WYROK
w imieniu II Federacji Nordackiej
Najwyższy Sąd Federalny w sprawie kontrolnej o sygnaturze 2/24/SP wszczętej z urzędu przez NSF orzeka, co następuje:
Funkcjonowanie Wojska Westlandzkiego niezależnego od Zjednoczonych Sił jest nielegalne.
Nakazuje się podporządkowanie się Zjednoczonym Siłom przez Wojsko Westlandzkie oraz integrację Wojska Westlandzkiego w ramach struktur Zjednoczonych Sił.
Unieważnia się Dekret Sekretarza Partii Socjalkapitalistycznej dotyczący poboru do Wojska Westlandzkiego.
Zawiesza się moc obowiązującą art. 14. ust. 7. Konstytucji Państwa Westland do momentu ewentualnego powołania organizacji paramilitarnej o nazwie Wojsko Westlandzkie.
Nakłada się karę grzywny na Augusta de la Sparasana de Harlina w wysokości 4000 mikro w zawieszeniu na okres 2 miesięcy. Jeśli ukarany nie będzie w stanie zapłacić kary grzywny (w przypadku jej egzekucji), dokonuje się konfiskaty jego majątku o wartości wystarczającej do pokrycia brakującej na zapłatę kwoty.
UZASADNIENIE
Choć założeniem przyświęcającym uchwaleniu Ustawy o funkcjonowaniu i organizacji Zjednoczonych Sił była konsolidacja wojsk prowincjonalnych w ramach jednolitej centralnej struktury, żaden przepis tejże ustawy nie dokonał jawnej inkorporacji wojsk lokalnych przez Zjednoczone Siły ani jawnie nie zabronił funkcjonowania wojskom prowincjonalnym.
Sąd przeanalizował najwyższy akt prawny w federacji - Konstytucję. Konstytucja II Federacji Nordackiej w Rozdziale VII nie określa, aby regionom autonomicznym przysługiwało prawo do posiadania i organizacji własnych wojsk. Artykuł 6. wyraźnie ustanawia zasadę legalizmu, która oznacza, że każda działalność organów i instytucji państwowych musi mieć wyraźną podstawę prawną (Organy i instytucje państwowe działać mogą jedynie w zakresie określonym przez prawo). Innymi słowy, organy państwowe mogą podejmować działania wyłącznie wtedy, gdy prawo wprost na to zezwala.
Można domniemywać, że Artykuł 78., który nadaje prowincjom i wspólnotom prawo do prowadzenia polityki wewnętrznej, zezwala na organizację własnego wojska. Ale ten sam artykuł wprowadza zastrzeżenie, że polityka wewnętrzna regionu autonomicznego musi być zgodna z prawem federalnym. To oznacza, że prowincje nie mogą samodzielnie podejmować działań w obszarach, które są zarezerwowane dla władz federalnych. A zarezerwowaniem dla władz federalnych kwestii obronności jest w oczywisty sposób ustanowienie Zjednoczonych Sił poprzez ustawę specjalną przy jednoczesnym braku wprowadzenia odpowiedniej legislacji regulującej działanie wojsk jawnie prowincjonalnych (nie organizacji paramilitarnych). Prawo federalne reguluje organizację i zarządzanie siłami zbrojnymi, co oznacza, że kwestie obronne pozostają w gestii władz federalnych.
Konstytucja Państwa Westland, na którą powołuje się Sekretarz Partii Socjalkapitalistycznej w tej sprawie, jest aktem podrzędnym wobec prawa federalnego. Przepisy niezgodne z prawem federalnym nie mają mocy prawnej, więc nie mogą posłużyć jako usprawiedliwienie bezprawnych działań.
Niniejszy wyrok jest prawomocny.
Do wiadomości: @August de la Sparasan, @Albert Fryderyk de Espada, @AleksanderNovak.
Leonid Repulijski
Przewodniczący Składu Orzekającego