Piotr Romanow 304 Opublikowano 14 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Szanowni zainteresowani, Tak jak zapowiedziałem plan 3 miesięczny rusza, a na jego początku postanowiłem się przyjrzeć kolejom i przedstawić swój zamysł na ich formowanie. Oczywiście przydatna będzie mapa z miastami Azymutii, o którą jeszcze dziś wyproszę Prezydenta Republiki, bo wiem, że ten takowe posiada. Następnie dobrze byłoby przygotować dwa loga, kolejno; Azymuckie Koleje Cywilne oraz Azymuckie Koleje Towarowe, które będą wykonywały zadania tylko i wyłącznie na obszarze Azymutii. Myśląc nad tym pojawiła mi się także myśl, aby koleje państwowe całkowicie nie dotykały sieci kolei Azymuckiej, a ewentualna łączność regionu odbywała się poprzez transport drogą morską oraz lotniczą. Pozwoli to przede wszystkim na zwiększenie etatów w regionie, za czym idzie więcej miejsc pracy dla mieszkańców zarówno tych wirtualnych jaki i realowych. Azymuckie Koleje Cywilne, bo tymi zajmiemy się pierwszymi mają łączyć na początku wszystkie duże miasta, a następnie wszystkie pomniejsze mieściny i wioski, natomiast Azymuckie Koleje Transportowe zajmą się połączeniem przemysłu, aby zmniejszyć w jak największym stopniu eksploatację dróg przez pojazdy ciężarowe. Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 14 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Cieszę się, że postanowiłeś zabrać się za rozwijanie kolei na Azymutii ale mam kilka uwag, to znaczy: 6 godzin temu, Piotr Pawłow napisał: aby koleje państwowe całkowicie nie dotykały sieci kolei Azymuckiej To jest akurat troszkę awykonalne, bo zarządcą narodowej infrastruktury kolejowej jest MKP, a dla mnie rozdrabnianie kolei na kilku zarządców infrastruktury jest bezsensowne. Wszystko dlatego, że trudniej jest skoordynować działania oraz systemy. Gdyby wszystkim zarządzał jeden zarządca byłoby po prostu łatwiej. Nie wiem też czy Ulen ma prawo do wydzielenia swojej infrastruktury tak, żeby była ona niezależna od tej państwowej... 6 godzin temu, Piotr Pawłow napisał: Azymuckie Koleje Cywilne, bo tymi zajmiemy się pierwszymi mają łączyć na początku wszystkie duże miasta, a następnie wszystkie pomniejsze mieściny i wioski, natomiast Azymuckie Koleje Transportowe zajmą się połączeniem przemysłu, aby zmniejszyć w jak największym stopniu eksploatację dróg przez pojazdy ciężarowe. Plan na połączenie najpierw dużych miast, a potem tych mniejszych wiosek. Można ogarnąć jakieś koleje dojazdowe, gdzie aby z małej mieściny dostać się do innej małej mieściny należałoby dojechać do dużego miasta, potem do drugiego, a następnie do drugiej wsi. Rozumiem też, że wymiana składów pomiędzy np. MKP Cargo i AKT nie będzie miała miejsca? Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joahim von Ribertrop 41 Opublikowano 14 Grudnia 2021 NIO: 1412210018 NIO: 1412210018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 46 minut temu, Waksman napisał: To jest akurat troszkę awykonalne, bo zarządcą narodowej infrastruktury kolejowej jest MKP, a dla mnie rozdrabnianie kolei na kilku zarządców infrastruktury jest bezsensowne. Wszystko dlatego, że trudniej jest skoordynować działania oraz systemy. Gdyby wszystkim zarządzał jeden zarządca byłoby po prostu łatwiej. Nie wiem też czy Ulen ma prawo do wydzielenia swojej infrastruktury tak, żeby była ona niezależna od tej państwowej... Ogólnie to tutaj mam takie wrażenie (przepraszam jeśli się mylę) że bardziej chodzi o to, żeby linie z kontynentu nie łączyły się z liniami Wyspy niż o to by MKP nie zarządzało infrastrukturą kolejową Azymutii. W końcu dalej w tym zdaniu Piotr pisze: 7 godzin temu, Piotr Pawłow napisał: a ewentualna łączność regionu odbywała się poprzez transport drogą morską oraz lotniczą. Więc chyba chodzi o komunikację Wyspa - Kontynent. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 14 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Nawet jeśli to uniemożliwi to budowę szybkiego połączenia pomiędzy kontynentem a wyspą. Na tym by mi zależało, bo ja jako realowy pracownik kolei cenię sobie szybkie połączenia międzymiastowe. Poza tym wybudowanie szybkoruchowej magistrali kolejowej na Azymutii (połączonej z kontynentem) pozwoliłoby na szybsze transportowanie ot chociażby sprzętu wojskowego do baz, które tam utworzymy. 