Waksman 1 370 Opublikowano Środa o 17:38 Zaimki: męskie Zaimki: męskie NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano Środa o 17:38 WNIOSEK O WYKŁADNIĘ PRAWA Wysoki Sądzie! Zwracam się z wnioskiem o wykładnię prawa dotyczącą aktów w Dzienniku Ustaw, które nie są podpisane, a tylko opublikowane. Czy takie akty mają moc prawną? Przykładami takich aktów prawnych są - Regulamin Kongresu, Specustawa o Komarchii, Specustawa o NMC, Ustawa o EI, Konstytucja II Federacji Nordackiej (!!!!!). Bardzo proszę o priorytetowe potraktowanie sprawy. /-/ V Prezydent II Federacji Nordackiej DW: @Leonid Repulijski 1 Kaspar Venir Waksman-Dëter V Prezydent II Federacji Nordackiej były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonid Repulijski 359 Opublikowano Środa o 20:17 Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano Środa o 20:17 Velke Mesto Achkov, 26.02.2025 Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Działając na wniosek Prezydenta Federacji Kaspara Waksmana wszczynam postępowanie w sprawie ustrojowej w zakresie mocy prawnej aktów opublikowanych w Dzienniku Praw, ale niepodpisanych przez wydawcę; Nadaję sprawie sygnaturę UR/2/25; Wyznaczam siebie na przewodniczącego składu orzekającego. DW: @Waksman Leonid Repulijski Sędzia Najwyższy Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej Klon należący do@Kamiljan de Harlin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonid Repulijski 359 Opublikowano 13 godzin temu Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu WYROK w imieniu II Federacji Nordackiej Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/2/25 wszczętej przez Prezydenta Federacji orzeka, co następuje: Ustawy zwykłe, specjalne i konstytucyjne uchwalone przed wejściem w życie Konstytucji II Federacji Nordackiej z dnia 24 lipca 2024 roku nie wymagają podpisu Prezydenta, aby nabyły moc prawną, o ile przepisy końcowe danego aktu nie określają inaczej. Ustawy zwykłe, specjalne i konstytucyjne uchwalone po wejściu w życie Konstytucji II Federacji Nordackiej z dnia 24 lipca 2024 roku nie mają mocy prawnej, jeśli nie zostały podpisane przez Prezydenta. Uzasadnienie Pierwsza Konstytucja II Federacji Nordackiej z 31 lipca 2023 roku nie wspominała w żadnym swoim zapisie o podpisywaniu ustaw przez Prezydenta. Taka praktyka była zbyteczna. Ustawa wchodziła w życie, jeśli została uchwalona przez Kongres, o ile następnie nie zawetował jej Prezydent. Ogłoszenie ustawy przez Prezydenta w Dzienniku Prawnym było deklaracją niezastosowania prawa weta. Należy jednak rozpatrzyć też indywidualnie określone dla danego aktu postanowienia końcowe, które często zawierają informację, kiedy akt wchodzi w życie. Dla przykładu: ustawa specjalna - Regulamin Kongresu zawiera przepis, który określa, że ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta. Podpis ten został złożony na forum przez Prezydenta Henryka Ziemiańskiego. Żadna z nowelizacji Konstytucji II Federacji Nordackiej z 31 lipca 2023 roku nie zmieniała tego mechanizmu ustanawiania prawa. Druga Konstytucja II Federacji Nordackiej z 24 lipca 2024 roku wymaga, aby Prezydent w ciągu 3 dni od uchwalenia ustawy podjął wobec niej jedną z 3 akcji: podpisanie, zawetowanie lub odesłanie do Najwyższego Sądu Federalnego. Odparcie weta przez Kongres lub orzeczenie przez NSF o konstytucyjności ustawy obliguje Prezydenta do złożenia podpisu pod ustawą. Mówi o tym artykuł 48. Samo opublikowanie ustawy w Dzienniku Prawnym nie nadaje ustawie mocy prawnej. *** Weryfikacja, czy konkretna ustawa i jej nowelizacje mają moc prawną wymaga indywidualnej i czasochłonnej analizy z uwagi na przepad Dziennika Prawnego i brak reguły co do miejsca zamieszczania podpisu przez Prezydenta: raz na forum, raz we wpisie w Dzienniku Prawnym. Taką weryfikację może i powinna na mocy orzeczenia NSF w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/3/24 przeprowadzić we własnym zakresie Rada Ministrów lub Prezydent. W przypadku ewentualnych niezgodności lub niejasności można złożyć wniosek do NSF o wykładnię. Sąd może wydać orzeczenie na temat mocy wiążącej konkretnej ustawy, jeśli dołączona zostanie do niego dokumentacja w postaci: oryginalnego wpisu ustawy z Dziennika Prawnego celem sprawdzenia, czy znajduje się w nim podpis, zapis kluczowych fragmentów obrad Kongresu na temat ustawy - moment składania podpisu przez Prezydenta, wpisy z Dziennika Prawnego wszystkich nowelizacji aktu, zapis kluczowych fragmentów obrad Kongresu na temat wszystkich nowelizacji ustawy. Niniejszy wyrok jest prawomocny i ostateczny. DW: @Waksman@Premier@Minister Leonid Repulijski Sędzia Najwyższy Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej Klon należący do@Kamiljan de Harlin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się