• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Leonid Repulijski

Obywatel Federacji - bez prawa wyborczego
  • Postów

    675
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    35

Ostatnia wygrana Leonid Repulijski w dniu 11 Lutego

Użytkownicy przyznają Leonid Repulijski punkty reputacji!

1 obserwujący

O Leonid Repulijski

  • Urodziny 06.04.1988

Informacje personalne

  • Zaimki
    on/jego

Ostatnie wizyty

1 909 wyświetleń profilu

DANE UŻYTKOWNIKA

ID Paszportu

Data przyjazdu

Pełne dane

Podpis

 podpis: Leonid Repulijski
Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Osiągnięcia Leonid Repulijski

Doświadczony

Doświadczony (11/17)

  • Roczek
  • Maszynka do pisania
  • Miesiąc później...
  • Popularny
  • Przetrwać tydzień

Najnowsze odznaki

354

Reputacja

  1. KOMUNIKAT FEDERALNEJ KOMISJI WYBORCZEJ Lokale wyborcze zostały otwarte planowo o godzinie 0:00 dnia 14 lutego 2025 roku. Będą otwarte do godziny 17:00 dnia 16 lutego 2025 roku. Frekwencja na koniec pierwszego z trzech dnia wyborów wyniosła 38,10% uprawnionych (realnie), którzy zagłosowali w imieniu 69,83% obywateli II Federacji Nordackiej (narracyjnie). Odnotowano jeden incydent wyborczy: Zmarły Aleksander Novak i robot Informator NKI z powodu luki w skrypcie wyliczającym siły głosów otrzymali prawo do głosowania, pomimo że nie powinni go mieć. FKW manualnie wyzerowała ich siły głosu po potwierdzeniu, że te konta nie oddały jeszcze głosu. Incydent nie ma wpływu na wynik wyborów. Federalna Komisja Wyborcza informuje, że ze swojego prawa do głosu nie skorzystali jeszcze: @Heinz-Werner Grüner @Joahim von Ribertrop @August de la Sparasan @Fatima Popow-Chojnacka @Sheldon Anszlus Lovelace @Piotr Jankowski @Femme Mystere @Henryk Ziemiański @Vilarte @Erik Otton von Hohenburg @Anastasia Windsachen @Burek https://nordata.org/glos/glosuj?id=24
  2. FKW zweryfikowało i znalazło zrzeczenie się obywatelstwa. Pewnie ten fakt umknął władzom federalnym, bo deklaracja została złożona w dziale prowincji - Muratyki. Wykreślamy więc @Sheldon Anszlus Lovelace z listy uprawnionych do kandydowania.
  3. Federalna Komisja Wyborcza odnotowała zgłoszenia 2 kandydatów do wyborów prezydenckich. Podejmujemy decyzję o zarejestrowaniu wszystkich kandydatur w związku ze spełnieniem wymogów formalnych. Wylosowaliśmy za pośrednictwem losowania na Discordzie następującą kolejność kandydatów na karcie do głosowania: WAKSMAN-DETËR Kaspar Venir - Kalkilistyczna Partia Federacji HENRYKOWSKI Tadeusz - Koalicja Konserwatywna
  4. WYROK w imieniu II Federacji Nordackiej Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/1/25 wszczętej przez Prezydenta Federacji Tadeusza Hawilandzkiego orzeka, co następuje: Rozpisanie i przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego nad skróceniem kadencji Kongresu jest zgodne z Konstytucją. Wynik referendum ogólnokrajowego jest wiążący dla organów władzy, jednak nie posiada samoistnej mocy prawnej do skrócenia kadencji Kongresu II Federacji Nordackiej. Kongres może zostać rozwiązany wyłącznie w przypadkach określonych w Konstytucji, a nie na mocy referendum. Formalne skrócenie kadencji Kongresu może nastąpić jedynie poprzez uchwałę Kongresu podjętą większością bezwzględną zgodnie z art. 39 