Ranking
-
uwzględniając wszystkie działy
- We wszystkich działach
- System zgłaszania projektów i próśb
- Ideas comments
- Rynek Pracy
- Jobs Comments
- Jobs Reviews
- Positions
- Position Comments
- Position Reviews
- Pliki
- Komentarze do plików
- Opinie o pliku
- Wydarzenia
- Komentarze do wydarzeń
- Opinie o wydarzeniu
- Grafiki
- Komentarze do grafik
- Opinie o grafice
- Albumy
- Komentarze w albumach
- Recenzje albumów
- Instytucje/Instytucji
- Instytucja komentarzy
- Opinie o Instytucja
- Rekordy
- Rekord komentarzy
- Opinie o Rekord
- Rekordy
- Rekord komentarzy
- Opinie o Rekord
- Tematy
- Odpowiedzi
- Aktualizacje statusu
- Odpowiedzi na komentarze
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
25 Sierpnia 2021 - 26 Września 2025
-
Rok
26 Września 2024 - 26 Września 2025
-
Miesiąc
26 Sierpnia 2025 - 26 Września 2025
-
Tydzień
19 Września 2025 - 26 Września 2025
-
Dzisiaj
26 Września 2025
-
Wprowadź datę
02.09.2025 - 02.09.2025
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 02.09.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Z powodu mojej długotrwałej realiozy. Przyjmuję niniejszą Konstytucję. Wybaczcie za tak krótką moją wypowiedź ale fizycznie nie jestem w stanie nic więcej zrobić.3 punkty
-
Szanowni Panowie, Na mocy nadanej dziś przez Imperatora Konstytucji: W związku z tym proponuję przejść do wyboru Chengxianga. Jest to o tyle istotne, że Imperator obecnie cierpi na realiozę, co może jeszcze pewien czas potrwać, więc przydałoby się, żeby istniał jakikolwiek organ władzy centralnej. Czy ktoś chciałby objąć tę funkcję? W czasie wcześniejszym obrad Keisarnodu, Imperator zaproponował moją kandydaturę. Moje podejście do objęcia tej funkcji jest takie, że mogę ją objąć, ale nie muszę. Jeśli nie będzie innych chętnych i wyrazicie wolę, żebym był Chengxiangiem, jestem do dyspozycji. Prezentować swojej kandydatury chyba nie muszę, znacie mnie od wiele lat. O ile z moją produktywną aktywnością bywa różnie (ostatnio to z reguły niezbyt dobrze), to jestem codziennie obecny na forum i discordzie, na bieżąco odpowiadam na wiadomości... Nie obiecuję więc jakichś zmian w działaniu Imperium, bo te zależą od czasu i chęci ogółu Obywateli, natomiast bardzo wysoce prawdopodobne jest, że w dalszym ciągu będę obecny i nie będzie żadnych problemów z kontaktem ze mną. Za priorytet swojej kadencji uznałbym dalsze utrzymywanie dobrych relacji z Federacją Nordacką (ostatnio regularność kontaktów międzyrządowych mocno osłabła), a także nawiązanie relacji z Brodrią Iwana Pietrowa. Jeżeli macie do mnie jakieś pytania, to chętnie odpowiem. Proponuję, żeby kandydatury na Chengxianga składać do soboty. W niedzielę zaczęlibyśmy głosowanie. @Obywatel Nan Di2 punkty
-
Korzystając z nadanej mi przez Konstytucję inicjatywy ustawodawczej, składam niniejszy projekt Ustawy konstytucyjnej o przywróceniu porządku prawnego. Rozwiązuje ona część problemów obnażonych przez orzeczenia NSF. To szybka poprawka na już, która rozwiązuje palące problemy. Moim założeniem jest dalsza naprawa Konstytucji poprzez napisanie nowej w oparciu na dotychczasowe brzmienie, nadając prym przepisom określonym w ustawach. Art. 1. Niniejsza ustawa konstytucyjna nowelizuje Konstytucję II Federacji Nordackiej z dnia 20 lipca 2024 roku. Art. 2. Uchyla się artykuł 5. o brzmieniu: II Federacja Nordacka przestrzega obowiązującego ją prawa międzynarodowego. Art. 3. Uchyla się artykuł 13. o brzmieniu: 1. Godność osoby ludzkiej jest nienaruszalna. Jest ona źródłem wszelkich praw i wolności. 