Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Informuję, że kwestię wotum nieufności wobec Premiera Ziemiańskiego Kongres podda pod obrady jak tylko to będzie możliwe, tj. po zakończeniu posiedzenia inauguracyjnego. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 060 Opublikowano 28 Sierpnia 2024 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2024 Szanowny panie Spikerze, Niniejszym pragnę przedłożyć pod rozpatrzenie ustawę o odznaczeniach państwowych będącą w zasadzie rozwinięciem już istniejących zapisów konstytucyjnych w tej kwestii. Ustawa o odznaczeniach państwowych Art.1. Prezydent ustanawia odznaczenia państwowe w drodze rozporządzenia. Art.2. Prawo do wniosku o ustanowienie odznaczenia posiada: Kongres Rada Ministrów Głównodowodzący Zjednoczonych Sił Władze samorządowe; a) Państwa stowarzyszonego, b) Wspólnoty autonomicznej, c) Prowincji, d) Dystryktu Grupa co najmniej 5 obywateli Art.3. Aby przyjąć wniosek o ustanowienie orderu w jego treści powinno być zawarte; Wizualne przedstawienie orderu oraz baretki Opis odznaczenia, Warunki nadania Art.4. Prezydent ma prawo odrzucić wniosek o ustanowienie odznaczenia gdy: Jakość wizualizacji odznaczenia jest niska lub posiada skazy wizualne Opis oraz warunki nadania są niedostateczne Istnieje ekwiwalent proponowanego odznaczenia Art.5. Prawo do wniosku o nadanie odznaczenia posiada: Kongres Rada Ministrów Głównodowodzący Zjednoczonych Sił Władze samorządowe; a) Państwa stowarzyszonego, b) Wspólnoty autonomicznej, c) Prowincji, d) Dystryktu Grupa co najmniej 5 obywateli Art.6 Prezydent ma prawo odrzucić wniosek o nadanie odznaczenia uwzględniając powody odrzucenia. Art.7. Wnioskujący ma prawo dowołać się od decyzji prezydenta do Kongresu, Kongres może odwołać decyzję prezydenta oraz wymusić uznanie wniosku przy poparciu 2/3 członków Kongresu. Art.8. Ustawa wchodzi w rzycie z chwilą publikacji w Dzienniku Ustaw. 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano 22 Września 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 22 Września 2024 Projekt został przyjęty i zostanie poddany na najbliższych obradach. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz I Wielki 269 Opublikowano 24 Września 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 (edytowane) Szanowny Spikerze, niniejszym składam projekt nowelizacji Kodeksu Karnego, dodający punkt dotyczący obrazy uczuć religijnych. Nowelizacja Kodeksu Karnego w zakresie ochrony uczuć religijnych. Art. 1. 1. W Art. 17b Kodeksu Karnego, po drugim punkcie dodaje się trzeci w brzmieniu: "3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." 2. Art. 17b otrzymuje następujące brzmienie: "Zabronione pod groźbą kary grzywny w wysokości do 5 000 mikro lub pozbawienia wolności na okres do 14 dni i ścigane z oskarżenia prywatnego są takie wykroczenia, jak: 1. Wielokrotne publikowanie wypowiedzi o charakterze obraźliwym lub oszczerczym; 2. Naruszanie cudzych dóbr osobistych lub praw autorskich; 3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." Art. 2. Sprawy dotyczące naruszenia uczuć religijnych, które miały miejsce przed wejściem w życie niniejszej ustawy, podlegają regulacjom obowiązującym w momencie popełnienia czynu. Art. 3. Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Edytowane 24 Września 2024 przez Tadeusz I Wielki 2 Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano 26 Września 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 W dniu 24.09.2024 o 17:57, Tadeusz I Wielki napisał: Szanowny Spikerze, niniejszym składam projekt nowelizacji Kodeksu Karnego, dodający punkt dotyczący obrazy uczuć religijnych. Nowelizacja Kodeksu Karnego w zakresie ochrony uczuć religijnych. Art. 1. 