Konstytucji. Wynik referendum ogólnokrajowego, w którym większość obywateli opowie się za skróceniem kadencji Kongresu, stanowi polityczne zobowiązanie dla Kongresu do podjęcia uchwały samorozwiązaniu, lecz nie jest prawnie wiążący w sposób, który zmusiłby Kongres do skrócenia kadencji. Brak przepisów konstytucyjnych nadających referendum skutek bezpośrednio skracający kadencję Kongresu oznacza, że w celu wprowadzenia takiej możliwości konieczna byłaby zmiana Konstytucji poprzez ustawę konstytucyjną. UZASADNIENIE Art. 90. Konstytucji stanowi, że referendum ogólnokrajowe jest wiążące dla organów władzy. Oznacza to, że wynik referendum powinien być respektowany przez władze. Poza procedurą akcesji i wystąpienia regionów z II Federacji Nordackiej, Konstytucja nie określa automatycznych skutków prawnych referendum. Oznacza to, że wynik referendum nie może wprost doprowadzić do skrócenia kadencji Kongresu. Rozwiązanie Kongresu następuje wtedy i tylko wtedy, gdy dojdzie do jednej z trzech sytuacji: Art. 64 ust. 4 – niepowołanie nowego Premiera przez Kongres w ciągu 10 dni od odrzucenia wotum zaufania dla desygnowanego przez Prezydenta Premiera; Art. 68 ust. 3 – wyrażenie wotum nieufności dla Rady Ministrów bez wskazania nowego Premiera na jej miejsce; Art. 35. ust. 2. – po upływie 120 dni od zebrania się na posiedzenie inauguracyjne. Obowiązujący porządek prawny nie przewiduje możliwości rozwiązania Kongresu na podstawie referendum. Jeśli intencją jest wprowadzenie mechanizmu referendum jako środka do rozwiązania Kongresu, konieczna jest zmiana Konstytucji poprzez ustawę konstytucyjną uchwalaną większością ¾ głosów w Kongresie, zgodnie z art. 38 ust. 4. Do momentu takiej nowelizacji, żadne rozpisane referendum nie może samodzielnie rozwiązać Kongresu. Konstytucja II Federacji Nordackiej nie zawiera żadnego przepisu, który ograniczałby tematykę referendum ogólnokrajowego. W związku z tym, rozpisanie i przeprowadzenie referendum w sprawie rozwiązania Kongresu jest legalne. Nawet jeśli pozytywny lub negatywny wynik nie miałby automatycznych skutków prawnych albo jego wynik byłby niemożliwy do realizacji, to takie referendum można przeprowadzić i stanowi zobowiązanie polityczne, przedstawia bowiem wolę Obywateli, jakakolwiek by ona nie była. Wynik referendum opowiadającego się za rozwiązaniem Kongresu powinien być traktowany jako silny mandat społeczny do podjęcia uchwały przez Kongres w tej sprawie. Jednak decyzja o rozwiązaniu Kongresu pozostaje ostatecznie w rękach jego Członków, którzy muszą przegłosować stosowną uchwałę zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 39. Kongres nie jest prawnie zobowiązany do rozwiązania się. W związku z powyższym, Najwyższy Sąd Federalny stwierdza, że referendum ogólnokrajowe nie może prowadzić do automatycznego rozwiązania Kongresu, a jedynie zobowiązywać go politycznie do rozważenia uchwały o samorozwiązaniu. Niniejszy wyrok jest prawomocny. DW: @Tadeusz I Wielki@Waksman@Bolesław Kirianóo von Hohenburg Leonid Repulijski Przewodniczący Składu Orzekającego
