• Kocham to! 4
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Waksman

    Waksman

    Szef NKI


    • Punkty

      5

    • Postów

      4 390


  2. Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    • Punkty

      3

    • Postów

      1 184


  3. Albert Fryderyk de Espada

    Albert Fryderyk de Espada

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      1

    • Postów

      2 682


  4. Henryk Ziemiański

    Henryk Ziemiański

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      1

    • Postów

      606


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.09.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dla mnie takie treści to np. bestialstwo, swastyki, obrazki związane z nazizmem, pornografia... Wydawało mi się, że to słowo właśnie te rzeczy wyjmie na pierwszy plan ?
    2 punkty
  2. Kiriańska Wyspa Południowa, znana także jako Wyspa Większa Południowa jest wyspą przekazaną Imperium Kiriańskiemu przez Królestwo Fenocji 24 stycznia 2023 jako rekompensatę za aneksję Kirianii przez aktualnie Fenocji podlegającej Xorphii w grudniu 2021. Została natychmiastowo wcielona do jednej z dwóch prowincji Kirianii, to jest Korony, ale nie uzyskała wewnątrz niej przynależności do którejś z gubernii, więc de facto funkcjonuje jak strefa okupacyjna, co dodatkowo podkreśla kiriańska baza wojskowa na południowym jej wybrzeżu. KWP sąsiaduje z dwoma innymi wyspami pozostałymi pod kontrolą Fenocji, razem tworząc Archipelag Wysp Południowych. Warto zaznaczyć, że południowe są one jedynie dla Fenocji, a Kiriania zapożyczyła to nazewnictwo. Wyspę zamieszkują w 79% Xorphijczycy którzy są jej rdzennymi mieszkańcami. Oprócz nich występuje także ludność napływowa: 11% Kiriańczyków i 9% Abachazów i 1% innych narodowości (w tym 0,5% Hawilandczyków). Na wyspie znajduje się pięć miast: Nowy Kirianopol (stolica, 50 tysięcy mieszkańców), Grzybniów (20 tys.), Sernja (15 tys.), Fednordt (5 tys.) i Impkir (1 tys.), co razem z ludnością mieszkającą samodzielnie na wybrzeżu i stałym personelem bazy wojskowej daje 92,5 tysięcy mieszkańców. Większość wyspiarzy to ateiści (50%), potem xorphijskie wierzenia rdzenne (20%), kiryzm (19%), lutnizm (8%), i inne (3%).
    1 punkt
  3. Ukochani, udało nam się uchwalić ustawę specjalną o Radzie Języka Nordackiego. Oznacza to, że z pełną parą możemy ruszać z tworzeniem naszej nowej mowy użytkowej, której, mam nadzieję, już niedługo będziemy używać aktywnie i wszędzie ? Po pierwsze - przewodniczący. Wybiera go Premier, także... Panie @Bolesław Kirianóo von Hohenburg - kogo Pan mianuje? ? Teoretycznie każdy obywatel biorący udział w debacie o języku w RJN jest automatycznie jej członkiem. Ten wątek liczy się w takim razie jako posiedzenie w rozumieniu ustawy. Zanim Premier mianuje przewodniczącego proponuję od razu przejść do działania. Na początek ogarnijmy sobie podstawy słowotwórstwa. Język opieramy głównie na czeskim, z domieszką polskiego. Oznacza to, że korzystamy z alfabetu czeskiego, ale ichnie znaki specjalne zamieniamy na te polskie, tj: Jeśli chodzi o tworzenie słów proponuję przyjąć kilka zasad: Przy tworzeniu słów akcent (litery długie) stawia się na literę bezpośrednio po spółgłosce (np. dluhe' - po "ha"; nordacky' - po "ce"; federa'ce). W słowach do 3 sylab akcent stawia się na końcu (jeśli występuje spółgłoska), w słowach powyżej 3 sylab akcent stawia się zawsze w przedostatniej sylabie (np. benzino'va stace'), W przypadku, kiedy po literze "g" występuje spółgłoska, wymienia się je na "h" - "główny - hlavni'; gruby - hruby'; gracja - hrace'). Literę "g" na "h" można też zamieniać gdy po "w" nie występuje spółgłoska - ku inwencji twórczej autora słowa. W przypadku, kiedy po literze "w" występuje samogłoska, wymienia się ją na "v" - "główny - hlavni'; woda - voda'; wielki - velky'). Literę "w" na "v" można też zamieniać gdy po "w" nie występuje samogłoska - ku inwencji twórczej autora słowa. Reszta to tak wydaje mi się na oko. W razie czego zawsze można skorzystać z tłumacza. Tyle ode mnie - zapraszam do dyskusji ?
