Harlin wyciągnął z marynarki zadrukowaną kartkę papieru i przeczytał jej treść na głos.
- Traktat akcesyjny pomiędzy II Federacją Nordacką a ZKRR... eee to nie to. Moment... - zaczął przeszukiwać szafkę biurka. - Mam! Proszę przeczytać. Jeśli się wszystko zgadza, to proszę o podpis.
§1 Zakres umowy
1. Strony zobowiązują się do współpracy przy opracowaniu i wdrożeniu do produkcji nowego modelu samochodu, będącego wspólnym projektem AKC i Utopii.
2. Projekt samochodu będzie obejmował:
a. konstrukcję i montaż samochodu przez AKC,
b. zapewnienie finansowania i kampanii reklamowej przez Utopię.
§2 Kolaboracyjny model samochodu
1. Nowy model samochodu będzie posiadał:
a. logo i znaki graficzne Utopii umieszczone na karoserii pojazdu,
b. nazwę zawierającą odniesienie do Utopii (do uzgodnienia przez Strony przed wprowadzeniem modelu na rynek).
2. Utopia uzyskuje prawo do wykorzystania modelu w celach promocyjnych.
§3 Wzajemne zobowiązania
1. Utopia zobowiązuje się do:
a. pokrycia kosztów produkcji i promocji wspólnego modelu,
b. dostarczania na koszt własny do siedzib AKC i Atlas (firmy współpracującej z AKC, reprezentowanej przez Alberta Fryderyka de Espadę) regularnych dostaw pralinek o smaku konopii winewskiej.
2. AKC zobowiązuje się do:
a. oznaczenia wybranych modeli samochodów znakami graficznymi Utopii,
b. przekazania nieodpłatnie jednego egzemplarza modelu AKC Espada Sport Light na rzecz Prezesa Utopii, Kamiljana de Harlina.
§3 Postanowienia końcowe
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy obustronnej zgody Stron pod rygorem nieważności.
2. W sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie ma prawo II Federacji Nordackiej.
3. Spory wynikłe na tle niniejszej umowy Strony zobowiązują się rozstrzygać w drodze negocjacji, a w razie braku porozumienia – przez Sąd Najwyższy II Federacji Nordackiej.