  5. Bierne prawo wyborcze (kandydowania) posiadają: @Alastor Brodzicki @Albert Fryderyk de Espada @August de la Sparasan @Benjamin Romanow @Bolesław Kirianóo von Hohenburg @Femme Mystere @Henryk Ziemiański @Pavel van der Gibson @Piotr Jankowski @Tarsycjusz Operar @Waksman @Tadeusz I Wielki Czynne prawo wyborcze (głosowania) posiada każdy obywatel oraz ponadto każda osoba, która napisała/napisze przynajmniej 1 posta w przeciągu 92 dni przed otwarciem lokali wyborczych. FKW przypomina - 9 lutego kończą się zgłoszenia kandydatów. Zgłoś się dla dobra demokracji! Masz prawo głosu, jeśli tylko wykażesz się jakąkolwiek aktywnością na forum. Wykorzystaj je w weekend wyborczy 14-16 lutego.
  6. Sąd zezwala każdemu zainteresowanemu przedmiotem sprawy mieszkańcowi na zajęcie stanowiska w rozpatrywanej sprawie. Czas na przedstawianie stanowisk wyznaczam do 8 lutego br. do godz. 12:00.
  7. Velke Mesto Achkov, 03.02.2025 Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Działając na wniosek Prezydenta Federacji Tadeusz Hawilandzkiego wszczynam postępowanie w sprawie ustrojowej w zakresie możliwości skrócenia kadencji lub rozwiązania Kongresu w drodze referendum ogólnokrajowego; Nadaję sprawie sygnaturę UR/1/25; Wyznaczam siebie na przewodniczącego składu orzekającego; Powiadamia się wnioskodawcę sprawy, Tadeusza Hawilandzkiego, oraz wnioskodawcę referendum, Kaspara Waksmana, o wszczęciu postępowania. DW: @Tadeusz I Wielki @Waksman Leonid Repulijski Sędzia Najwyższy
  8. V WYBORY PREZYDENCKIE W II FN Federalna Komisja Wyborcza rozpisała piąte w historii Nordaty wybory prezydenckie. Od teraz do godziny 18:00 dnia 9 lutego w tym wątku prowadzona będzie rejestracja kandydatów. Przydatne informacje: Kto posiada bierne prawo wyborcze? Każdy, kto najpóźniej 26 stycznia 2025 roku uzyskał obywatelstwo II FN, nie pełni w Nordacie urzędu sędziego ani nie został skazany wyrokiem sądu na zakaz pełnienia funkcji publicznych. Kto posiada prawo głosu (czynne prawo wyborcze)? Każdy mieszkaniec, czyli rezydent i obywatel, II Federacji Nordackiej. Co jeśli zgłosi się tylko 1 kandydat? Organizowane zostaje głosowanie, gdzie głosujący może opowiedzieć się albo ZA, albo PRZECIW kandydatowi. Kandydat wygrywa wybory, jeśli uzyska ponad połowę głosów ZA. W przeciwnym wypadku ponawia się procedurę rejestracji kandydatów, wykluczając przegranemu kandydatowi możliwość zgłoszenia się. Co jeśli spośród kilku kandydatów żaden nie uzyska większości głosów? Zostanie zorganizowana II tura głosowania, do której dostanie się dwóch kandydatów, którzy osiągnęli najwyższe poparcie w I turze głosowania. Ile wynosi kadencja Prezydenta? 150 dni, czyli około 5 miesięcy. Rozpocznie się ona po upływie kadencji obecnego Prezydenta (23 lutego) i po złożeniu przez nowego Prezydenta ślubowania. Obecny etap - ZGŁOSZENIA (TERAZ - 9 lutego) Kandydaci zgłaszają się osobiście w tym wątku. Można startować z ramienia partii, koalicji lub samodzielnie. Kandydat musi posiadać bierne prawo wyborcze (patrz: przydatne informacje). Podstawa prawna: Konstytucja II Federacji Nordackiej z dnia 20 lipca 2024 roku, Ustawa Specjalna - Ordynacja Wyborcza, Uchwała FKW o V wyborach prezydenckich. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
