Waksman 1 574 Opublikowano 26 Lutego Zaimki: męskie Zaimki: męskie NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego WNIOSEK O WYKŁADNIĘ PRAWA Wysoki Sądzie! Zwracam się z wnioskiem o wykładnię prawa dotyczącą aktów w Dzienniku Ustaw, które nie są podpisane, a tylko opublikowane. Czy takie akty mają moc prawną? Przykładami takich aktów prawnych są - Regulamin Kongresu, Specustawa o Komarchii, Specustawa o NMC, Ustawa o EI, Konstytucja II Federacji Nordackiej (!!!!!). Bardzo proszę o priorytetowe potraktowanie sprawy. /-/ V Prezydent II Federacji Nordackiej DW: @Leonid Repulijski 1 Kaspar Venir Waksman-Dëter Pierwszy Towarzysz Kalkilistycznej Partii Federacji były: V Prezydent II Federacji Nordackiej, I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonid Repulijski 366 Opublikowano 26 Lutego Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Velke Mesto Achkov, 26.02.2025 Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Działając na wniosek Prezydenta Federacji Kaspara Waksmana wszczynam postępowanie w sprawie ustrojowej w zakresie mocy prawnej aktów opublikowanych w Dzienniku Praw, ale niepodpisanych przez wydawcę; Nadaję sprawie sygnaturę UR/2/25; Wyznaczam siebie na przewodniczącego składu orzekającego. DW: @Waksman Leonid Repulijski Sędzia Najwyższy Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej Klon należący do@Kamiljan de Harlin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonid Repulijski 366 Opublikowano 27 Lutego Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 27 Lutego WYROK w imieniu II Federacji Nordackiej Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/2/25 wszczętej przez Prezydenta Federacji orzeka, co następuje: Ustawy zwykłe, specjalne i konstytucyjne uchwalone przed wejściem w życie Konstytucji II Federacji Nordackiej z dnia 24 lipca 2024 roku nie wymagają podpisu Prezydenta, aby nabyły moc prawną, o ile przepisy końcowe danego aktu nie określają inaczej. Ustawy zwykłe, specjalne i konstytucyjne uchwalone po wejściu w życie Konstytucji II Federacji Nordackiej z dnia 24 lipca 2024 roku nie mają mocy prawnej, jeśli nie zostały podpisane przez Prezydenta. Uzasadnienie Pierwsza Konstytucja II Federacji Nordackiej z 31 lipca 2023 roku nie wspominała w żadnym swoim zapisie o podpisywaniu ustaw przez Prezydenta. Taka praktyka była zbyteczna. Ustawa wchodziła w życie, jeśli została uchwalona przez Kongres, o ile następnie nie zawetował jej Prezydent. Ogłoszenie ustawy przez Prezydenta w Dzienniku Prawnym było deklaracją niezastosowania prawa weta. Należy jednak rozpatrzyć też indywidualnie określone dla danego aktu postanowienia końcowe, które często zawierają informację, kiedy akt wchodzi w życie. Dla przykładu: ustawa specjalna - Regulamin Kongresu zawiera przepis, który określa, że ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta. Podpis ten został złożony na forum przez Prezydenta Henryka Ziemiańskiego. Żadna z nowelizacji Konstytucji II Federacji Nordackiej z 31 lipca 2023 roku nie zmieniała tego mechanizmu ustanawiania prawa. Druga Konstytucja II Federacji Nordackiej z 24 lipca 2024 roku wymaga, aby Prezydent w ciągu 3 dni od uchwalenia ustawy podjął wobec niej jedną z 3 akcji: podpisanie, zawetowanie lub odesłanie do Najwyższego Sądu Federalnego. Odparcie weta przez Kongres lub orzeczenie przez NSF o konstytucyjności ustawy obliguje Prezydenta do złożenia podpisu pod ustawą. Mówi o tym artykuł 48. Samo opublikowanie ustawy w Dzienniku Prawnym nie nadaje ustawie mocy prawnej. *** Weryfikacja, czy konkretna ustawa i jej nowelizacje mają moc prawną wymaga indywidualnej i czasochłonnej analizy z uwagi na przepad Dziennika Prawnego i brak reguły co do miejsca zamieszczania podpisu przez Prezydenta: raz na forum, raz we wpisie w Dzienniku Prawnym. Taką weryfikację może i powinna na mocy orzeczenia NSF w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/3/24 przeprowadzić we własnym zakresie Rada Ministrów lub Prezydent. W przypadku ewentualnych niezgodności lub niejasności można złożyć wniosek do NSF o wykładnię. Sąd może wydać orzeczenie na temat mocy wiążącej konkretnej ustawy, jeśli dołączona zostanie do niego dokumentacja w postaci: oryginalnego wpisu ustawy z Dziennika Prawnego celem sprawdzenia, czy znajduje się w nim podpis, zapis kluczowych fragmentów obrad Kongresu na temat ustawy - moment składania podpisu przez Prezydenta, wpisy z Dziennika Prawnego wszystkich nowelizacji aktu, zapis kluczowych fragmentów obrad Kongresu na temat wszystkich nowelizacji ustawy. Niniejszy wyrok jest prawomocny i ostateczny. DW: @Waksman@Premier@Minister Leonid Repulijski Sędzia Najwyższy Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej Klon należący do@Kamiljan de Harlin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi