowniczej, które pod wpływem ZKRR, działając na szkodę interesów II FN: udostępniały osobom trzecim treści informacji objętych tajemnicą państwową; celowo zaniechały reakcji na zauważone przez siebie wrogie działania na terenie II FN; podejmowały decyzje o zatrudnieniu pracowników lub wyborze kontrahenta w ramach organu władzy publicznej lub spółki; dysponowały środkami publicznymi lub środkami spółki; brały udział w procesie stanowienia prawa jako reprezentanci organów władzy publicznej lub spółki; brały udział w negocjacjach i zawarciu umowy międzynarodowej; brały udział w przygotowaniu lub prezentacji stanowiska II FN na forum międzynarodowym; wpływały lub starały się wywrzeć wpływ na czynności, o których mowa w pkt 1?7. Komisja bada również przypadki wpływów Zdradzieckich na działalność osób innych niż wskazane w ust. 1, o ile w istotny sposób oddziaływały one na bezpieczeństwo wewnętrzne lub godziły w interesy II FN w zakresie: prowadzenia kampanii dezinformacyjnych i wpływania na media; działalności wszelkich instytucji; ochrony granicy państwowej II FN; współpracy z wywiadem ZKRR w II FN. Jeśli Komisja stwierdzi, że dana osoba działała pod wpływami Zdradzieckimi, wykazuje to w publikowanym przez siebie raporcie. Art. 4. Komisja prowadzi następującą działalność informacyjną i prewencyjną: przygotowuje i przedstawia raporty ze swojej działalności zawierające wyniki badań Komisji; przedstawia organom władzy publicznej wnioski i rekomendacje w zakresie zapobiegania wpływom Zdradzieckim i ich zwalczania, a także podejmuje działania umożliwiające pociągnięcie do odpowiedzialności osób, o których mowa w art. 3 celem postępowań prowadzonych przez Komisję. Art. 5. W skład Komisji wchodzi 3 członków: Kongres obiera spośród swojego grona jednego członka Komisji. Premier obiera spośród członków Rady Ministrów jednego członka Komisji. Prezydent obiera spośród wszystkich chętnych obywateli II Federacji Nordackiej jednego członka Komisji. Art. 6. Członkostwo w Komisji wygasa w momencie: śmierci i v-śmierci; złożenia rezygnacji; skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub zbrodnię; odwołania. W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Komisji, wyboru nowego Członka dokonuje ten sam organ, który obrał ustępującego Członka. Art. 7. Komisja podejmuje istotne decyzje i zajmuje stanowisko wobec spraw poprzez uchwały, które uchwala większością zwykłą. Na czele Komisji stoi Przewodniczący, wybierany uchwałą przez Członków Komisji. Kieruje on pracami Komisji. Art. 8. Komisja posiada prawo do: zlecenia przeszukania lokalu; zatrzymania urządzenia elektronicznego celem przeszukania go; uniemożliwić osobie uznanej w raporcie za działającą pod wpływami Zdradzieckimi wyjazdu z kraju; wszczynać postępowania karne z urzędu; wzywać mieszkańców II FN na przesłuchania; nakładać kary finansowe w wysokości do 200 mikro za niestawienie się na przesłuchaniu; stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych podjętych na szczeblu federalnym pod wpływami Zdradzieckimi. Art. 9. Ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta.
    2 punkty
  2. Ilość Vajs-Spikerów pozostawiłbym już do dyspozycji Spikera, zapewne nie więcej niż 2 w szczytowym momencie by nam wystarczyło.