  9. Klindia to nazwa, która przez lata odnosiła się do różnych form ustrojowych i podziałów terytorialnych państw, powstałych w wyniku licznych przemian politycznych i społecznych. Historia Klindii jest niezwykle złożona, naznaczona rewolucjami, unifikacjami oraz rozpadem na mniejsze jednostki. Poniżej przedstawiono kluczowe wydarzenia i przemiany ustrojowe w historii Klindii. 1. Rzeczpospolita Klindojska (RK) Powstanie Rzeczypospolitej Klindojskiej, zwanej RK, datuje się na 24 sierpnia 2010 roku, kiedy to Klindia uzyskała niepodległość. Był to początkowy etap tworzenia struktur państwowych i organizacji społecznej. 2. Federalna Republika Klindojska (FRK) RK przekształcono w Federalną Republikę Klindońską dnia 6 marca 2011 roku. FRK wprowadziła system federalny, który miał zapewnić większą autonomię poszczególnym regionom. 3. Federalne Królestwo Klindii W wyniku dalszych zmian ustrojowych, 22 sierpnia 2011 roku, Federalna Republika Klindojska została przekształcona w Federalne Królestwo Klindii. Był to kolejny krok w kierunku konsolidacji władzy pod symbolicznym przewodnictwem monarchy. 4. Państwo Klindońskie Federalne Królestwo Klindii zostało zreorganizowane w Państwo Klindońskie dnia 24 stycznia 2012 roku. Jednakże już 19 marca 2012 roku Państwo Klindońskie zostało przekształcone w Republikę Klindii. 5. Królestwo Klindii Dnia 4 listopada 2012 roku, w wyniku ogłoszenia Karty Konstytucyjnej, powstało Królestwo Klindii, które utrzymywało monarchiczny system władzy. 6. Republika Klindońska Powstała 20 kwietnia 2011 roku jako rezultat unifikacji Federalnego Królestwa Klindii i Klindońskiej Republiki Ludowej (KRL). Proces ten zapoczątkowało podpisanie Unii Ludowo-Królewskiej przez przedstawicieli tych państw. 7. Zjednoczone Królestwo Klindii Po okresie zastoju aktywności w Republice Klindii, zajęcie jej terytorium przez Federację Brodryjską doprowadziło do reaktywacji klindojskiej diaspory w postaci Zjednoczonego Królestwa Klindii. Nowe państwo powstało 5 kwietnia 2014 roku. 8. Technokratyczna Republika Klindii W trakcie brodryjskiej wojny domowej, kiedy było już wiadomo, że Brodria chyli się ku upadkowi, zaczęły narastać w Klindii ruchy narodowowyzwoleńcze. Pod sztandarem technokracji zunifikował je, prywatnie kosmopolityczny, polityk Leonid Repulijski. Wyzwolił spod jarzma Brodrii rdzenne ziemie Klindii. 9. Technokratyczna Republika Klindonii Wojska dowodzone przez Repulijskiego przejęły już ostatki OBPP i zbliżały się do granic z innymi frakcjami wojny domowej. Wiedział, że wojna na wielu frontach skończy się fiaskiem. Dlatego zaproponował powstającym na południu Noklezyjczykom sojusz, który przerodził się potem w unię państwową. Noklezja i Klindia złączyły się w Klindonię, aby złączyć siły w potencjalnym starciu z zasilaną klonami Federacją Garmanii. Dzięki taktycznym zawieszeniom broni z innymi frakcjami, udało się tym frakcjom pokonać i podzielić między siebie Garmanię w wojnie. Tym samym zakończyły się ostatnie starcia wojny domowej, a Klindonia uzyskała niepodległość. Wkrótce potem stała się państwem założycielskim II Federacji Nordackiej. Podziały terytorialne Historia Klindii to również podziały regionalne na: Klindię Północną i Galicję: Powstała 1 kwietnia 2011 roku jako Królestwo Klindii Północnej, a później Zjednoczone Królestwo Klindii Północnej i Galicji (20 kwietnia 2011 roku). Klindię Południową: Monarchia Klindii Południowej została ustanowiona 20 kwietnia 2011 roku. Klindię Wschodnią: Klindońska Republika Ludowa, zwana również KRL, powstała 20 maja 2011 roku w wyniku rewolucji na terenie Galicji, z głównym ośrodkiem w mieście Czarny Port.