1. W Art. 17b Kodeksu Karnego, po drugim punkcie dodaje się trzeci w brzmieniu: "3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." 2. Art. 17b otrzymuje następujące brzmienie: "Zabronione pod groźbą kary grzywny w wysokości do 5 000 mikro lub pozbawienia wolności na okres do 14 dni i ścigane z oskarżenia prywatnego są takie wykroczenia, jak: 1. Wielokrotne publikowanie wypowiedzi o charakterze obraźliwym lub oszczerczym; 2. Naruszanie cudzych dóbr osobistych lub praw autorskich; 3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." Art. 2. Sprawy dotyczące naruszenia uczuć religijnych, które miały miejsce przed wejściem w życie niniejszej ustawy, podlegają regulacjom obowiązującym w momencie popełnienia czynu. Art. 3. Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Informuję, że projekt został przyjęty i dopisany do porządku obrad 1. posiedzenia Kongresu FN IV kadencji. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano 30 Października 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 30 Października 2024 Pozwolę sobie złożyć wniosek o rozpatrzenie mojego projektu, jak i automatycznie zaakceptować go i dopisać do porządku obrad. Ustawa o ochronie aktów prawnych Art. 1 Każdy funkcjonariusz publiczny, w którego zakres kompetencji wchodzi tworzenie aktów prawnych ma obowiązek opublikowania ich w Dzienniku Ustaw II Federacji Nordackiej oraz w innym miejscu publicznym. Art. 2 Przez funkcjonariusza publicznego rozumie się: a) Prezydenta, b) Spikera Kongresu, c) członka Rady Ministrów, d) członka Państwowej Komisji Wyborczej, e) członka Najwyższego Sądu Federalnego, d) Głównodowodzącego Zjednoczonych Sił. Art. 3 1. Przez miejsce publiczne rozumie się wątek na forum w odpowiednim dziale, kanał na Discordzie, zbiór w Kustoszu lub inne miejsce do którego każdy zainteresowany ma łatwy dostęp. 2. W wypadku miejsca poza forum funkcjonariusz publiczny ma obowiązek zamieścić instrukcje pozwalające łatwo odnaleźć miejsce składowania kopii aktów prawnych w odpowiednim wątku na forum. 3. Każdy funkcjonariusz publiczny zobowiązany jest do przechowywania wszystkich aktów prawnych właściwych dla swojego urzędu w jednym miejscu. Jeśli podał do wiadomości publicznej zmianę miejsca składowania kopii aktów prawnych, musi uzupełnić je o wszystkie poprzednie akty prawne jego i jego poprzedników Art. 4 Nie wywiązanie się z obowiązku opublikowania kopii aktu prawnego przez odpowiedniego funkcjonariusza publicznego w terminie miesiąca od uchwalenia prawa traktowane jest jako zaniedbywanie obowiązków, wraz z właściwymi mu konsekwencjami. Art. 5 W przypadku utraty Dziennika Ustaw II Federacji Nordackiej na Spikerze Kongresu oraz Prezydencie Federacji ciąży obowiązek skompletowania prawodawstwa II Federacji z miejsc składowania kopii aktów prawnych poszczególnych funkcjonariuszy publicznych. Art. 6 Na Nordackim Konsorcjum Informatycznym ciąży obowiązek tworzenia kopii zapasowych Dziennika Ustaw w regularnych odstępach czasu nie przekraczających pół roku. Art. 7 Ustawa wchodzi w życie natychmiastowo. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz I Wielki 269 Opublikowano 29 Listopada 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2024 (edytowane) Szanowny Spikerze, w ostatnim czasie swoją dymisję z pełnienia funkcji Sędzi Najwyższego złożył Leonid Repulijski, motywując to tym, że nie jest w stanie pogodzić pełnionego urzędu z jego ambicjami i planami na działalność w mikronacjach. W związku z tym, że w Federacji brakuje osób do sędziowania, składam krótki projekt nowelizacji Ordynacji Wyborczej, która od tej pory nie wymuszałaby na Sędziach apolityczności, a wierzę, że mogłoby to sprawić, że więcej osób będzie zainteresowanym sędziowaniem, co wzmocni sądownictwo w naszym kraju. Nowelizacja Ordynacji Wyborczej Art. 1. 