    2 punkty
  3. WINSTON PEURA Winston Peura to dobre rozwiązanie dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają cenę i solidne wykonanie. Pomimo braku spektakularnych osiągów jest to solidny wybór, który sprawdzi się w każdych warunkach. Napęd: 6x6 Skrzynia biegów: 7-biegowa manualna Typ nadwozia: 2-drzwiowe Liczba miejsc: 3 + 22* Głębokość brodzenia: 160 cm Masa własna: 8 547 kg Ładowność: 7 500 kg Zbiornik paliwa: 130 l Maksymalna prędkość: 85 km/h Kod Modelu: K-681 WINSTON PUHVIL Winston Puhvil to prawdziwy kolos. Oparcie logistyki na tym modelu nie tylko pozwoli uniknąć niepotrzebnych przestojów spowodowanych awariami, ale także pozwoli na transporty znacznych ilości zaopatrzenia na długich dystansach. Ten przetestowany przez norweglandzką armię i wzbogacony o najnowsze rozwiązania technologiczne pojazd gwarantuje wprost bezkonkurencyjną niezawodność. Napęd: 6x6 Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Typ nadwozia: 2-drzwiowe Liczba miejsc: 3 + 30* Masa własna: 14 642 kg Ładowność: 100 000 kg Zbiornik paliwa: 320 l Maksymalna prędkość: 80 km/h Kod Modelu: K-422 WINSTON TIKER Winson Tiker to niewielki, szybki pojazd pozwalający na błyskawiczny transport osób i sprzętu nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach. Napęd: 4x4 Skrzynia biegów: 7-biegowa manualna Typ nadwozia: 2-drzwiowe Liczba miejsc: 2 + 4* Masa własna: 1420 kg Ładowność: 663 kg Zbiornik paliwa: 40 l Maksymalna prędkość: 180 km/h Kod Modelu: T-14b WINSTON NORSUS N2 Winston Norus N2 do swojego poprzednika różni się niemalże wszystkim, jednak niezmiennie pozostaje on niesamowicie niezawodnym i wszechstronnym pojazdem doskonale przystosowanym do współczesnego pola walki. To też idealne rozwiązanie dla wszelkiego rodzaju organizacji ochroniarskich i służb porządkowych wykorzystywany przez Gwardię Wichryjską, Nopesta Turvalia i Hafgola Öryggisfyrirt?ki. Napęd: 4x4 Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Typ nadwozia: 4-drzwiowe Liczba miejsc: 5 + 4* Masa własna: 3231 kg Ładowność: 2340 kg Zbiornik paliwa: 90 l Maksymalna prędkość: 150 km/h Kod Modelu: T-15 *ilość miejsc w kabinie + maksymalna liczba pasażerów
    2 punkty
  4. II WYBORY PREZYDENCKIE W II FN FKW pod moim przewodnictwem rozpisało II wybory na Prezydenta II FN. Od teraz do godziny 18:00 dnia 1 grudnia w tym wątku prowadzona będzie rejestracja kandydatów. Przydatne informacje: Kto posiada bierne prawo wyborcze? Każdy, kto najpóźniej 17 listopada 2023 roku uzyskał obywatelstwo II FN, nie pełni w Nordacie urzędu sędziego ani nie został skazany wyrokiem sądu na zakaz pełnienia funkcji publicznych. Kto posiada prawo głosu (czynne prawo wyborcze)? Każdy, kto uzyskał obywatelstwo II FN najpóźniej na 7 dni przed dniem głosowania. W przypadku I tury wyborów oznacza to uzyskanie obywatelstwa najpóźniej 30 listopada tego roku. Co jeśli zgłosi się tylko 1 kandydat? Organizowane zostaje głosowanie, gdzie głosujący może opowiedzieć się albo ZA, albo PRZECIW kandydatowi. Kandydat wygrywa wybory, jeśli uzyska ponad połowę głosów ZA. W przeciwnym wypadku ponawia się procedurę rejestracji kandydatów, wykluczając przegranemu kandydatowi możliwość zgłoszenia się. Co jeśli spośród kilku kandydatów żaden nie uzyska większości głosów? Zostanie zorganizowana II tura głosowania, do której dostanie się dwóch kandydatów, którzy osiągnęli najwyższe poparcie w I turze głosowania. Co jeśli z powodu otrzymania identycznej liczby głosów nie będziemy w stanie określić, którzy kandydaci przechodzą do II tury? Jeśli kandydaci uzyskali tyle samo głosów, to pierwszeństwo w wejściu do II tury ma ten, który najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Co jeśli w II turze kandydaci uzyskają równo po 50% głosów? FKW najpierw sprawdzi, który z nich najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Jeśli uzyskali je w tym samym momencie, to FKW przeprowadza losowanie zwycięzcy. Podstawa prawna: Konstytucja II Federacji Nordackiej, Ustawa Specjalna - Ordynacja Wyborcza, Uchwała PFKW o II wyborach prezydenckich. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    1 punkt
