Ranking
-
uwzględniając wszystkie działy
- We wszystkich działach
- System zgłaszania projektów i próśb
- Ideas comments
- Rynek Pracy
- Jobs Comments
- Jobs Reviews
- Positions
- Position Comments
- Position Reviews
- Pliki
- Komentarze do plików
- Opinie o pliku
- Wydarzenia
- Komentarze do wydarzeń
- Opinie o wydarzeniu
- Grafiki
- Komentarze do grafik
- Opinie o grafice
- Albumy
- Komentarze w albumach
- Recenzje albumów
- Instytucje/Instytucji
- Instytucja komentarzy
- Opinie o Instytucja
- Rekordy
- Rekord komentarzy
- Opinie o Rekord
- Rekordy
- Rekord komentarzy
- Opinie o Rekord
- Tematy
- Odpowiedzi
- Aktualizacje statusu
- Odpowiedzi na komentarze
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
25 Sierpnia 2021 - 23 Lutego 2025
-
Rok
24 Lutego 2024 - 23 Lutego 2025
-
Miesiąc
24 Stycznia 2025 - 23 Lutego 2025
-
Tydzień
17 Lutego 2025 - 23 Lutego 2025
-
Dzisiaj
24 Lutego 2025 - 23 Lutego 2025
-
Wprowadź datę
29.02.2024 - 29.02.2024
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.02.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
KOALICJA KONSERWATYWNA - OK, SCP i PU Leonid Repulijski - Partia Ultranordacka Bolesław Kirianóo von Hohenburg - Opcja Konserwatywna Tadeusz Henrykowski - Opcja Konserwatywna Aleksander Novak - Partia Ultranordacka Henryk Ziemiański - Stronnictwo Centro-Prawicowe3 punkty
-
Szanowni mieszkańcy Achkova! Dziękuję Wam za serdeczne za ciepłe przyjęcie w naszym wspólnym mieście, które stanowi serce II Federacji Nordackiej i Komarchii Nordackiej. Jestem zaszczycony, że mogę rozpocząć tu swój kampanijny objazd, wędrując przez nasz kraj, aby poznać Wasze potrzeby i aspiracje. Nie mogłem rozpocząć swojej podróży od innego miasta - to tutaj nasza wspólnota nordacka jest najsilniejsza. Pozwólcie proszę, że zacznę od wyjaśnienia, skąd Koalicja Konserwatywna wzięła pomysł, abym został kandydatem na Premiera... Bo nie jest to wybór przypadkowy. Przede wszystkim, pełniąc przez dwie kadencje urząd Spikera Kongresu nabrałem doświadczenia w zakresie zarządzania. Dbanie o sprawny i spokojny przebieg obrad nie sprawiało mi kłopotów. W rządzie Bolesława Kirianóo zajmuję się resortem Sprawiedliwości, Gospodarki i Nauki. Wykorzystując kompetencje ministra, znacjonalizowałem część strategicznych złóż węgla w Komarchii Nordackiej, zapewniając wzrost ogólnej wydajności wydobycia regionu za sprawą złamania obecnego kartelu i ustanowienia konkurencji ze strony sektora publicznego. Jestem jednym ze współtwórców obecnego systemu prawnego, więc znam go doskonale. A znajomość prawa oznacza efektywność działania i mniej pomyłek podczas wykonywania swojej pracy. Na dzisiejszym spotkaniu odniosę się do kwestii polityki zagranicznej. Jednym z głównych punktów mojego programu jest normalizacja stosunków nordacko-winkulijskich. Wiem, że nie zawsze łatwo jest pogodzić różnice, ale wierzę, że poprzez dialog i współpracę możemy znaleźć rozwiązania, które przyniosą korzyści obu stronom. Naszym celem jest budowanie pokoju i dobrobytu dla naszych narodów. Mniejszość winkulijska w II Federacji Nordackiej i mniejszość nordacka w Związku Winkulijskim muszą mieć zagwarantowane prawa i protekcję przed dyskryminacją. Będę starał się o zawarcie przyjacielskiej umowy z Winkulią na ten i inne tematy. Strategicznym sojusznikiem II Federacji Nordackiej jest Królestwo Hawilandu, z którym współpraca militarna