  10. Zarejestrowano jedną listę, z której wszyscy kandydaci potwierdzili start. FKW stwierdza brak konieczności organizacji głosowania, jako że zgłoszono tylko jedną listę kandydatów. Kongresmenami-elektami zostali trzej pierwsi kandydaci z jedynej listy - @Bolesław Kirianóo von Hohenburg, @Henryk Ziemiański oraz @Alastor Brodzicki. Prezydent @Tadeusz I Wielki winien teraz mianować Spikera-Seniora i wyznaczyć datę posiedzenia inauguracyjnego V Kongresu.
  11. FKW informuje, że jest świadome niespełnienia obowiązku rozpisania wyborów uzupełniających w związku z wyczerpaniem się listy kandydatów mogących objąć wakat w Kongresie. Niedopełnienie obowiązku wynika z trudnej sytuacji zdrowotnej Przewodniczącego FKW Leonida Republijskiego, który zmaga się z realiozą. Organizacja wyborów uzupełniających jest w tym momencie już bezcelowa, ponieważ rozpisano wybory do Kongresu kolejnej kadencji. Rozstrzygnięcie składu kolejnej kadencji nastąpiłoby więc wcześniej niż obsadzenie wakatu z tej kadencji, co nie ma logicznego sensu.
  12. PODSTAWA PRAWNA: Konstytucja II Federacji Nordackiej z dnia 20 lipca 2024 roku Ordynacja Wyborcza Uchwała FKW o wyborach do V Kongresu Skład Federalnej Komisji Wyborczej Przewodniczący Leonid Republijski Członek Bolesław Kirianóo von Hohenburg Garść istotnych informacji Tutaj prowadzimy rejestrację kandydatów oraz ogłosimy wyniki wyborów. Kadencja Kongresu V kadencji rozpocznie się wraz z zebraniem się na pierwsze posiedzenie. Nastąpi to nie wcześniej niż 22 grudnia. Wybieramy 3 Kongresmenów na 120-dniową kadencję. Kongres przyjął nowelizację Ordynacji wyborczej, która ustabilizowała liczbę mandatów wybieranych w wyborach na trzech, niezależnie od liczby obywateli aktywnych. Zgłoszenia (do godz. 20:00 dnia 14 grudnia) kandydatów zgłaszają w formie listy komitety; komitety reprezentowane są przez jednego przewodniczącego; na liście musi być co najmniej 1 kandydat, ale maksymalnie 6 kandydatów (tak duża liczba kandydatów pozwala w toku kadencji uzupełnić skład Kongresu w przypadku dymisji któregoś z Kongresmenów); obok nazwiska kandydata zawarta musi być nazwa partii, do której przynależy; zgłoszone przez przewodniczącego komitetu osoby muszą potwierdzić chęć startowania z danej listy; jako potwierdzenie przez kandydata swojej obecności na danej liście możemy uznać "zasercowanie" posta zawierającego zgłoszenie komitetu; bierne prawo wyborcze (prawo wybieralności) posiada każdy obywatel II Federacji Nordackiej, który nie pełni urzędu sędziego i który nie został skazany na zakaz pełnienia funkcji publicznych lub zakaz pełnienia urzędu Członka Kongresu. Jeśli kandydatów zgłosi się nie więcej niż trzech, głosowanie się nie odbywa, a wszyscy kandydaci obejmują mandaty. Głosowanie (20 grudnia godz. 0:00 - 22 grudnia godz. 18:00) obowiązują siły głosów zależne od liczby napisanych przez głosującego na forum postów w przeciągu ostatnich 92 dni. czynne prawo wyborcze posiada każdy mieszkaniec (rezydent albo obywatel) II Federacji Nordackiej, siła głosów rezydentów jest znacząco osłabiona, głosujemy na listy, nie na konkretne osoby. Wyniki (do 