• Lubię to 1
  • Kocham to! 4
  • Wow 1
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Albert Fryderyk de Espada

Obywatel Federacji
  • Postów

    2 792
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    204

Ostatnia wygrana Albert Fryderyk de Espada w dniu 18 Sierpnia

Użytkownicy przyznają Albert Fryderyk de Espada punkty reputacji!

O Albert Fryderyk de Espada

Numer Identyfikacji Obywatela

  • NIO
    2908210003

Ostatnie wizyty

5 058 wyświetleń profilu

DANE UŻYTKOWNIKA

ID Paszportu

8

Data przyjazdu

Podpis

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

d163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png99527777916552134.png.36d8ca78e1684f2c1fe18307c76c620e.png

AFdeEspada@nordnet.fn

 

Osiągnięcia Albert Fryderyk de Espada

Większy Mistrzunio

Większy Mistrzunio (15/17)

  • Roczek
  • Maszynka do pisania
  • Popularny
  • Yobel Niedoceniany Świr 2021 Unikat
  • Miesiąc później...

Najnowsze odznaki

1,2 tys.

Reputacja

  1. Zasadnicze pytanie. Jak dobrze mi wiadomo to tereny byłej Bialenni objęte były jakąś formą ochrony między innymi przez Nan Di czy Edelweiss w ramach tego Paktu Bundżadarskiego i jako iż widzę że Bialennia zaczeła sobie funkcjonować wszyscy zgodzili się na to i nie będzie jakiś problemów z tym związanych.
  2. Szanowni Państwo, Niniejszym, działając na podstawie punktu 3 artykułu 9 Ustawy specjalnej o działaniu i organizacji Zjednoczonych Sił, składam rezygnację z pełnienia funkcji Głównodowodzącego Zjednoczonych Sił. Decyzja ta wynika z faktu objęcia przeze mnie adekwatnej funkcji w strukturach Sił Zbrojnych Korlin Edelweiss, co zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa uniemożliwia dalsze sprawowanie obecnego stanowiska. Dziękuję za okazane mi zaufanie oraz za współpracę wszystkim żołnierzom i współpracownikom w ramach Zjednoczonych Sił, z którymi miałem zaszczyt pełnić służbę. Z wyrazami szacunku, Głównodowodzący Zjednoczonych Sił Federacji Nordackiej;
  3. Kiedy promienie słońca powoli rozjaśniały monumentalne kolumny mauzoleum, na końcu szerokiej alei rozległ się równomierny, dostojny odgłos uderzeń wojskowych butów o bruk. Tłum rozstąpił się instynktownie, tworząc szeroki korytarz między zgromadzonymi. W tym korytarzu ukazała się kompania reprezentacyjna Zjednoczonych Sił, z proporcami Federacji opadającymi majestatycznie w rytm marszu. Na ich czele, krokiem spokojnym, ale pełnym powagi, szedł Głównodowodzący Zjednoczonych Sił, Albert Fryderyk de Espada. Jego ciemny, generalski płaszcz poruszał się lekko na wietrze, a srebrne szlify na ramionach lśniły odbitym światłem. Kompanijni żołnierze zajęli miejsce naprzeciw schodów mauzoleum, tworząc szereg honorowy. Głównodowodzący zbliżył się do trumny, na której wciąż spoczywała flaga Federacji, i przez dłuższą chwilę stał w bezruchu, z pochyloną głową. Potem wykonał powolny, wojskowy salut, a wraz z nim cała kompania, w idealnej, wyuczonej synchronizacji, uniosła broń do ostatniego hołdu. - Panie Prezydeńcie, Panie Premierze… - rzekł spokojnym, głębokim głosem do zgromadzonych na trybunie honorowej gości, jednocześnie robiąc obrót o przez ramie zwracając się jakby wprost do trumny. - Dziś wojsko Federacji, które współtworzył Pan swą radą i czynem, oddaje cześć Panu jako jednemu z tych, którzy jak mało którzy przysłużyli się naszemu narodowi - Po tych słowach rozległa się salwa honorowa - trzy donośne, strzały karabinów rozbrzmiały nad placem, niosąc echo aż po dalekie mury stolicy. Ludzie milczeli, wielu z nich ze łzami w oczach, inni pochylali głowy. Kompania Zjednoczonych Sił w szyku zwartym, lecz bez pośpiechu, ustąpiła z placu, zostawiając ciszę przetykaną jedynie szumem flag i cichym szeptem modlitw.
