Jak z pasażerskimi mogę odpuścić, tak z towarowymi wnioski z błędami nie przejdą ?
Już spieszę z wyjaśnieniem, po pierwsze - rodzaj pociągu. Rodzaj pociągu, jak sama nazwa określa, jest to typ pociągu, który wysyłamy w drogę. Jeśli jest to sama lokomotywa elektryczna, wtedy rodzaj pociągu to "LTE", czyli Luz Towarowy Elektryczny. Jeśli jedzie sama lokomotywa spalinowa - "LTS", Luz Towarowy Spalinowy. Jeśli wysyłamy w drogę POCIĄG (czyli lokomotywa + wagony), to wtedy rodzaj pociągu to "TME", czyli Towarowy Masowy Elektryczny. Jeśli pociąg ciągnie spalinówka, wtedy "TMS", Towarowy Masowy Elektryczny. Istnieją dwa specjalne typy pociągów. Jeśli pociąg ma jechać za granicę, to trzeba zamówić "rozkład graniczny". Składa się on ze stacji początkowej, OSTATNIEJ PRZED GRANICĄ w kraju A, i ze stacji końcowej PIERWSZEJ za granicą kraju B. Wtedy rodzaj pociągu to "TGE"/"TGS" - Towarowy Graniczny Elektryczny, Towarowy Graniczny Spalinowy.
W lokomotywę wpisujemy zawsze jej model zgodnie z wykazem kolejowym MLK.
Brutto składu to waga wagonów wyrażona w tonach. Jeśli ciągniemy wagony puste, wtedy podajemy wagę samych wagonów, jeśli z towarem, to wtedy na brutto składa się waga wagonów + waga ładunku.
Długość składu to długość wagonów wyrażona w metrach.
@Femme Mystere przeczytaj mój krótki wywodzik, popraw wnioski i pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj! Zrobię z ciebie eksperta w dziedzinie kolei! ?