1. W Art. 3 Ordynacji Wyborczej uchyla się punkt 2, brzmiący "Urzędy Sędziego Najwyższego Sądu Federalnego i Sędziego Sądu Powszechnego uznaje się za urzędy wymagające apolityczności." 2. Art. 3 Ordynacji Wyborczej otrzymuje brzmienie: "Urzędy Prezydenta II Federacji Nordackiej i Członka Kongresu są niepołączalne." Art. 2 Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Edytowane 30 Listopada 2024 przez Tadeusz I Wielki 1 Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 343 Opublikowano 29 Listopada 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2024 Apolityczność sądów to podstawa demokratycznego państwa. I jak to sobie Pan Prezydent wyobraża? Do sądu będziemy wpychać partyjnych kolegów, żeby tańczyli tak jak im władza zagra? Takie posunięcie znacznie narazi bezpieczeństwo zachowania odpowiedniej i zdrowej demokracji w naszym kraju. Taki projekt nie powinien w ogóle trafić do Kongresu. To jest skandal, że głowa najbardziej demokratycznego państwa tego kontynentu, jak nie całego Pollinu, składa taki wniosek. Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz I Wielki 269 Opublikowano 30 Listopada 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2024 15 godzin temu, Waksman napisał: Apolityczność sądów to podstawa demokratycznego państwa. I jak to sobie Pan Prezydent wyobraża? Do sądu będziemy wpychać partyjnych kolegów, żeby tańczyli tak jak im władza zagra? Takie posunięcie znacznie narazi bezpieczeństwo zachowania odpowiedniej i zdrowej demokracji w naszym kraju. Taki projekt nie powinien w ogóle trafić do Kongresu. To jest skandal, że głowa najbardziej demokratycznego państwa tego kontynentu, jak nie całego Pollinu, składa taki wniosek. Dziękuje za opinie na temat takowej nowelizacji, i chociaż musze zgodzić się, że apolityczność sądów ma ogromne znaczenie, to propozycja ta nie ma nic wspólnego z wprowadzeniem jakiejkolwiek partyjnej zależności w sądownictwie. Usunięcie zapisu o apolityczności w omawianym artykule nie oznacza zniesienia standardów niezależności sądów czy swobody ich działania. Dotychczasowy zapis w Ordynacji Wyborczej był regulowany jednym artykułem, który był nieprecyzyjny i generował problemy w interpretacji. W praktyce artykuł ten oznaczał, że każda działalność publiczna sędziego mogła być oceniona poprzez pryzmat jego rzekomej "polityczności", co stwarzałoby ryzyko nadużyć i paraliżowało swobodę sędziów w pełnieniu obowiązków. Ale po przejrzeniu proponowanej przeze mnie nowelizacji, muszę przyznać się do błędu, i w najbliższym czasie złożę nowy projekt nowelizacji, który będzie lepiej dopracowany, nie będzie źle interpretowany, i określi lepiej apolityczność sędziów, która byłaby lepiej ustosunkowana, nie tylko jednym artykułem, a aktualny projekt nowelizacji wycofuje. 2 Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano 2 Grudnia 2024 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2024 Jako, że Pan Prezydent się wycofał, odstępuję od rozpatrywania jego projektu. Jednocześnie zgłaszam własny, w zgoła innej sprawie. Pozwalam sobie go jednocześnie zaakceptować i uwzględnić w porządku obrad. Nowelizacja Ordynacji Wyborczej - stabilizacja liczby mandatów w Kongresie Art. 1 Niniejsza Ustawa nowelizuje Ordynację Wyborczą z dnia 02.11.2023 roku. Art. 2 Ustęp 1. artykułu 11. o treści: Liczba wybieranych Członków Kongresu jest zależna od liczby aktywnych obywateli: a) jeśli jest mniej niż 7 aktywnych - 3 Kongresmenów; b) jeśli jest od 7 do 12 aktywnych - 5 Kongresmenów; c) jeśli jest od 13 do 18 aktywnych - 7 Kongresmenów; d) jeśli jest powyżej 18 aktywnych - 9 Kongresmenów. przyjmuje brzmienie: Liczba wybieranych Członków Kongresu wynosi 3. Art. 3 Ustawa wchodzi w życie z chwilą podpisania. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano 27 Stycznia Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia Pozwalam sobie zgłosić i jednocześnie zaakceptować i uwzględnić w porządku obrad kolejnego posiedzenia niniejszą ustawę: Ustawa o świętach państwowych Art. 1 Niniejsza ustawa stanowi o świętach państwowych. Art. 2 Święto państwowe to dzień o szczególnym znaczeniu dla historii II Federacji Nordackiej oraz Kontynentu Północnego. Święto państwowe jest obchodzone na szczeblu instytucjonalnym na terenie całej II Federacji. Święto państwowe jest dniem wolnym od pracy. Art. 3 Świętami państwowymi są: 21 marca – Święto powstania Unii Trzech Narodów 19 kwietnia – Rocznica upadku I Federacji Nordackiej 28 kwietnia – Urodziny Pela Nandera 31 lipca – Rocznica przewrotu lipcowego w Unii Trzech Narodów 1 sierpnia – Święto powstania II Federacji Nordackiej 16 października – Święto powstania Unii Nordackiej 27 października – Święto Powstania I Federacji Nordackiej Art. 4 Ustawa wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 517 Opublikowano Poniedziałek o 21:05 Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 21:05 Zgłaszam i przyklepuję sobie kolejny projekt ustawy. Edit: w Wordzie było dobrze i w edytorze postów było dobrze, ale po publikacji połowa formatowania się rozwaliła. Jak będę przeklejał już po uchwaleniu do DU to będzie wyglądać, miejmy nadzieję, lepiej niż tutaj. Regulamin Kongresu II Federacji Nordackiej z dnia xx stycznia 2025 roku Rozdział I [Przepisy ogólne] Art. 1. Niniejsza ustawa określa szczegóły dotyczące funkcjonowania oraz struktury Kongresu II Federacji Nordackiej. Rozdział II [Posiedzenie Inauguracyjne Kongresu] Art. 2. 1. Inauguracyjne posiedzenie Kongresu nowej kadencji stosownym rozporządzeniem zapowiada Prezydent II Federacji Nordackiej w terminie do 72 godzin od ogłoszenia wyników wyborów. Rozporządzenie powinno zawierać datę i godzinę rozpoczęcia posiedzenia oraz wskazanie osoby, która będzie pełniła funkcję Spikera-Seniora, czyli osoby przewodzącej obradom do momentu wyboru właściwego Spikera. 2. Po wydaniu dokumentu o terminie posiedzenia, Prezydent wydaje rozporządzenie desygnujące nowego Premiera, a tym samym dotychczasowy Premier wraz z Radą Ministrów poddają się dymisji. Art. 3. 1. Spiker-Senior otwiera posiedzenie Kongresu w dniu i o godzinie wyznaczonej przez Prezydenta II FN w stosownym rozporządzeniu. Po jego otwarciu następuje ślubowanie Kongresmenów, które trwa maksymalnie do 72 godzin. 2. Na posiedzeniu inauguracyjnym nie można procedować projektów ustaw, uchwał ani wniosków o debatę. Art. 4. 1. Po złożeniu ślubowania przez wszystkich Kongresmenów, Spiker-Senior otwiera zgłoszenia na urząd Spikera. Zgłosić się może każdy Kongresmen. 2. W przypadku, gdy na urząd Spikera zgłosił się tylko jeden kandydat, obejmuje on urząd bez głosowania. 3. W przypadku, gdy na urząd Spikera nie zgłosił się żaden kandydat, Spiker-Senior obejmuje urząd Spikera. 4. W przypadku, gdy na urząd Spikera zgłosi się kilka kandydatów, Kongres wybiera Spikera w głosowaniu wielokrotnego wyboru, gdzie głosujący musi zagłosować na przynajmniej jednego kandydata. Urząd obejmuje ten kandydat, który uzyska najwięcej głosów poparcia. Jeśli kilku kandydatów uzyska ten sam, najwyższy wynik, Spiker-Senior wyłania Spikera spośród grona tych kandydatów poprzez losowanie. 