  4. Czas debaty dobiegł końca, nie mam żadnych przeciwskazań więc sugeruję przejść do głosowania.
  5. W zakładach lotniczych Atlas-Freburg ruszyła produkcja pierwszej partii samolotów ATP-2500. Proces odbywa się na jednej z linii montażowej zgodnie z harmonogramem. Montaż kadłubów i skrzydeł postępuje zgodnie z dokumentacją techniczną. Zespoły inżynierów i techników nadzorują instalację awioniki, systemów pokładowych oraz silników. Wszystkie komponenty są poddawane bieżącej kontroli jakości, by wyeliminować ryzyko błędów produkcyjnych. Pierwszy z czterech samolotów ATP-2500 wszedł już w fazę testów naziemnych. Po ich zakończeniu, kolejne maszyny będą poddane jeszcze pierwszym testom lotniczym, które jeżeli zostaną ukończone pomyślne pozwolą na przekazanie gotowych już maszyn do odbiorcy. Cały proces ma na celu zapewnienie, że finalny produkt spełni wszystkie specyfikacje techniczne i zostanie dostarczony w uzgodnionym terminie. Dodatkowo, informujemy, że w produkcji znajduje się już pierwszy egzemplarz Atlasa ATP-3000. Maszyna jest modyfikowana zgodnie z planami, aby jeszcze lepiej sprostać Państwa wymaganiom. Oczekujemy na wizytę przedstawicieli Norweglandzkich Linii Lotniczych, aby zaprezentować postępy w projekcie i omówić szczegóły. DW: @Piotr Jankowski
  6. Właśnie problem polega na tym że nie wasz, jeszcze jakbyście się do tego dołożyli ale nie, lepiej stać z boku i narzekać. Ani to potrzebne ani pożyteczne.
  7. Dowództwo Zjednoczonych Sił informuje, że operacja neutralizacji zagrożenia związanego z przejęciem cywilnego odrzutowca na terenie Federacji Nordackiej zakończyła się pełnym sukcesem. Wszystkie działania zostały przeprowadzone z najwyższą precyzją, w ścisłej koordynacji pomiędzy siłami powietrznymi, jednostkami rozpoznawczymi oraz służbami porządowymi, przy zachowaniu najwyższego priorytetu, jakim jest życie i bezpieczeństwo obywateli Federacji. W wyniku konsekwentnych, profesjonalnych działań osoby odpowiedzialne za przejęcie samolotu podjęły jedyną słuszną decyzję, natychmiastowe poddanie się siłom wojskowym, co pozwoliło na uniknięcie ofiar oraz ograniczenie ryzyka do absolutnego minimum. Zatrzymane osoby zostaną w najkrótszym możliwym czasie przetransportowane do stolicy Federacji Nordackiej i przekazane w ręce sądu federalnego tego samego, który jeszcze nie tak dawno temu stał się celem ataku podobnych desperatów i radykałów. Dalsze decyzje dotyczące losu zatrzymanych należą już wyłącznie do wymiaru sprawiedliwości. Dowództwo podkreśla, że misja, której celem było szybkie, stanowcze i bezpieczne zakończenie incydentu, dobiegła końca. Jednakże w świetle rosnącej liczby tego rodzaju aktów terroru i destabilizacji, Zjednoczone Siły traktują sprawę niezwykle poważnie. Obecnie trwają analizy mające na celu ocenę, w jaki sposób podobne sytuacje mogą być w przyszłości rozwiązywane jeszcze szybciej i skuteczniej. Nie wyklucza się rozpoczęcia prac nad powołaniem wyspecjalizowanych, dedykowanych jednostek, których głównym zadaniem byłoby natychmiastowe reagowanie na kryzysy porwań, ataków terrorystycznych i innych poważnych zagrożeń bezpieczeństwa narodowego. Podkreślamy, że