2. Każdy człowiek ma prawo do ochrony swojej godności i dobrego imienia. Art. 4. Artykuł 14. o dotychczasowym brzmieniu: Wszyscy ludzie są równi wobec prawa i mają prawo do równej ochrony prawnej bez względu na jakiekolwiek różnice, takie jak rasa, płeć, wiek, religia, orientacja seksualna, niepełnosprawność, status ekonomiczny czy jakikolwiek inny czynnik. przyjmuje brzmienie: Wszyscy ludzie są równi wobec prawa. Art. 5. Artykuł 15. o dotychczasowym brzmieniu: Każdy człowiek ma prawo do: 1. życia, kara śmierci jest zakazana; 2. swobodnej aktywności w granicach prawa; 3. wolności osobistej i bezpieczeństwa; 4. wolności słowa, poglądów, sumienia i wyznania; 5. sprawiedliwego i publicznego procesu w rozsądnym terminie przez niezawisły i bezstronnysąd. przyjmuje brzmienie: Każdy człowiek ma prawo do wolności słowa, poglądów, sumienia i wyznania. Korzystanie z wolności słowa podlega ograniczeniom określonym w ustawie, jeżeli są one konieczne dla ochrony bezpieczeństwa państwa, porządku publicznego, przestrzegania regulaminu forum i prawa realnego lub wolności i praw innych osób. Art. 6. Uchyla się w całości artykuły 16. i 17. o brzmieniu: Artykuł 16. Prawa i wolności określone w artykule 15. są przyrodzone, niezbywalne i nienaruszalne. Nie mogą być uchylone ani ograniczone w sposób ograniczający ich istotę. Artykuł 17. Państwo zapewnia wolność mediów i środków społecznego przekazu. Art. 7. Artykuł 18. o dotychczasowym brzmieniu: Każdy człowiek ma obowiązek szanować prawa i wolności innych osób. przyjmuje brzmienie: Każdy człowiek ma obowiązek: szanować prawa i wolności innych osób. przestrzegać obowiązującego prawa. ponosić koszty podatków i innych świadczeń bezzwrotnych. Art. 8. Uchyla się w całości Sekcję II Rozdziału II o brzmieniu: Sekcja II - Mieszkaniec Artykuł 19. 1. Mieszkańcem II Federacji Nordackiej jest osoba będąca obywatelem lub rezydentem II Federacji Nordackiej. 2. Tryb i warunki nadania obywatelstwa i rezydencji określa ustawa. Artykuł 20. 1. Każdy mieszkaniec ma prawo do swobodnego podejmowania, prowadzenia i rozwijania działalności gospodarczej. 2. Państwo chroni własność prywatną oraz zapewnia warunki sprzyjające uczciwej konkurencji bez monopolów. 3. Każdy mieszkaniec prowadzący działalność gospodarczą ma obowiązek działać uczciwie i rzetelnie, przestrzegając zasad etyki biznesowej. Artykuł 21. 1. Każdy mieszkaniec ma prawo do swobodnego zawierania umów gospodarczych. 2. Państwo zapewnia ramy prawne, które wspierają i chronią swobodę umów, zgodnie z zasadą pacta sunt servanda (umów należy dotrzymywać). Artykuł 22. 1. Każdy mieszkaniec ma prawo do uczestnictwa w życiu kulturalnym oraz do korzystania z obiektów rekreacyjnych. 2. Państwo wspiera rozwój prywatnych, społecznych i publicznych inicjatyw w zakresie kultury i sportu, promując szeroki dostęp do różnych form aktywności rekreacyjnej. Artykuł 23. 1. Każdy mieszkaniec ma prawo do edukacji. 2. Państwo wspiera rozwój prywatnych, społecznych i publicznych instytucji edukacyjnych, zapewniając konkurencyjność i wysoki standard nauczania. Artykuł 24. 1. Każdy mieszkaniec ma prawo do zawierania małżeństwa oraz zakładania rodziny. 