24 grudnia) Mandaty (3) pomiędzy listy rozdzielamy metodą Sante-Lague. Komitet nie może dostać więcej mandatów, niż ma kandydatów na liście. Nadmiarowe mandaty trafiają do reszty komitetów. Mandaty dostaje n-pierwszych kandydatów z listy danego komitetu, gdzie n to liczba mandatów, jakie przydzielono temu komitetowi. Dlatego kolejność, w jakiej komitet ułoży osoby na swojej liście, ma znaczenie. Jeśli dwa lub więcej komitetów rywalizujących o ten sam mandat uzyska równy iloraz wyborczy, o pierwszeństwie objęcia mandatu decyduje losowanie. Skargi wyborcze Obywatelom przysługuje prawo do złożenia skargi wyborczej w przeciągu 3 dni od momentu ogłoszenia wyników. Skargi kierowane są do Najwyższego Sądu Federalnego. NSF dysponuje nielimitowanym czasem na wydanie uchwały w sprawie złożonej skargi. NSF może uznać zgłoszone w skardze zarzuty za bezzasadne, za zasadne, lecz niemające wpływu na wynik wyborów albo za zasadne i mające wpływ na wynik wyborów. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - bez prawa wyborczego Przykładowe zgłoszenie: Koalicyjny Komitet Wyborczy KOALICJA OBYWATELSKA Donaldini Trampini - Stronnictwo Demokratyczne Jahwe Akbar - Porozumienie Kiriów Jan Paweł Tramwajno - H+ Ewelina Sparasan - Zieloni Adam Novak - niezrzeszony Grażyna Holecka - Zieloni
  13. Czcigodny Kongresie, niniejszym z powodów dalej opisanych składam swoją dymisję z urzędu Sędziego Najwyższego II Federacji Nordackiej. O ile oceniam swoją pracę za wykonywaną przyzwoicie, obiektywnie i bez zabarwień politycznych, to nie jestem w stanie pogodzić pełnionego urzędu z funkcją Przewodniczącego Federalnej Komisji Wyborczej ani z moimi ambicjami oraz planami na działalność w mikronacjach. Sprawy wyborcze dalej pozostały bez rozpatrzenia, a organom władzy nie udało znaleźć się dodatkowych Sędziów Federalnych zdolnych do wydania wyroku w ich sprawie. Co więcej, trudno jest być aktywnie zaangażowanym w lwią część dziejącej się w państwie aktywności i utrzymywać przy tym bezstronność. W obliczu pojawienia się na horyzoncie możliwości powrotu do służby dawnego Sędziego Najwyższego, Benjamina Robingrena, decyduję się podać do dymisji wraz z potwierdzeniem woli kandydowania na urzęd przez wzmienionego. Mam nadzieję, że moja wola zostanie uszanowana przez Kongres i Premiera. DW: @Benjamin Romanow@Henryk Ziemiański@Benjamin Romanow Z wyrazami estymy
  14. WYROK w imieniu II Federacji Nordackiej Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/3/24 wszczętej przez Spikera Kongresu orzeka, co następuje: Obowiązujące prawo stanowią opublikowane w publicznie dostępnym miejscu jednolite teksty ustaw. W związku z utratą danych z dawnego Dziennika Ustaw konieczna jest ponowna publikacja jednolitych tekstów ustaw oraz treści ich nowelizacji. Do momentu ponownej publikacji treści ustaw, organy władzy są zobowiązane do podejmowania działań w oparciu o lekturę uchwalonych projektów uzupełnionych o uchwalone nowelizacje. Dowodem na uchwalenie są archiwalne posiedzenia Kongresu. Umowy i traktaty międzynarodowe, których jedną ze stron była II Federacja Nordacka, zamieszczone na forach innych państw-signitariuszy tychże umów, można traktować jako obowiązujące prawo i działać w oparciu o nie, jeśli z lektury forum zagranicznego