  5. Czcigodny Kongresie! Zgodnie z zapisami Konstytucji, Rada Ministrów z Premierem na czele podają się automatycznej dymisji na pierwszym posiedzeniu Kongresu kolejnej kadencji. Wraz z nową kadencją Kongresu musimy ponownie obrać rząd. W pierwszym kroku Pan Prezydent Tadeusz Henrykowski desygnował na urząd Premiera JE Bolesława Kirianóo von Hohenburga. Aby przedstawiony przez Prezydenta kandydat mógł kontynuować swoją pracę, zaprezentowany przez niego rząd musi uzyskać wotum zaufania Kongresu. W przeciwnym wypadku, Kongres sam wybierze nowego Premiera. Abyśmy nie głosowali w ciemno, zwracam się z uprzejmą prośbą do desygnowanego @Bolesław Kirianóo von Hohenburg o przedstawienie proponowanego przez siebie składu osobowego Rady Ministrów i o wygłoszenie exposé. Nie jest to coś wymaganego przez Konstytucję - nieudzielenie tych informacji nie spotka się z żadnymi sankcjami prawnymi. Ale myślę, że powinniśmy wprowadzić taki dobry zwyczaj, abyśmy wiedzieli, nad czym tak naprawdę głosujemy i abyśmy podnieśli poziom demokracji w kraju. @Członek Kongresu
    1 punkt
  6. Szanowni Kongresmani! Powoływana Komisja bynajmniej nie będzie zajmowała się bezprawnym wymierzaniem sprawiedliwości z pominięciem konstytucyjnych instytucji sądu... Komisja ds. Badania Wpływów ZKRR w II Federacji Nordackiej będzie miała za zadanie przede wszystkim znalezienie wśród naszych służb mundurowych, policji, administracji, urzędników, czołowych przedsiębiorców, a być może i polityków, osób, które współpracują z totalitarnym reżimem komunistycznym. Będziemy zbierali na takie osoby materiały dowodowe, na których podstawie będziemy pisać akty oskarżenia do Sądu. Jeśli nie jesteście agentami republik zdradzieckich, to nie macie się czego obawiać. Każdy, kto chce walczyć przeciwko komunizmowi i czerwonej zarazie, jest naszym sojusznikiem. Stańmy ponad podziałami politycznymi i razem wypleńmy komunizm oraz jego wpływy z bastionu demokracji, jakim jest Nordata!
    1 punkt
  7. To nie jest ograniczanie swobód obywatelskich. Jak już wcześniej podkreśliłem, projekt ustawy jest niezwykle ważny dla bezpieczeństwa państwa. Jestem przeciwko, by obce służby ingerowały w nasze bezpieczeństwo.
    1 punkt
  8. Wy jesteście zdolni do wszystkiego. Wcisnęliście bez informacji do Muratyki jakieś obozy bandytów nie informując o tym ani mnie, ani Alberta, także wcale nie zdziwię się, jeśli zaczniecie tak ograniczać swobody obywateli II Federacji. Jesteście bandytami!
    1 punkt
  9. Zamawiam reklamę poziomą na 2 tygodnie z odnośnikiem: https://forum.nordata.pl/topic/1587-ustawa-o-komisji-ds-badania-wpływów-zkrr-w-ii-federacji-nordackiej/?tab=comments#comment-16071
    1 punkt
  10. Te ręce niczego nie kradły! Nie przekazywały niejawnych dokumentów. Ja jestem niewinny, więc oczywiście popieram tą komisję, byle jej macki nie sięgały zbyt daleko. Nie każdy kto utrzymuje kontakty z ZKRR jest szpiegiem. To chyba oczywiste. Równocześnie jestem przeciwny nadaniu komisji prawa do zlecenia przeszukania lokalu, co powinno leżeć wyłącznie w gestii lokalnych służb.
