• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Waksman

    Waksman

    Szef NKI


    • Punkty

      3

    • Postów

      4 371


  2. Kamiljan de Harlin

    • Punkty

      3

    • Postów

      559


  3. Sheldon Anszlus Lovelace

    Sheldon Anszlus Lovelace

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      2

    • Postów

      178


  4. Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    • Punkty

      1

    • Postów

      1 147


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zobaczysz kochany ❤️ @Albert Fryderyk de Espada Albercik, ja to tak teraz myślę i tak - jeśli i ja, i ty znaleźliśmy się na takiej liście, to czy to nie czyni Muratyki z jednego z najbardziej wpływowych krajów na świecie? 😂
    2 punkty
  2. Ja Ci dam mnie wygryźć 😂🍻 Oczywiście gratuluję oraz życzę dalszych sukcesów.
    2 punkty
  3. Mamo mamo możemy mieć bandę pięciorga Mamy bandę pięciorga w domu Banda pięciorga w domu:
    1 punkt
  4. Dzisiaj rozegrał się pierwszy mecz naszej reprezentacji w 60. sezonie MUP. To była walka kapitalizmu z komunizmem - na boisku starł się Westland i Związek Rad. Pierwsza połowa to były dwa niesportowe zachowania sowietów, którzy wyłapali dwie żółte karkti. Padły też dwa gole dla Westlandu! W tym jeden to rzut wolny. Druga połowa przyniosła podobnie 1 żółtą kartkę dla ZKRR oraz 1 gol dla Westlandu. Mamy więc jedną kartkę ZKRR na każdy jeden gol Westlandu. Totalnie zdominowaliśmy przeciwnika rozgrywając go 3-0. Zapowiada się niesamowity sezon dla Westlandu.
    1 punkt
  5. Mężczyźni odwzajemnili salut dając wyraz zrozumienia, że rozpoznali swojego towarzysza broni i Imperatora. - Bosman Kaspar Darnau. Pochodzę z Muratyki, choć los i służba rzuciły mnie w różne zakątki świata - przedstawił się, po czym wskazał młodszego kolegę. — A to mat Lodar Villenfeld. Młody, ale z głową pełną zapału i nadziei na tę misję, prawda, Lod? - Dokładnie tak, kapitanie - odpowiedział szybko Lodar, poprawiając odruchowo mundur. - Mam nadzieję, że będę mógł wnieść coś wartościowego do tej wyprawy, Wasza Imperatorska Mości Hohenburg. Kiedy zaproponowano mi udział, nie wahałem się ani chwili. To szansa, by zrobić coś, co może zmienić historię. - Młodość ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne - zauważył Darnau z lekkim uśmiechem. - Ja pamiętam swoje pierwsze misje, jeszcze w muratyckiej marynarce. Wtedy wydawało mi się, że nic mnie nie złamie. - Kaspar zrobił krótką pauzę. - A dziś? Dziś już wiem, że niektóre rany zostają z nami na zawsze. Bolesław zauważył, że wspomnienie o „ranach” nie było przypadkowe... mężczyzna zapewne miał na myśli zarówno bliznę na twarzy jak i głębsze, psychiczne ślady pozostawione przez służbę. Trójka rozmawiała jeszcze kilkanaście minut o swojej przeszłości, przeżyciach w pracy i planach na przyszłość. Jednak ta krótka rozmowa, która zdecydowanie zbliżyła ze sobą towarzystwo, musiała się kiedyś skończyć. Dźwięk dzwonka przerwał pogawędki załogi wskazując na to, że nastało południe - a więc czas na zebranie przed wypłynięciem. --- Na mostku załoga zebrała się w zwartym szyku. Kapitan Hevland stał przy mapie rozłożonej na stole nawigacyjnym, a obok niego znajdowały się wykresy oraz plany. Gdy wszyscy ucichli, kapitan podniósł wzrok i przeszedł do omówienia strategii. - Jak dobrze wiecie - rozpoczął Hevland, przechodząc wzrokiem po twarzach zgromadzonych - wypływamy z Jerngardu i obieramy kurs na Morze Wurstlandzkie. Stamtąd kierujemy się prosto na północ w kierunku Lumerii. Lumeria to nasz pierwszy przystanek, gdzie dokonamy uzupełnienia oraz przeprowadzimy krótki przegląd techniczny. Na ekranie wyświetlono schemat planowanej trasy, a Hevland kontynuował: - Gdy opuścimy Lumerię, czeka nas trochę krótsza, ale trudniejsza, przeprawa przez mroźne wody północy. Najpewniej napotkamy wtedy lód, z którym jednak nasz lodołamacz poradzi sobie bez problemu. - Kapitan spojrzał się w stronę techników. - Następnie zamierzamy opłynąć Arctiq i Kanadę. Szczególnie interesuje nas północne wybrzeże. Być może opłynięcie tych ziem będzie niemożliwe, jeśli okażą się nie być samotnymi wyspami, lecz częścią większego lądu albo lądolodu. - Co wtedy zrobimy? - zapytał jeden z