5. Po wyborze Spikera, Spiker-Senior przekazuje mu swoje obowiązki. Art. 5. 1. Spiker niezwłocznie po otrzymaniu swoich funkcji otwiera zgłoszenia na Vajs-Spikerów, którzy mogą zastępować Spikera w jego obowiązkach. 2. Okres zgłoszeń kandydatów na Vajs-Spikerów trwa od 18 do 48 godzin. Zgłosić się może każdy Kongresmen. 3. Kongres obiera Vajs-Spikerów w głosowaniu wielokrotnego wyboru, gdzie urząd obejmuje każdy kandydat, który uzyska poparcie więcej niż połowy głosujących. Art. 6. 1. Po zakończeniu procedury wyboru Vajs-Spikerów następuje wygłoszenie exposé Premiera desygnowanego przez Prezydenta. 2. Premier ma maksymalnie 48 godzin na wygłoszenie przemówienia, w którym przedstawia skład Rady Ministrów. Za zgodą Kongresu wyrażoną poprzez deklarację połowy Kongresmenów, czas ten można wydłużyć do 92 godzin licząc od zakończenia procedury wyboru Vajs-Spikerów. 3. Po wygłoszeniu przez Premiera exposé Kongresmeni mają 24 godziny na zadanie Premierowi pytań odnośnie przemówienia. Po tym czasie następuje głosowanie nad wotum zaufania dla rządu Premiera. 4. Rząd zostaje odwołany, jeśli nie uzyska wotum zaufania określonego w Art. 64. Konstytucji II FN. W takim przypadku nowego Premiera w drugim kroku obiera Kongres. 5. Kandydata na Premiera wybieranego w drugim kroku może zgłosić grupa minimum dwóch Kongresmenów, gdzie kandydat sam musi potwierdzić swoją kandydaturę. Zgłaszanie kandydatów trwa od 24 do 48 godzin licząc od zakończenia głosowania. 6. Po zakończeniu zgłoszeń, Kongres w głosowaniu wielokrotnego wyboru desygnuje Premiera. Desygnowany jest kandydat z najwyższym wynikiem poparcia. W przypadku remisu, zwycięzca głosowania jest losowany. Procedura opisana w ustępach 2. i 3. zostaje powtórzona względem nowego Premiera. Jeśli desygnowany przez Kongres Premier również nie uzyska wotum zaufania lub jeśli nie zgłosi się żaden kandydat, powtórzona zostaje procedura w ustępie 4. przez 240 godzin (10 dób). Po tym czasie kadencja Kongresu zostaje skrócona, a FKW niezwłocznie rozpisuje kolejne wybory parlamentarne. Art. 7. Po wyrażeniu przez Kongres wotum zaufania Premierowi, Spiker zamyka posiedzenia inauguracyjne. Rozdział III [Posiedzenia Kongresu] Art. 8. 1. Kongres obraduje na posiedzeniach, które otwierane są przez Spikera Kongresu. Spiker zwołuje posiedzenie wtedy, gdy do Kancelarii Kongresu wpłynie co najmniej jeden projekt ustawy, uchwały lub wniosek o otwarcie debaty parlamentarnej. 2. Termin posiedzenia obwieszczany jest na forum II FN, w dziale Kongresu przez Spikera w publicznym i dobrze widocznym miejscu. Przez publiczne i dobrze widoczne miejsce rozumie się dział ogólnodostępny, który znajduje się najwyżej w hierarchii działów Kongresu. W przypadku wniosku o otwarcie debaty parlamentarnej o szczególnym znaczeniu dla bezpieczeństwa narodowego, Spiker może otworzyć posiedzenie natychmiastowo. 3. Maksymalny czas trwania posiedzenia to 7 tygodni. Ustalony przez Spikera czas trwania posiedzenia można skrócić lub wydłużyć stosownym wnioskiem formalnym. Czas trwania nie jest liczony w trakcie przerwy. 4. Posiedzenie dzieli się na debaty i głosowania. Debata winna trwać minimalnie 24 godziny i nie kończyć się, dopóki temat nie zostanie wyczerpany. Głosowanie winno trwać minimalnie 24 godziny, maksymalnie zaś 72. Głosowania odbywają się w systemie informatycznym II FN, lub, w przypadku ich braku braku lub awarii – na forum. W przypadku, gdy wynik głosowania wzbudza wątpliwości, Spiker może zwrócić się do Kongresmenów o wyrażenie zgody na ponowne przeprowadzenie głosowania, który musi poprzeć minimum połowa Kongresmenów. 