2. Państwo zapewnia ochronę rodzinie, której zakres określa ustawa. Artykuł 25. Obowiązkiem mieszkańca jest poszanowanie i przestrzeganie prawa oraz ponoszenie kosztów podatków i innych świadczeń bezzwrotnych. Art. 9. Uchyla się w całości artykuł 27. o brzmieniu: 1. Każdy obywatel ma prawo do ochrony zdrowia. 2. Państwo wspiera prywatną, społeczną i publiczną inicjatywę w sektorze opieki zdrowotnej, zapewniając dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej oraz promując zdrowy tryb życia. Art. 10. W artykule 28. uchyla się ustęp 2. o brzmieniu: Państwo chroni własność społeczną oraz zapewnia warunki sprzyjające rozwojowi inicjatyw społecznych. Art. 11. Uchyla się w całości artykuł 29. o brzmieniu: 1. Każdy obywatel ma prawo do poszanowania swojej prywatności, życia rodzinnego, domu i korespondencji. 2. Ingerencja w prywatność obywatela jest dozwolona jedynie na podstawie prawa i w zakresie niezbędnym w demokratycznym społeczeństwie. Art. 12. Nowelizacja jest skuteczna wraz z ogłoszeniem w Dzienniku Prawnym.2 punkty
-
Velke Mesto Achkov, dnia 2 września 2025 roku W Y R O K W IMIENIU II FEDERACJI NORDACKIEJ Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze KU 1/25, wszczętej zarządzeniem z dnia 2 września 2025 roku, orzeka, co następuje: Działanie Najwyższego Sądu Federalnego z urzędu w sprawach kontroli konstytucyjności jest zgodne z Konstytucją. Kompetencja ta wynika z fundamentalnej roli Sądu jako strażnika porządku prawnego i zasady legalności, a jej źródłem jest nie tylko prawo pisane, ale także utrwalone w praktyce prawo zwyczajowe. Zarzut naruszenia zasady legalności określonej w art. 6 Konstytucji w odniesieniu do samodzielnego wszczynania postępowań przez Najwyższy Sąd Federalny jest bezpodstawny, ponieważ Konstytucja nie zawiera zakazu takiego działania, a prawo do kontroli konstytucyjności z urzędu jest logiczną i niezbędną konsekwencją roli Sądu w systemie trójpodziału władzy. Orzekanie przez sędziego w sprawie, którą sam zainicjował, nie narusza zasad obiektywizmu, ponieważ w sprawach kontrolnych sędzia nie jest stroną, a jedynie organem czuwającym nad zgodnością aktów prawnych z Konstytucją. Wyroki wydane przez Najwyższy Sąd Federalny w sprawach KN 1/25, KN 2/25, KN 3/25, KN 4/25, KN 5/25 oraz KN 6/25 są konstytucyjne i pozostają w mocy. U Z A S A D N I E N I E Sąd w pełni rozumie troskę Prezydenta o przestrzeganie zasady legalności, która została jasno określona w art. 6 Konstytucji, która stanowi, że organy państwa działają na podstawie i w granicach prawa. Należy jednak pamiętać, że zasada ta odnosi się do całości porządku prawnego, w tym do fundamentalnych, niewypowiedzianych wprost kompetencji, które są konieczne do zapewnienia stabilności całego ustroju. Konstytucja w art. 48 precyzyjnie opisuje, jak Prezydent może zwrócić się do Najwyższego Sądu Federalnego w sprawie kontroli konstytucyjności ustaw. Należy to jednak interpretować jako opis jednej ze ścieżek postępowania, a nie jako drogę zamykającą dostęp do innych działań. Główna rola Najwyższego Sądu Federalnego to strażnik Konstytucji. Rola ta nie może być uzależniona wyłącznie od wniosków innych organów państwa, które z różnych przyczyn mogą nie być zainteresowane podważeniem własnych, niezgodnych z prawem działań. Prawo do samodzielnego inicjowania spraw jest prawem koniecznym, które wynika wprost z natury tej instytucji. Konstytucja nie musi wymieniać wszystkich szczegółowych uprawnień Sądu, jeśli wynikają one z jego głównej konstytucyjnie zapisanej funkcji. Ponadto, jak