marynarzy. - Wtedy zatrzymujemy statek przy wybrzeżu - odpowiedział Hevland bez wahania. - W pierwszej kolejności wypuszczamy drony, które zmapują najbliższą okolicę. Następnie do akcji wkroczy ekipa ekspedycyjna, która wyruszy na północ na skuterach śnieżnych, aby kontynuować badania terenu. Naszym celem jest sam biegun północny. Następnie spróbujemy opłynąć nowoodkryty kontynent. Sprawa bęzdzie o wiele prostsza, jeśli spotkamy się tylko z lodem. Przebijemy się statkiem na sam biegun, a po drodze przeanalizujemy dno oceaniczne naszą naukową aparaturą. Kapitan przejrzał zgromadzonych, upewniając się, że każdy rozumie swoje zadania. - To będzie wymagająca misja - przyznał z powagą. - Ale jestem pewny, że nasza elitarna ekipa wykona swoją pracę jak przystało na elitę. Czy macie jeszcze jakieś pytania?
    1 punkt
  6. Wystarczy spojrzeć, kto jest u sterów państwa. Wielki Admin Waksman Dyktator Sił Zbrojnych Espada Wieczny Premier Bolesław Prezydent-Król Tadeusz Wszechmogący Sędzia Repulijski
    1 punkt
  7. WYROK w imieniu II Federacji Nordackiej Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/3/24 wszczętej przez Spikera Kongresu orzeka, co następuje: Obowiązujące prawo stanowią opublikowane w publicznie dostępnym miejscu jednolite teksty ustaw. W związku z utratą danych z dawnego Dziennika Ustaw konieczna jest ponowna publikacja jednolitych tekstów ustaw oraz treści ich nowelizacji. Do momentu ponownej publikacji treści ustaw, organy władzy są zobowiązane do podejmowania działań w oparciu o lekturę uchwalonych projektów uzupełnionych o uchwalone nowelizacje. Dowodem na uchwalenie są archiwalne posiedzenia Kongresu. Umowy i traktaty międzynarodowe, których jedną ze stron była II Federacja Nordacka, zamieszczone na forach innych państw-signitariuszy tychże umów, można traktować jako obowiązujące prawo i działać w oparciu o nie, jeśli z lektury forum zagranicznego jasno wynika, że zostały podpisane przez obie strony ORAZ z lektury archiwum posiedzeń Kongresu wynika, że zostały ratyfikowane, o ile nie istnieją dowody wskazujące na ich wypowiedzenie lub wygaśnięcie. Rozporządzenia i inne akty prawne, które najprawdopodobniej istniały wyłącznie w starym dzienniku praw, nie mogą zostać uznane za obowiązujące, jeśli brak jest dowodów co do ich treści i zakresu obowiązywania. Jako dowód dot. treści i zakresu obowiązywania rozporządzeń i innych aktów, które istniały wyłącznie w Dzienniku Praw, posłużyć mogą cytowania tych przepisów na forum, zrzuty ekranu, szkice projektów na komputerach i w archiwach organów władz, a także przyjęte na podstawie tych przepisów przez inne organy reguły funkcjonowania. W przypadku aktów o szczególnym znaczeniu dla funkcjonowania państwa, zobowiązuje się osoby ówcześnie odpowiedzialne za ich wydanie podjęcie próby rekonstrukcji treści tych aktów na podstawie wzmienionych wcześniej dowodów i przedstawienie ich swoim obecnym odpowiednikom (np. były Prezydent obecnemu Prezydentowi albo projektodawca ustawy obecnemu Spikerowi). Organy władzy zobowiązuje się do opracowania i uchwalenia nowych aktów, które mogą zastąpić bezpowrotnie zagubione dokumenty w zgodzie z intencją pierwotnego prawodawcy. W przypadku niemożności odtworzenia treści lub zakresu danego aktu, należy uznać go za nieobowiązujący, co pociąga za sobą konieczność przeanalizowania skutków prawnych wynikających z jego utraty oraz jeśli to konieczne, przeprowadzenie stosownych działań legislacyjnych w celu zabezpieczenia funkcjonowania instytucji. Organy władzy mogą działać do momentu ustabilizowania się systemu prawnego w oparciu o prawo zwyczajowe i naturalne, powszechnie przyjęte dotychczas reguły funkcjowania i społeczne konsensusy. Wydana wykładnia ma na celu jedynie umożliwienie DORAŹNEGO funkcjonowania organów II FN do czasu ustabilizowania sytuacji prawnej, a jej interpretacja nie powinna być traktowana jako precedensowa poza obecnymi okolicznościami. UZASADNIENIE 1. Prawodządność i konieczność publikacji jednolitych tekstów ustaw II Federacja Nordacka według artykułu 1. Konstytucji jest demokratycznym państwem prawa. Podstawowym warunkiem praworządności jest jawność i dostępność prawa. Przepisy prawne muszą być opublikowane w powszechnie