jasno wynika, że zostały podpisane przez obie strony ORAZ z lektury archiwum posiedzeń Kongresu wynika, że zostały ratyfikowane, o ile nie istnieją dowody wskazujące na ich wypowiedzenie lub wygaśnięcie. Rozporządzenia i inne akty prawne, które najprawdopodobniej istniały wyłącznie w starym dzienniku praw, nie mogą zostać uznane za obowiązujące, jeśli brak jest dowodów co do ich treści i zakresu obowiązywania. Jako dowód dot. treści i zakresu obowiązywania rozporządzeń i innych aktów, które istniały wyłącznie w Dzienniku Praw, posłużyć mogą cytowania tych przepisów na forum, zrzuty ekranu, szkice projektów na komputerach i w archiwach organów władz, a także przyjęte na podstawie tych przepisów przez inne organy reguły funkcjonowania. W przypadku aktów o szczególnym znaczeniu dla funkcjonowania państwa, zobowiązuje się osoby ówcześnie odpowiedzialne za ich wydanie podjęcie próby rekonstrukcji treści tych aktów na podstawie wzmienionych wcześniej dowodów i przedstawienie ich swoim obecnym odpowiednikom (np. były Prezydent obecnemu Prezydentowi albo projektodawca ustawy obecnemu Spikerowi). Organy władzy zobowiązuje się do opracowania i uchwalenia nowych aktów, które mogą zastąpić bezpowrotnie zagubione dokumenty w zgodzie z intencją pierwotnego prawodawcy. W przypadku niemożności odtworzenia treści lub zakresu danego aktu, należy uznać go za nieobowiązujący, co pociąga za sobą konieczność przeanalizowania skutków prawnych wynikających z jego utraty oraz jeśli to konieczne, przeprowadzenie stosownych działań legislacyjnych w celu zabezpieczenia funkcjonowania instytucji. Organy władzy mogą działać do momentu ustabilizowania się systemu prawnego w oparciu o prawo zwyczajowe i naturalne, powszechnie przyjęte dotychczas reguły funkcjowania i społeczne konsensusy. Wydana wykładnia ma na celu jedynie umożliwienie DORAŹNEGO funkcjonowania organów II FN do czasu ustabilizowania sytuacji prawnej, a jej interpretacja nie powinna być traktowana jako precedensowa poza obecnymi okolicznościami. UZASADNIENIE 1. Prawodządność i konieczność publikacji jednolitych tekstów ustaw II Federacja Nordacka według artykułu 1. Konstytucji jest demokratycznym państwem prawa. Podstawowym warunkiem praworządności jest jawność i dostępność prawa. Przepisy prawne muszą być opublikowane w powszechnie dostępnym miejscu, aby umożliwić obywatelom oraz organom władzy zapoznanie się z ich treścią i działanie z ich zgodą. Utrata danych zawartych w dawnym Dzienniku Ustaw, będącym fundamentem jednolitego porządku prawnego II FN, narusza te zasady, uniemożliwiając tymczasowo normalne funkcjonowanie instytucji państwowych. W związku z tym, konieczne jest ponowne opublikowanie jednolitych tekstów ustaw oraz treści nowelizacji, aby przywrócić spójność i transparentność systemu prawnego. Do momentu przeprowadzenia tej publikacji, uznaje się, że organy władzy mogą działać w oparciu o uchwalone projekty aktów prawnych uzupełnione o dostępne nowelizacje, których treść jest jednoznacznie ustalona. Ta decyzja wynika z potrzeby zapewnienia ciągłości funkcjonowania państwa oraz poszanowania legalizmu. 