wykazano w zarządzeniu w sprawie KN 1/23 z 18 grudnia 2023 roku, praktyka działania z urzędu jest utrwalonym zwyczajem prawnym, stosowanym konsekwentnie przez Najwyższy Sąd Federalny od ponad półtora roku. Zgodnie z Preambułą Konstytucji, w II Federacji Nordackiej istnieje porządek prawny, który opiera się na "prawie naturalnym i zwyczajowym", więc skoro praktyka wszczynania postępowań z urzędu funkcjonuje w systemie prawnym od tak długiego czasu, to stała się już prawem zwyczajowym i tym samym jest ona w pełni legalna. Ponadto zarzut, że sędzia nie może orzekać w sprawie, którą sam zainicjował, jest błędny, ponieważ w postępowaniu kontrolnym sędzia nie jest stroną sporu. Inicjując sprawę z urzędu, sędzia nie reprezentuje żadnego interesu, ale pełni swoją funkcję, czyli zapoczątkowuje proces weryfikacji legalności aktu prawnego. Działanie to ma na celu ochronę porządku prawnego, a nie jakichkolwiek interesów. Jest to działanie formalne, a orzekanie jest jego meritum. Rozdzielanie tych dwóch etapów w sprawach ustrojowych byłoby niedopuszczalnym paraliżem systemu sądowniczego i prowadziłoby do sytuacji, w której prawo byłoby naruszane, a Najwyższy Sąd Federalny nie miałby możliwości reakcji. W świetle powyższego Sąd stwierdził, że wszelkie działania Najwyższego Sądu Federalnego w sprawach o sygnaturach: KN 1/25, KN 2/25, KN 3/25, KN 4/25, KN 5/25 oraz KN 6/25 były zgodne z obowiązującym prawem, a ich legalność nie może być kwestionowana. Niniejszy wyrok jest prawomocny. DW: @Obywatel Federacji@Kamiljan de Harlin (-) Damiano Robingren Przewodniczący Składu Orzekającego2 punkty
-
Burek von Trinitz, kandydujący na urząd Ministra Stanu, zawitał dziś w Kanugardzie. Ostatnie miesiące były dla stolicy ciężkim okresem. Najpierw epidemia realiozy, potem - nieznanego pochodzenia zaraza, która spotegowała skutki epidemii. Jak się w końcu okazało - była ona spowodowana przez pewien gatunek grzyba, który miał szanse się rozwinąć w instalacji wodnej, często już przestarzałej i niespełniajacej odpowienich norm. Grzyb przyczynił się do znacznej ilości zgonów w całej Winkulii, przede wszystkim w największych i najgęściej zaludnionych miastach, w tym w Kanugardzie. Nie pomógł fakt, że szpitale były przepełnione przez pacjentów znajdujących się w realiozowej śpiączce. W ostatnim czasie udało się już przywrócić kontrolę nad sytuacją, ale skutki tych wydarzeń widoczne są nadal. Epidemia, w połączeniu ze słabą kondycją ekonomiczną kraju, doprowadziła wielu mieszkańców (przede wszystkim największych) miast do emigracji. Część udała się na prowincję - część już zagranicę. Miasta winkulijskie, w tym Kanugard, po okresie wzrostu na przestrzeni ostatnich kilku lat - zaczęły się wyludniać. Wielu mieszkańców stracił Kanugard - jako że wielu z nich stanowili przyjezdni pracownicy, studenci, imigranci z zagranicy. Pełne skutki demograficzne nie są jeszcze w pełni znane, zagadnienie to wymagać będzie starannej analizy. Na spotkaniu z mieszkańcami przyszły premier zapewnił o wsparciu swojego rządu dla władz lokalnych, by umożliwić im skuteczniejszą odnowę po katastrofie. Przekazał też wsparcie finansowe, ze swoich własnych środków, na rzecz funduszy wspierających ucierpiałych na skutek tegorocznego kryzysu. Następnie rozdał młodzieży pluszowe zabawki, zamówione specjalnie na okazję kampanii. Oto Burbubu. BUREK - SIŁA!1 punkt
-