    1 punkt
  11. Szanowny Spikerze, Szanowni Kongresmeni, Pan Prezydent II Federacji wyznaczył mnie do ponownego skompletowania, drugiego już, rządu. Osoby, z którymi współpracowałem dotychczas w ramach gabinetu, albo okazały się ludźmi godnymi zaufania, albo ludźmi, którzy trafili na swoje stanowisko w złym miejscu i czasie, ale miały dość odwagi, żeby poprosić o odwołanie. W związku z tym nie widzę konieczności proponowania żadnej nowej twarzy, a jedynie przedstawię nieco skorygowany proponowany skład mojego rządu: Wicepremier, Ministerstwo Sprawiedliwości, Gospodarki i Nauki: Leonid Repulijski ? Kolega Leonid jako Minister Sprawiedliwości, Spiker Kongresu I Kadencji a także po prostu nordacki patriota dowiódł ponad wszelką wątpliwość, że zasługuje na zwiększenie jego kompetencji. Nie robiąc tego, pokazałbym, że nie szanuję pracy swoich współpracowników. Dlatego też na wniosek samego zainteresowanego postanowiłem przedstawić go jako Wicepremiera a także szefa pierwszego "superministerstwa" w dziejach IIFN. Minister Spraw Wewnętrznych: Henryk Ziemiański ? Kolega Henryk pomimo znacznej i najczęściej pozbawionej merytoryczności nagonki również bardzo dobrze sprawował się na swoim stanowisku, m.in. odpierając falę bialeńskich uchodźców. Nie widzę przeciwwskazań dla wydłużenia jego misji. Minister Spraw Zewnętrznych: moja skromna osoba, tj. Bolesław Kirianóo von Hohenburg ? uważam, że moje wysiłki na rzecz przyłączenia nowych prowincji do II Federacji oraz budowanie sojuszy z Hawilandem, Garmanią oraz Eesti działają na korzyść Nordaty, w związku z czym również swoją misję przedłużam. Wraz z potrzebą jestem też gotów powoływać kolejne kompetentne osoby na inne stanowiska. Jak już zauważył pewien Obywatel II Federacji, zarówno Koalicja Konserwatywna jako całość, jak i zarządzana przeze mnie Opcja Konserwatywna nie złożyły nowego programu swojego działania w Kongresie. Decyzja ta została podjęta, ażeby móc najpierw zrealizować resztę obietnic z kadencji poprzedniej: opieranie się czerwonej zarazie, sojusz środkowonordacki, działania w Orientyce. Taki jest cel działania stronnictwa którego jestem członkiem w Kongresie, jak i mojego przyszłego ewentualnego rządu. Do tego dochodzą też nowe rzeczy: program zgłaszania inwestycji w energetykę atomową przez samorządy prowincji bądź jej władze (gdy będziemy mieli już norda, a skarb państwa będzie dostatecznie duży), zwiększenie ochrony naszych granic poprzez wyspecjalizowane jednostki Sił Zbrojnych, uchwalenie małżeństwa jako związku dwóch Nordatczyków czy wyprawy nordackich badaczy na Polarktykę i pozostawienie flagi IIFN na biegunie północnym. Mam nadzieję, że pomogłem szanownym Kongresmenom w wyborze, i oddaję głos koledze Spikerowi. Niech żyje Nordata (państwo)!
    1 punkt
  12. Też o tym myślę. Może trzeba zaorać ten koncept prowincji wolnych/wspólnotowych? Byłyby po prostu prowincje, wspólnoty i państwa stowarzyszone. Wspólnota Autonomiczna nie musiałaby być federacją kilku prowincji - mogłaby być również krajem unitarnym.
    1 punkt
  13. Dzisiaj grupa opublikowała swój pierwszy Singel promujący ich najnowszy album "Nordata". A tak na temat tego utworu wypowiedział się lider grupy, Jan Urwilas:
    1 punkt
  14. 1 punkt
  15. I jaki to ma sens? Co to da? I czym jest ta Polska?
    -1 punktów
  16. Nie jestem już Kongresmenem co prawda, więc nie mam zamiaru się przypominać i łaskawie prosić Premiera o odpowiedź. Jej brak pokazuje tylko, jak bardzo niekompetentni ludzie rządzą naszym krajem. No ale, przecież nasze argumenty są pozamerytoryczne, jak to ktoś niedawno gdzieś tu powiedział ?
    -2 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00