2. Status umów i traktatów międzynarodowych Kwestia związana z umowami i traktatami międzynarodowymi jest prostsza dlatego, że identyczne kopie tego samego aktu publikuje u siebie każdy z sygnatariuszy. Taka redundancja gwarantuje nam prawdziwość i legalność obowiązujących traktatów, jeśli tylko znajdziemy dowód na to, że Kongres je ratyfikował i w międzyczasie nie zostały wypowiedziane lub nie wygasły. 3. Akty prawne, których treść przepadła bezpowrotnie. Aby uznać taki akt obowiązujący, niezbędne jest posiadanie dowodów potwierdzających jego treść i zakres obowiązywania. W przeciwnym razie władze działające na podstawie niepewnych aktów prawnych narażają system na ryzyko chaosu prawnego. Co jeśli dwa różne organy działają w oparciu o dwie różne wersje tych samych przepisów? Taka niejednolitość jest niedopuszczalna w demokratycznym państwie prawa. Konieczne jest podjęcie prób rekonstrukcji utraconych aktów na podstawie wszelkich obiektywnych dowodów. Wiarygodne są cytowania przepisów na forum i Discordzie, zrzuty ekranu, szkice projektów na komputerach ich prawodawców oraz wykształcone ze względu na obowiązujący przepis zwyczaje władz. Jeśli to nie pomoże, to organy władzy powinny opublikować nowe akty w miejsce utraconych, kierując się przy tym intencją pierwotnego prawodawcy. 4. Nadzwyczajna konieczność kierowania się prawem zwyczajowym i naturalnym W sytuacji wyjątkowej utraty danych prawnych konieczne jest posługiwanie się przez organy władzy prawem zwyczajowym, naturalnym oraz dotychczas przyjętymi regułami funkcjonowania opartymi na społecznym konsensusie. Przykładem są zasady prowadzenia debaty w Kongresie, które utarły się już w pamięci Kongresmenów i obywateli. Takie rozwiązanie jest zgodne z tradycją prawną, która w razie braku formalnego prawa sięga do zasad ogólnych i norm sprawdzonych w praktyce. Uznaje się je za źródło tymczasowego prawa, dopóki nie zostanie przywrócona pełna funkcjonalność systemu prawnego i nie zostaną ponownie opublikowane jednolite teksty obowiązujących aktów normatywnych. 5. Doraźny charakter wykładni Wydana wykładnia prawna została przyjęta jedynie na potrzeby chwilowego przywrócenia funkcjonowania organów władzy II FN, a jej interpretacja nie powinna być stosowana jako utarta reguła w przyszłości. Zamiast tego Nordackie Konsorcjum Informatyczne powinno zabezpieczyć federalne i prowincjonalne akty prawne przed ich utratą poprzez częste tworzenie kopii zapasowych w kilku miejscach. Podobnie winny uczynić organy władzy, trzymając w swoich własnych archiwach kopie aktów. Ponadto, Najwyższy Sąd Federalny informuje o możliwości oskarżenia NKI przez poszkodowane organy władzy, samorządy i obywateli o zaniedbanie (doprowadzenie systemów informatycznych do stanu nieużyteczności), działanie na szkodę interesu publicznego lub o działanie na szkodę II Federacji Nordackiej (jeśli przedstawione zostałyby dowody na umyślność takiego działania). Niniejszy wyrok jest prawomocny. DW: @Bolesław Kirianóo von Hohenburg, @Obywatel Federacji. Leonid Repulijski Przewodniczący Składu Orzekającego
  15. Velke Mesto Achkov, 26.10.2024 Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Działając na wniosek Spikera Kongresu wszczynam postępowanie w sprawie ustrojowej w zakresie objętym wnioskiem; Nadaję sprawie sygnaturę UR/3/24; Wyznaczam siebie na przewodniczącego składu orzekającego. Leonid Repulijski Sędzia Najwyższy