Wysoki Sądzie! W trosce o bezpieczeństwo naszego państwa i zachowanie ciągłości władzy, zwracam się z uprzejmą prośbą o rozpatrzenie mojego wniosku o sprawę ustrojową w zakresie legalności inicjowania spraw kontrolnych przez Najwyższy Sąd Federalny, wydawanie wyroków przez inicjatora postępowania, konstytucyjność wyroków w sprawach o sygnaturach: KN 1/25 | zgodność z Konstytucją art. 12 ust. 1 KK , KN 2/25 | zgodność z Konstytucją art. 12 ust. 3 KK , KN 3/25 | zgodność z Konstytucją art. 8 ust. 1 pkt 4 KK , KN 4/25 | zgodność z Konstytucją art. 10 ust. 3 regulaminu Kongresu , KN 5/25 | zgodność z Konstytucją art. 6 regulaminu Kongresu oraz KN 6/25 | zgodność z Konstytucją art. 2 ust. 3 & art. 2 ust. 4 Ordynacji Wyborczej. Moje pytania są następujące: Czy Sąd Najwyższy może orzekać w sprawie konstytucyjności ustaw w innych sytuacjach, niż przewidziane przez Konstytucję, a konkretniej w art. 48 ust. 2 oraz 4–5? Czy Najwyższy Sąd Federalny może sam wszczynać sprawy kontrolne, nie na wniosek organu władzy do tego uprawnionego? Czy inicjator postępowania może wydawać wyrok w sprawie, którą sam zainicjował? Czy wyroki wydane przez Sędziego Najwyższego w sprawie kontrolnej, którą sam wszczął Sędzia Najwyższy, są konstytucyjne? Moje zastrzeżenia budzi konkretnie to, że Konstytucja nie daje Sędziemu Najwyższemu prawa do samodzielnego wszczynania spraw. Nie przewiduje przepisów, które pozwalałyby mu działać z własnej inicjatywy, określały tryb badania konstytucyjności ustaw na wniosek sądu czy regulowały procedury związane z takim działaniem. Jedyny przypadek, gdy Najwyższy Sąd Federalny może oceniać zgodność ustawy z konstytucją, został wskazany w art. 48 ust. 2 oraz 4–5 i dotyczy sytuacji, gdy z takim wnioskiem zwraca się Prezydent. Zasada legalności zapisana w art. 6 jasno mówi, że organy państwa mogą działać tylko w granicach prawa, a skoro konstytucja nie przewiduje uprawnienia Sędziego Najwyższego do samodzielnego inicjowania spraw, to takie działanie byłoby bezpodstawne. Dodatkowo fakt, że ustawa zasadnicza szczegółowo reguluje tryb postępowania na wniosek Prezydenta, a pomija inne możliwości, oznacza, że nie są one dopuszczalne. Połączenie w jednej osobie funkcji inicjatora i sędziego, który później orzeka, rodzi też moje wątpliwości. Z wyrazami estymy Prezydent II Federacji Nordackiej DW: @Damiano Robingren@Burek1 punkt
-
Trwa coroczna inicjatywa – Sarmackie Żniwa (link). Można wygrać kilka ciekawych nagród (link) oraz zgłosić swoją narracyjną nagrodę (link). Trwa także konkurs na wieniec dożynkowy (link). Zapraszamy do wzięcia udziału! Książę ogłosił wybory do Sejmu LXXXV kadencji, które odbędą się 13–14 września br. (link). Kanclerz przedstawił projekt zmiany Ustawy o Naczelnej Izbie Architektury (link). Projekt głównie miał na celu doprecyzować kwestie, które były w przyszłości sporne. Między innymi zmniejszono uprawnienia Kanclerza. Projekt został przyjęty przez sarmacki parlament i podpisany przez Księcia. Kolejny projekt rządowy w Sejmie. Tym razem przedstawiono projekt zmiany Ustawy o Prefektach (link). Poprzedni projekt nie został przyjęty więc przedstawiono alternatywną wersję, zupełnie inną. W życie weszła nowa Ustawa o Dzienniku Praw i publikacji aktów prawnych (link). W związku z tym również wydano decyzję ws. nowych zasad przygotowania i publikacji aktów prawnych (link). Rada Ministrów skończyła pracę nad osiągnięciami oraz punktami zasług (link), zreformowano punkty