bezpieczeństwo obywateli Federacji Nordackiej pozostaje absolutnym priorytetem, a wszystkie służby; wojskowe, cywilne i wywiadowcze będą działać w ścisłej współpracy, aby każdy, kto zdecyduje się zagrozić porządkowi publicznemu i życiu naszych obywatel, spotkał się z natychmiastową i zdecydowaną reakcją. Dowództwo Zjednoczonych Sił składa wyrazy uznania wszystkim żołnierzom, pilotom, oficerom i specjalistom, którzy wzięli udział w tej operacji, a także służbom wspierającym działania wojskowe w terenie. Profesjonalizm, zimna krew i dyscyplina sprawiły, że sytuacja, która mogła przerodzić się w tragedię, została rozwiązana bez strat ludzkich i bez eskalacji. DW: @Andrzej Ordyński @August de la Sparasan
  8. WAKSMAN-DËTER Kaspar Venir ZA DE ESPADA Albert Fryderyk ZA ZIEMIAŃSKI DE HARLIN LA SPARASAN Henryk ZA / PRZECIW / WSTRZ.
  9. W pierwszej kolejności założyłbym że prezydenckie weto mógłby odwołać sam Sejm aczkolwiek jakąś znaczącą przewagą głosów, być może podobnie jak w przypadku odwołania 3/4 głosów. Natomiast jeżeli chcielibyśmy angażować w to sądy to wydaje mi się że obiektywny i teoretycznie bezstronny sąd federalny byłby lepszym rozwiązaniem niż powoływanie specjalnego urzędu który zapewne przydawałby się bardzo sporadycznie.
  10. Panie Marszałku, Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie odnośnie powyższego projektu. Zgodziliśmy się co do mechanizmów odwoływania prezydenta/ministrów więc chciałbym się zapytać czy w związku z tym iż takie zapisy znajdują się w konstytucji nie powinny w niej znaleźć się również zapisy odnośnie prezydenckiego weta. Mogę się mylić ale z mojej pamięci wychodzi że kiedyś Prezydent IV Republiki posiadał możliwość weta ustawy Sejmu. Oczywiście uwzględniała ona to iż prezydent musiał podać powody swojej decyzji i ewentualne poprawki wymagane do przyjęcia ustawy oraz przy okazji tego istniały również zapisy dotyczące tego jak Sejm może jednak przegłosować nawet zawetowany projekt. Czy nie było by więc zasadne i wskazane umieszczenie takich przepisów.
  11. @import url('https://fonts.googleapis.com/css2?family=JetBrains+Mono:wght@400;700&display=swap'); .vote-card { background: linear-gradient(145deg, #1a1a1a, #2a2a2a); color: #fff; padding: 20px 25px; border-radius: 12px; font-family: 'JetBrains Mono', monospace; width: 100%; max-width: 900px; margin: 20px auto; box-shadow: 0 0 25px rgba(0,0,0,0.8); border: 1px solid #333; position: relative; } .vote-card::before { content: ''; position: absolute; top: 0; left: 0; right: 0; height: 3px; background: linear-gradient(90deg, #ff4b4b, #ffd700, #00ff6a); border-radius: 12px 12px 0 0; } /* Lista posłów */ .vote-card .deputy-list { display: grid; grid-template-columns: 1fr 1fr; gap: 10px; } @media (max-width: 700px) { .vote-card .deputy-list { grid-template-columns: 1fr; } } .vote-card .deputy-item { display: flex; justify-content: space-between; align-items: center; padding: 8px 12px; background: linear-gradient(145deg, #0a0a0a, #1a1a1a); border: 1px solid #444; border-radius: 6px; font-size: 0.9rem; } .vote-card .deputy-name { color: #ddd; max-width: 70%; word-break: break-word; } /* Placeholder głosów */ .vote-card .deputy-vote { font-weight: 700; text-transform: uppercase; letter-spacing: 1px; } .vote-card .vote-placeholder span { margin: 0 4px; } .vote-card .vote-placeholder .za { color: #00ff6a; text-shadow: 0 0 8px #00ff6a; } .vote-card .vote-placeholder .przeciw { color: #ff4b4b; text-shadow: 0 0 8px #ff4b4b; } .vote-card .vote-placeholder .wstrz { color: #ffd700; text-shadow: 0 0 8px #ffd700; } WAKSMAN-DËTER Kaspar Venir WSTRZ. DE ESPADA Albert Fryderyk ZA ZIEMIAŃSKI DE HARLIN LA SPARASAN Henryk ZA / PRZECIW / WSTRZ.
  12. No nie koniecznie wyrzucamy, po prostu teraz sformułowane jest to w następujący sposób; Władzę wykonawczą sprawuje Prezydent IV Republiki oraz ma on możliwość desygnowania ministrów Rady Prezydenckiej gdzie przekazuje on część swoich kompetencji i obowiązków na osobę ministra w drodze rozporządzenia. Zamiast sformułowania że władzę sprawuje Prezydent wraz z Radą Prezydencką gdyż pierwotny projekt owszem zakładał jasne istnienie takiego organu aczkolwiek odczuwam iż w szczególności druga część mojej poprawki dość jasno i klarownie określiła czym owa rada ma być. Oto oficjalny projekt: SEJM IV REPUBLIKI MURATYKI IV KADENCJI Druk nr 1.2 Zwierzogród, 27.08.2025 Poprawka Nr.1 do: PROJEKTU NOWELIZACJA KONSTYTUCJI 11 LIPCA Art. 1 Zmienia się brzmienie Art.2 Punkt b na: "Prezydent IV Republiki Muratyki - jako władza wykonawcza" Art. 2 Zmienia się brzmienie Art. 10 na: W artykule 31 Konstytucji zmienia się jego brzmienie z: "Władze wykonawcza na terenie IV Republiki Muratyki sprawuje prezydent oraz ministrowie." na: "Władzę wykonawczą w IV Republice Muratyki sprawuje Prezydent oraz Ministrowie Rady Prezydenckiej, powoływani przez Prezydenta w drodze rozporządzenia, w którym określa on również zakres ich kompetencji i obowiązków."
  13. Proponowałbym zatem zmianę treści Art.2 Punkt b na: "Prezydent IV Republiki Muratyki - jako władza wykonawcza" Jednocześnie również chciałbym zaproponować zmianę w Art. 10 jako iż jest on bezpośrednio powiązany z powyżej przytaczanym aczkolwiek w delikatnie zmienionej formie: "Władzę wykonawczą w IV Republice Muratyki sprawuje Prezydent oraz Ministrowie Rady Prezydenckiej, powoływani przez Prezydenta w drodze rozporządzenia, w którym określa on również zakres ich kompetencji i obowiązków."
  14. No dobrze chwilę to zajęło ale wydaje mi się iż zapoznałem się z całością treści proponowanych zmian. Dla własnego porządku przejdę sobie po kolei przez proponowane zmiany; Art. 1 i 3, Zmiany jak najbardziej zasadne i nie mam to nic specjalnego do dodania Art. 2, Większość zapisu ponownie jak powyżej sensowny ciąg skutków tego w jakich realiach się znaleźliśmy chociaż nie do końca rozumiem zasadność dodawania organu jakim jest Rada Prezydencka w takiej formie jakby miała sugerować iż Rada ta ma faktycznie funkcjonować a z naszych doświadczeń wynikać może raczej iż prezydent pełni w zasadzie pełnię powierzanych mu kompetencji samodzielnie co najwyżej przekazując część kompetencji na mianowanych ministrów. Mamy ostatnimi czasy w FN spory problem związany właśnie z interpretacją niektórych zapisów litery prawa stad nie chciałbym aby potem ktoś interpretował te zapisy jakby stanowiły one o tym iż owa rada ma realnie działać (tym bardziej w naszych realiach stanu osobowego). Proponowałbym zatem pozostawienie tego zapisu w pierwotniej formie a dopiero w dalszej części dokumentu zaznaczyć iż prezydent może powierzyć część swoich obowiązków na barki desygnowanego ministra. Ar. 4, Mam rozumieć przez te zapisy iż wybory do Sejmu/Volkshøse mają być jakaś hybryda między dotychczasowym systemem oraz naszym narracyjnym systemem? warto by również przy tej okazji może jasno zaznaczyć iż teraz każdy