dostępnym miejscu, aby umożliwić obywatelom oraz organom władzy zapoznanie się z ich treścią i działanie z ich zgodą. Utrata danych zawartych w dawnym Dzienniku Ustaw, będącym fundamentem jednolitego porządku prawnego II FN, narusza te zasady, uniemożliwiając tymczasowo normalne funkcjonowanie instytucji państwowych. W związku z tym, konieczne jest ponowne opublikowanie jednolitych tekstów ustaw oraz treści nowelizacji, aby przywrócić spójność i transparentność systemu prawnego. Do momentu przeprowadzenia tej publikacji, uznaje się, że organy władzy mogą działać w oparciu o uchwalone projekty aktów prawnych uzupełnione o dostępne nowelizacje, których treść jest jednoznacznie ustalona. Ta decyzja wynika z potrzeby zapewnienia ciągłości funkcjonowania państwa oraz poszanowania legalizmu. 2. Status umów i traktatów międzynarodowych Kwestia związana z umowami i traktatami międzynarodowymi jest prostsza dlatego, że identyczne kopie tego samego aktu publikuje u siebie każdy z sygnatariuszy. Taka redundancja gwarantuje nam prawdziwość i legalność obowiązujących traktatów, jeśli tylko znajdziemy dowód na to, że Kongres je ratyfikował i w międzyczasie nie zostały wypowiedziane lub nie wygasły. 3. Akty prawne, których treść przepadła bezpowrotnie. Aby uznać taki akt obowiązujący, niezbędne jest posiadanie dowodów potwierdzających jego treść i zakres obowiązywania. W przeciwnym razie władze działające na podstawie niepewnych aktów prawnych narażają system na ryzyko chaosu prawnego. Co jeśli dwa różne organy działają w oparciu o dwie różne wersje tych samych przepisów? Taka niejednolitość jest niedopuszczalna w demokratycznym państwie prawa. Konieczne jest podjęcie prób rekonstrukcji utraconych aktów na podstawie wszelkich obiektywnych dowodów. Wiarygodne są cytowania przepisów na forum i Discordzie, zrzuty ekranu, szkice projektów na komputerach ich prawodawców oraz wykształcone ze względu na obowiązujący przepis zwyczaje władz. Jeśli to nie pomoże, to organy władzy powinny opublikować nowe akty w miejsce utraconych, kierując się przy tym intencją pierwotnego prawodawcy. 4. Nadzwyczajna konieczność kierowania się prawem zwyczajowym i naturalnym W sytuacji wyjątkowej utraty danych prawnych konieczne jest posługiwanie się przez organy władzy prawem zwyczajowym, naturalnym oraz dotychczas przyjętymi regułami funkcjonowania opartymi na społecznym konsensusie. Przykładem są zasady prowadzenia debaty w Kongresie, które utarły się już w pamięci Kongresmenów i obywateli. Takie rozwiązanie jest zgodne z tradycją prawną, która w razie braku formalnego prawa sięga do zasad ogólnych i norm sprawdzonych w praktyce. Uznaje się je za źródło tymczasowego prawa, dopóki nie zostanie przywrócona pełna funkcjonalność systemu prawnego i nie zostaną ponownie opublikowane jednolite teksty obowiązujących aktów normatywnych. 5. Doraźny charakter wykładni Wydana wykładnia prawna została przyjęta jedynie na potrzeby chwilowego przywrócenia funkcjonowania organów władzy II FN, a jej interpretacja nie powinna być stosowana jako utarta reguła w przyszłości. Zamiast tego Nordackie Konsorcjum Informatyczne powinno zabezpieczyć federalne i prowincjonalne akty prawne przed ich utratą poprzez częste tworzenie kopii zapasowych w kilku miejscach. Podobnie winny uczynić organy władzy, trzymając w swoich własnych archiwach kopie aktów. Ponadto, Najwyższy Sąd Federalny informuje o możliwości oskarżenia NKI przez poszkodowane organy władzy, samorządy i obywateli o zaniedbanie (doprowadzenie systemów informatycznych do stanu nieużyteczności), działanie na szkodę interesu publicznego lub o działanie na szkodę II Federacji Nordackiej (jeśli przedstawione zostałyby dowody na umyślność takiego działania). Niniejszy wyrok jest prawomocny. DW: @Bolesław Kirianóo von Hohenburg, @Obywatel Federacji. Leonid Repulijski Przewodniczący Składu Orzekającego
    1 punkt
  8. Oh wow, nawet nie wiem co powiedzieć 😄 Bardzo dziękuję za takie wyróżnienie. Wiele to dla mnie znaczy bo to mi pokazuje, że to co robię faktycznie interesuje i intryguję ludzi, a o to dokładnie chodzi. Teraz tylko pozostało mi się wspinać wyżej po tej drabince 😏😂
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00