zasług (link), ogłoszono emisję rządowych obligacji skarbowych (link), czy zlikwidowano instytucję Urzędu Skarbowego (link). Ruszyła nowa aplikacja – Sarmackie Psy (link). Zabawa polega na hodowli psów, które potem będą brały udział w Wielkiej Gonitwie. Podczas niej będzie można obstawiać i wygrywać liberty. Gonitwa będzie odbywała się co jakiś czas przy różnych wydarzeniach więc już teraz warto zadbać o swoje psy. Zapraszamy! W prasie: – Mikronacje debiutują na konwencie (link), – Anioły Grodzisk - 13 sezon w MLK (link), – Kolejny sezon, kolejny mistrz! - Podsumowanie 13 sezonu MLK (link), – Lenno Ermitanyo - na rozdrożu rzek (link), – W Centrum Szkolenia Wojsk przeprowadzono kursy dla strzelców wyborowych (link), – Nie żyjemy w symulacji. A może powinniśmy? (link), – Godło wielkości Wilanowa - nowy sposób promocji mikronacji? (link), – Zostań Prezesem SLP – władza, chwała i memy czekają! (link).1 punkt
-
Problemem jest wciskanie enteru zamiast klikanie na przycisk. Nie wiem czemu odrzuca to kod. Żeby przyjęło kod, trzeba kliknąć na przycisk.1 punkt
-
Velke Mesto Achkov, dnia 2 września 2025 roku Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Na wniosek Prezydenta II Federacji Nordackiej, wszczynam postępowanie w sprawie kontroli ustrojowej dotyczącej legalności praktyki inicjowania spraw kontrolnych przez Najwyższy Sąd Federalny oraz konstytucyjności wyroków wydanych w sprawach o sygnaturach: KN 1/25, KN 2/25, KN 3/25, KN 4/25, KN 5/25 oraz KN 6/25. Wątpliwość konstytucyjna dotyczy następujących kwestii: art. 6 Konstytucji: "Organy państwa działają na podstawie i w granicach prawa", art. 48 ust. 2 Konstytucji: "Prezydent może zwrócić się do Najwyższego Sądu Federalnego o zbadanie zgodności ustawy z Konstytucją", art. 48 ust. 4 Konstytucji: "Ustawa oceniona przez NSF za niekonstytucyjną nie wchodzi w życie, lecz wraca do Kongresu, gdzie poddawana jest ponownemu czytaniu", art. 48 ust. 5 Konstytucji: "Ustawa, którą NSF na wniosek Prezydenta oceni za zgodną z Konstytucją, musi zostać podpisana przez Prezydenta". Nadaję sprawie następującą sygnaturę: KU 1/25. Wyznacza się SN Damiano Robingrena na Przewodniczącego składu orzekającego. DW: @Kamiljan de Harlin (-) Damiano Robingren Przewodniczący Składu Orzekającego1 punkt
-
Komitet Centralny Socjalistycznej Partii Volkianu ul. Awangardy 1 01-015 Krasnodarsk VOLKIAN Król Związku Winkulijskiego Jego Królewska Wysokość Mikołaj III Wasza Królewska Wysokość, Wasze Ekscelencje, potwierdzam wolę kandydowania na urząd Ministra Stanu Związku Winkulijskiego z ramienia Socjalistycznej Partii Volkianu. Program wyborczy zostanie przedstawiony Waszej Królewskiej Wysokości, Folkstagowi oraz ogółowi obywateli możliwie niezwłocznie. Z poważaniem Henryk Wespucci1 punkt
-
Ponadto w nadaniem mojej skromnej osobie Orderu Dziedzica chciałbym wystosować oficjalne podziękowania. Nie uważam, aby zasłużył na tak wysokie odznaczenie państwowe Kotliny Edelweiss, jednakowoż pełny wiary w słuszność decyzji Jego Ekscelencji Dziedzica Kotliny Edelweiss @Leszek Ebeprzyjmuję je z wdzięcznością. Dziękuję raz jeszcze.1 punkt
-
Szanowni Państwo, Obywatele, Goście Zagraniczni. W imieniu rządu zawiadamiam, iż w dniu 5 września br. w Achkovie odbędzie się uroczystość złożenia doczesnych szczątków zasłużonego działacza nordackiego Leonida Repulijskiego w Mauzoleum. Zapraszamy wszystkich chcących złożyć hołd v-zmarłemu.1 punkt