5. Głosowanie automatycznie zostaje zakończone niezależnie od czasu jego trwania, jeśli każdy uprawniony do głosu oddał swój głos. 6. Spiker może przedstawić wynik głosowania przed jego zakończeniem, jeśli dodatkowe głosy nie wpłyną na decyzję podjętą przez Kongres, tj. głosowanie jest przesądzone. Art. 9. Prawo do wypowiedzi w Kongresie posiada każdy mieszkaniec, chyba że Spiker postanowi inaczej Art. 10. 1. Kongresmeni mogą składać wnioski formalne. 2. Wnioski formalne zgłoszone przez grupę ponad połowy Kongresmenów przyjmowane są bez głosowania, pod warunkiem ich legalności. 3. Wnioski formalne zgłoszone przez grupę minimum dwóch Kongresmenów, ale nie więcej niż połowę, poddawane są głosowaniu i przyjmowane większością zwykłą. 4. Spiker może zażądać od Kongresmena-wnioskodawcy uzasadnienia złożenia wniosku przed przystąpieniem do głosowania. Art. 11. Do wniosków formalnych zalicza się wnioski o: 1. skrócenie debaty i przejście do głosowania, 2. przerwę lub zamknięcie posiedzenia, 3. wykluczenie danego Kongresmena z udziału w debacie, 4. utajnienie posiedzenia, 5. przedłużenie lub skrócenie posiedzenia, 6. zmianę porządku obrad, 7. reasumpcję (powtórzenie) głosowania. Rozdział IV [Kongresmeni] Art. 12. Kongresmeni mają obowiązek obecności oraz aktywnego udział w posiedzeniach Kongresu. Art. 13. W przypadku niemożności wzięcia udziału w planowanym posiedzeniu, Kongresmen ma obowiązek zgłosić ten fakt Spikerowi Kongresu przed rozpoczęciem się posiedzenia. Art. 14. W przypadku złamania przepisu zawartego w art. 13. Spiker Kongresu ma prawo nadać naganę Kongresmenowi, poprzez stosowne obwieszczenie. Rozdział V [Spiker] Art. 15. Kongres może odwołać Spikera poprzez głosowanie zarządzone na wniosek złożony przez co najmniej 2 Kongresmenów, którzy wraz z wnioskiem mają obowiązek wskazania kandydata na kolejnego Spikera. Spiker odwoływany jest poprzez bezwzględną większość głosów. Art. 16. 1. Urząd Spikera zostaje opróżniony w przypadku: a) śmierci Spikera, b) rezygnacji z funkcji przez Spikera Kongresu, c) utraty mandatu w Kongresie przez Spikera, d) otrzymania przez Spikera prawomocnego wyroku skazującego na zakaz pełnienia funkcji Spikera. 2. Po opróżnieniu urzędu Spikera jego funkcje tymczasowo pełni osoba wskazana we wniosku o odwołanie Spikera albo Spiker-Senior mianowany przez Prezydenta. Powtarza się procedury opisane w Art. 4. Rozdział VI [Postępowanie z projektami ustaw i uchwał] Art. 17. 1. Inicjatywa ustawodawcza przysługuje Kongresmenom, Prezydentowi II FN, Premierowi i Ministrom. 2. Obywatelską inicjatywę ustawodawczą posiada grupa obywateli nie mniejsza od dwóch osób, stanowiąca co najmniej 25% liczby wszystkich aktywnych obywateli. Art. 18. 1. Zgłaszanie projektów aktów prawnych i wniosków odbywa się poprzez oficjalny system zgłaszania wniosków i próśb NKI lub w dziale Kongresu na forum. 2. Spiker w porozumieniu z Nordackim Konsorcjum Informatycznym może określić inny tryb zgłaszania wniosków i projektów do władz Kongresu. Art. 19. 1. Projektodawca może wnosić autopoprawki do projektu ustawy lub uchwały. Autopoprawki wprowadzone nie podlegają głosowaniu. Przez autopoprawkę rozumie się zmianę w projekcie naniesioną przez projektodawcę. 2. W przypadku ustawy obywatelskiej, za projektodawcę uznaje się osobę, która złożyła projekt do Kancelarii Kongresu. Art. 20. Podczas debaty Kongresmeni składają poprawki do ustawy lub uchwały. Każda poprawka, która nie jest autopoprawką musi zostać poddana osobnemu głosowaniu. Rozdział VII [Przepisy końcowe] Art. 21. Ustawa znosi Regulamin Kongresu II Federacji Nordackiej z dnia 24.12.2024. Art. 22. Ustawa wchodzi w życie z chwilą podpisania przez Prezydenta II FN. Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się