    1 punkt
  4. Przewodniczącym może być tylko jedna osoba, każda inna to podróbka. Niniejszym na przewodniczącego RJN mianuję @Leonid Repulijski.
    1 punkt
  5. Ma to sens. Czyli co, podpunkt o prawie realnym usuwamy, a zastępujemy go listą rzeczy karalnych... Czyli tak: Coś jeszcze?
    1 punkt
  6. No właśnie nie wiadomo... Co dla kolegi znaczy ekstremalne treści?
    1 punkt
  7. Reasumując, chciałbym w dużym stopniu posłużyć się między innymi rangami i pagonami jakie miałem już okazję przygotować dla WAR w Muratyce, jestem z nich bardzo zadowolony głównie dla tego że nigdzie takich nie znajdziecie. Jeżeli będę miał trochę czasu to i mundury się przygotuje, chociaż tutaj też wolałbym polegać już na gotowych egzemplarzach z WAR. Można by zmienić to i owo ale z ogólnego projektu jestem bardzo zadowolony.
    1 punkt
  8. Tak jak w tytule - co gdyby tak zakazać teleportacji? Chodzi tu oczywiście o tą teleportację nas samych, że w pewnym momencie jestem w Zwierzogrodzie, a w drugiej na drugim końcu kontynentu. Trzeba by było opracować jakiś ciekawy system transportu postaci, który nie byłby skomplikowany i bardzo inwazyjny, żeby nie utrudniać. Mój pomysł na to jest taki. Po pierwsze - należy ustalić gdzie co jest. Każdy dział jakiejś instytucji na forum musiałby mieć ustalone miejsce w którym się znajduje. Nie chodzi tu o dokładny adres - wystarczy miasto. Na przykład - Ciastkarnia "Bez Nazwy" znajduje się w stolicy II Federacji, a Plac im. Waffla w Zwierzogrodzie. Dzięki temu będziemy mogli płynnie przejść do kolejnego punktu systemu... Po drugie - pojazdy. Jak już wiemy gdzie co jest to teraz musimy mieć coś, dzięki czemu będziemy się między tymi punktami mogli przemieszczać: Podstawowym środkiem transport byłyby samochody. Byłby to personalny środek transportu co oznacza, że należałby on do jednostki. Każdy samochód miałby pojemność na paliwo (w procentach), gdzie po każdym ruchu odejmowałoby się ogólnie przyjętą wartość. Każdy samochód miałby swój wątek w specjalnym dziale. Chcąc jechać ze Zwierzogrodu do Eihenberga (bo tam dzieje się coś ciekawego), to macham szybko posta w wątku swojego auta, że powoli przemieszczam się w kierunku Eihenberga. Może to być jedno zdanie, może to być całe opowiadanie - ważne, aby post tam był. Wtedy lokalizacja mojego przebywania zmienia się na Eihenebrg, dzięki czemu mogę tam odpowiedzieć na ciekawy wątek czy wziąć udział w jakimś wydarzeniu. Kolejną opcją transportu w systemie byłyby samoloty, pociągi i statki. Te należałyby do instytucji transportowych, które świadczyłyby usługi przewozu osób. Jak miałoby to wyglądać? Weźmy za przykład samolot. Jestem w stolicy Kirianii i chcę dostać się do Zwierzogrodu. Kupuję u przewoźnika bilet na dany lot i oczekuję. O wyznaczonej przez przewoźnika godzinie w dziale lotniska publikuje się wątek o locie ze wskazaną godziną odlotu. Do godziny odloty wszyscy pasażerowie meldują się w wątku wraz z biletem. Po godzinie odlotu przewoźnik po jakimś czasie stosownym postem oznajmia, że lot dobiegł końca - wtedy lokalizacja mojego przebywania zmienia się na Zwierzogród. Wyżej zaprezentowany system byłby zalążkiem do przyszłej (mam nadzieję) automatyzacji tej idei. Wprowadziłby też sens pieniądzom, bo te mogłyby być teraz wydawane na paliwo, samochody i bilety transportowe. Co o tym myślicie?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00