1 Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Romanow 304 Opublikowano 14 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Panie Prezydencie, Może źle się zrozumieliśmy. W planie jest opracowanie systemu kolejowego tutaj na wyspie, który oczywiście będzie zależny od państwowego ale tutejsze linie nie będą miały połączenia z "Muratyką Kontynentalną", bowiem proszę zobaczyć jaka przepaść odległościowa jest pomiędzy kontynentem, a wyspą. W tym momencie nawet tunele podziemne nie mają sensu, bo morze nie pozwoli bo tunel się zaleje. Pozostaje nam współpraca regionalna z kontynentem na zasadzie transportu morskiego, a także drogą powietrzną. Będziemy musieli zbudować porty o większej przepustowości, a także lotniska... To będzie drogie przedsięwzięcie, ale innego wyjścia nie widzę... Co sądzicie o takim rozwiązani kwestii region -> kontynent i na odwrót? Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 14 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Ja uważam, że powinniśmy zlecić jakiejś firmie budowlanej takie, że tak to nazwę, sprawdzenie, czy możność wykonania mostu czy tunelu między Muratyką Kontynentalną, a Azymutią jest możliwa w jakikolwiek sposób. Nie możemy wykluczać czegoś na starcie - najpierw trzeba to sprawdzić ? Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Romanow 304 Opublikowano 14 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 1 minutę temu, Waksman napisał: Ja uważam, że powinniśmy zlecić jakiejś firmie budowlanej takie, że tak to nazwę, sprawdzenie, czy możność wykonania mostu czy tunelu między Muratyką Kontynentalną, a Azymutią jest możliwa w jakikolwiek sposób. Nie możemy wykluczać czegoś na starcie - najpierw trzeba to sprawdzić ? Taka budowa wydaje mi się niebezpieczna, ale może warto? Tutaj też powstaje pytanie, kogo zapytać czy mamy takie możliwości? Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 14 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Cóż... Możemy poszukać firmy budowlanej za granicami Muratyki lub zlecić to zadanie Muratyckiej Kompanii Budowlanej. Innej opcji na tą chwilę nie widzę, bo nie słyszałem o żadnej firmie budowlanej w naszym kraju. Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Romanow 304 Opublikowano 14 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 1 minutę temu, Waksman napisał: Cóż... Możemy poszukać firmy budowlanej za granicami Muratyki lub zlecić to zadanie Muratyckiej Kompanii Budowlanej. Innej opcji na tą chwilę nie widzę, bo nie słyszałem o żadnej firmie budowlanej w naszym kraju. Cóż, jako Prezydent Uleński nie mam uprawnień do tego, może skierowałbyś jako Prezydent MKB do sprawdzenia możliwości budowy kolei z kontynentu na wyspę? Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 14 Grudnia 2021 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Ja osobiście optowałbym za budową mostu łączącego Azymutie z kontynentalną republiką, dlaczego właśnie most ? Cóż wypracowałem pewną koncepcję na stworzenie takiej struktury która może panów zaciekawić. Wpierw warto zaznaczyć iż takie przedsięwzięcie będzie nie lada wyzwaniem lecz prestiż płynący z ukończenia takiej struktury jak i same profity z niego płynące będą z pewnością rekompensować. Potrzebne będzie tu wsparcie jakiejś potężnej firmy budowlanej która podoła takiemu wyzwaniu, pragnę podzielić całą budowę na 3 etapy, wpierw należy stworzyć sztuczną wyspę pośrodku cieśniny aby móc na niej osadzić most, a następne etapy osadzić dwa mosty które będą się łączyć właśnie na tej wyspie. Z mojej strony mógłbym zaoferować wsparcie w budowie w postaci przeznaczenia potężnych żurawi pływających działających w stoczniach Eihenbergu oraz Mosellbi, jak i przeznaczeniu wielu innych jednostek nawodnych które mogą ułatwić budowę. AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 15 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 22 godziny temu, Albert Fryderyk de Espada napisał: Potrzebne będzie tu wsparcie jakiejś potężnej firmy budowlanej która podoła takiemu wyzwaniu Zawsze można połączyć siły dwóch przedsiębiorstw. Z tego co wiem to @Natasya ?sa Waksman-Dëter von Sarm ma firmę budowlaną (konkretniej chodzi o jej Organizację) więc może dałoby radę coś wymajstrować? 22 godziny temu, Albert Fryderyk de Espada napisał: Z mojej strony mógłbym zaoferować wsparcie w budowie w postaci przeznaczenia potężnych żurawi pływających działających w stoczniach Eihenbergu oraz Mosellbi, jak i przeznaczeniu wielu innych jednostek nawodnych które mogą ułatwić budowę. To by się w sumie przydało. Kawałek z Azymutii do kontynentu jest, więc takie pływające żurawie jak najbardziej się nam przydadzą. Ile za dzierżawę? ? Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Romanow 304 Opublikowano 15 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 1 minutę temu, Waksman napisał: Zawsze można połączyć siły dwóch przedsiębiorstw. Z tego co wiem to @Natasya ?sa Waksman-Dëter von Sarm ma firmę budowlaną (konkretniej chodzi o jej Organizację) więc może dałoby radę coś wymajstrować? To by się w sumie przydało. Kawałek z Azymutii do kontynentu jest, więc takie pływające żurawie jak najbardziej się nam przydadzą. Ile za dzierżawę? ? Nie martwiłbym się o dzierżawę Najważniejsze jest zbadanie dna, czy nasz most kontynentalny przypadkiem nie runie w morze... Nie ciekawą inwestycją by było zbudowanie takowego, a później zatopienie go... Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 15 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 To prawda, dlatego ja skłaniam się ku propozycji Alberta, to znaczy usypaniu kilku wysp po trasie mostu na którym oprzemy dźwigary tej konstrukcji. No bo racja, szkoda by było się starać, a potem patrzeć jak się rozwala... Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Romanow 304 Opublikowano 15 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 (edytowane) 10 minut temu, Waksman napisał: To prawda, dlatego ja skłaniam się ku propozycji Alberta, to znaczy usypaniu kilku wysp po trasie mostu na którym oprzemy dźwigary tej konstrukcji. No bo racja, szkoda by było się starać, a potem patrzeć jak się rozwala... Zobaczymy, czy też jest sens usypywania wielu wysp tylko dla tego mostu... Z jednej strony wpłynie to pozytywnie na nasz "portfel" (swoją drogą po dniu dzisiejszym to zostanie Muratyckim słowem roku), a z drugiej strony może wygenerować takie straty materialne, że szybko się z nich nie pozbieramy, no ale pożyjemy zobaczymy. Teraz głównym celem jest połączenie cywilne wszystkich miast Azymutii. Edytowane 15 Grudnia 2021 przez Piotr Pawłow Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 15 Grudnia 2021 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 Nie no, nie uważam, żeby usypywanie małych wysepek w celu osadzenia na nich mostu było złym pomysłem. Wiadomo, że nie będziemy jednak opierać filarów mostu na dnie morskim, bo się to osunie nie daj Boże i będziemy mieli wielki klops... Przy czym myślę, że jak zrobimy to naprawdę porządnie i przyłożymy się do pracy to ten most naprawdę będzie genialnym rozwiązaniem. Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Romanow 304 Opublikowano 15 Grudnia 2021 NIO: 2611220030 NIO: 2611220030 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 20 minut temu, Waksman napisał: Nie no, nie uważam, żeby usypywanie małych wysepek w celu osadzenia na nich mostu było złym pomysłem. Wiadomo, że nie będziemy jednak opierać filarów mostu na dnie morskim, bo się to osunie nie daj Boże i będziemy mieli wielki klops... Przy czym myślę, że jak zrobimy to naprawdę porządnie i przyłożymy się do pracy to ten most naprawdę będzie genialnym rozwiązaniem. W takim razie do pracy nad tym mostem wypadałoby przysiąść najpóźniej w piątek, aby wyspy już się "sypały". ? Piotr Grigoriewicz Romanow II Prezydent IV Republiki Muratyki Marszałek Wielki Sejmu II kadecji Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 12 Lipca 2022 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 I gdzie jest ten most ja się pytam? Jak ja mam teraz sprowadzać węgiel z Azymutii, jak nie ma jak dojechać? ? @Albert Fryderyk de Espada @Piotr Romanow Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 12 Lipca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 Zawsze jest jakaś alternatywa czyż nie ? AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 12 Lipca 2022 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 10 godzin temu, Albert Fryderyk de Espada napisał: Zawsze jest jakaś alternatywa czyż nie ? No niby tak, ale z drugiej strony most by się przydał, choćby do przewozów pasażerskich. Taki mościk drogowo-kolejowy, o. Poza tym, nawet jakbym chciał skorzystać z twoich usług to kto mi ten węgiel z takiej MKW Borat dowiezie do portu w Nadchładzicach? ? Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 12 Lipca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 Godzinę temu, Waksman napisał: Poza tym, nawet jakbym chciał skorzystać z twoich usług to kto mi ten węgiel z takiej MKW Borat dowiezie do portu w Nadchładzicach? ? Pociąg ? AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 340 Opublikowano 12 Lipca 2022 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 Mi chodzi o przewoźnika, który obsłuży taki przejazd ? Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się