mieszkaniec (nie obywatel) na prawa wyborcze w IV Republice gdyż dalej nie zostało to jasno wskazane a zmienia bardzo dużo w naszej polityce wewnętrznej. Chyba ze zostawiamy ten temat dla ordynacja wyborcza gdyż wnioskując z treści poprawki takowa powstanie w oparciu o proponowane zmiany Art. 5-9 Tutaj nie mam żadnych znaczących zastrzeżeń. Art. 10, 11 i 12, Tutaj wraca temat interpretowania tych zapisów w czym mowa w Art. 2. Jakkolwiek realnie w funkcjonowaniu państwa nie zmieniłoby to zbyt wiele tak wolę aby było to jasne i klarowne iż Prezydent sprawuje władzę, z pomocą lub bez. Dlatego proponuję zmienić brzemiennie poprawki w Art. 10 na "Władzę wykonawczą w IV Republice Muratyki sprawuje Prezydent mogący przekazać część wybranych kompetencji na rzecz desygnowanych przez niego ministrów wchodzących w skład Rady Prezydneckiej." Również Art. 12 wskazywać może podobnie jak poprawki w Art. 2 na to iż Rada Prezydencka jest organem jaki ma istnieć. Oczywiście dalej jest to po prostu pole do interpretacji którego wolałbym jednak takim nie zostawiać. Rozważyłbym nawet pozbycie się kompletnie sformowania Rada Prezydencka gdyż w moim odczuciu to jedynie zbędny dodatek kosmetyczny na nazwanie rady ministrów ale nie będę jakoś bardzo na to na naciskał. Wiec w zależności od ostatecznej decyzji do zmiany będzie również Art. 11. i 12 ale jak wspominam w tym momencie po zmianie Art.10. będzie to jedynie zmiana kosmetyczna. Art. 10a i 10b, Tu nie widzę żadnych przeciwskazań Art. 13, Ponownie brak znaczących przeciwskazań Art. 14, Chyba mój ulubiony punkt w całym dokumencie. Powiedzmy tak... zgadzam się z założeniem iż Volkshøse powinno mieć możliwość odwołania prezydenta. w końcu takie właśnie zależności między organami władzy są podwalinami pod funkcjonowanie IV Republiki aczkolwiek jeżeli Volkshøse ma być tak bardzo otwarte przede wszystkim dla nie obywateli muszę postawić tu jasno rozdział tego o czym wspominałem w kampanii prezydenckiej. Jakkolwiek bym chciał tak nie mogę pozwolić sobie na oddanie jakichkolwiek kompetencji Volkshøse w formie proponowanej powżyżej. Ostatnio skończyło się to tym iż Muratyka została bez realnej władzy na bardzo długi czas i w zasadzie nic nie stałoby na przeszkodzie by ta władza wpadła w mniej lub bardziej pożądane ręce. Takie upowszechnienie Sejmu faktycznie podnosi aktywność ale dla zachowania stabilności twardo rozdzieliłbym Volkshøse od Prezydenta i jemu zostawił realne narzędzia do kierowania państwem. Proponowałbym dodatkowo przy okazji tworzenia ordynacji wyborczej dodać wymóg posiadania obywatelstwa Muratyckiego aby móc kandydować na urząd prezydenta co może zapobiec sytuacji jaka miała miejsce podczas poprzedniej kadencji. W takim rozdaniu podział na ten bardziej powszechny Volkshøse gdzie możemy sobie pozwolić na trochę większą swobodę ale aby uniknąć takich niepożądanych komplikacji urząd prezydenta stanowczo odciąłbym od tego pseudo narracyjnego prowadzenia polityki. Dlatego finalnie zostawiłbym Volkshøse również możliwość odwołania prezydenta przy 3/4 posłów. Głównie dla tego iż wedle ostatniego postępowania naszej komisji wyborczej coraz bardziej zaciera się granica między obywatelem a nie obywatelem więc pozornie możliwe byłoby zebranie grupy posłów nawet nie związanych z Muratyką i odwołanie prezydenta kraju w jakim nawet nie mieszkają i mogliby to zrobić łatwiej niż obywatele tego państwa. Art. 15-17 Na koniec bez zastrzeżeń