to główny obszar integracji. Nie mamy Hawilandczykom za złe, że poszli swoją drogą i opuścili unię walutową wraz ze wspólnym forum - dalej jesteśmy gotowi do wsparcia ich w obronie przez wszelkimi potencjalnymi agresorami, a w szczególności przed komunistycznymi najeźdźcami. W obliczu rosnących wyzwań bezpieczeństwa, musimy wspólnie działać, aby zapewnić naszym krajom stabilność i bezpieczeństwo. Nasza współpraca militarna z Hawilandem będzie krokiem naprzód w kierunku budowania silniejszej i bardziej zjednoczonej obrony naszego regionu. Uważam, że nadeszła najwyższa pora na oficjalne nawiązanie stosunków dyplomatycznych z Księstwem Sarmacji. Będe starał się o podpisanie traktatu uznaniowego i utworzenie naszej ambasady w Sarmacji. Polityka antysarmatyzmu nie przemawia do mnie. Działając w tak wąskim gronie mikronautów, nie ma sensu się od siebie izolować. Pozostając w temacie polityki zagranicznej, zdradzę Wam pierwszą osobę, poza Premierem, która wejdzie w skład III rządu Koalicji Konserwatywnej... A będzie to Bolesław Kirianóo von Hohenburg jako wicepremier i wiceminister spraw zagranicznych. Natomiast Ministrem Spraw Zagranicznych zostanie moja skromna osoba. Dziękuję Wam za wysłuchanie mojego przemówienia. Jeśli pozwolicie, to przejdziemy teraz do części pytań i odpowiedzi. Proszę zadawać wszelkie ewentualne pytania, a ja postaram się na nie odpowiedzieć.1 punkt
-
Dobra propozycja. Ja też o coś się pokuszę, w końcu to ja jestem autorem artykułu o naszym państwie.1 punkt
-
Ustawa specjalna - Kodeks Cywilny Rozdział I Osoby w II Federacji Nordackiej Art. 1. [Osoba fizyczna] Osobą fizyczną jest ten, kto zarejestrował się na forum nordackim. Art. 2. [Rezydenci] Kto napisał na forum nordackim przynajmniej jeden post w przeciągu ostatnich 92 dni, a nie posiada obywatelstwa nordackiego, jest rezydentem. Art. 3. [Mieszkańcy] Mieszkańcem jest każda osoba będąca obywatelem lub rezydentem. Art. 4. [Nadawanie obywatelstwa] Prezydent nadaje obywatelstwo nordackie na wniosek zainteresowanego rezydenta. Warunkiem nadania obywatelstwa jest wykazanie przez zainteresowanego aktywności na forum nordackim przez co najmniej 3 dni z rzędu w momencie składania wniosku lub po jego złożeniu oraz złożenie ślubowania w brzmieniu "Przyrzekam jako obywatel II Federacji Nordackiej strzec jej integralności terytorialnej, przestrzegać jej prawa, wierność przyświęcającej jej ideom i dbać o dobro nordackiego społeczeństwa.", do którego można dołączyć formułę religijną. Posiadanie obywatelstwa nordackiego jest wymagane do pełnienia urzędów publicznych w II Federacji Nordackiej oraz posiadania obywatelstw regionalnych. Art. 5. [Wygaśnięcie obywatelstwa] Obywatelstwo nordackie wygasa z mocy prawa wskutek: a) zaginięcia obywatela, czyli nieaktywności na forum nordackim nieprzerwanie przez 92 dni, b) skazania obywatela na banicję. Art. 6. [Utrata obywatelstwa] Prezydent stwierdza utratę obywatelstwa na skutek zrzeczenia się go przez obywatela. Prezydent może złożyć wniosek do Najwyższego Sądu Federalnego o zbadanie zgodności działań danego obywatela ze złożoną przez niego przysięgą obywatelską. Najwyższy Sąd Federalny stwierdziwszy złamanie przysięgi ma prawo orzec o odebraniu obywatelstwa osobie, która ją złamała. Art. 7. [Aktywny obywatel] Obywatel, który w miesiącu poprzedzającym obecny miesiąc napisał na forum nordackim przynajmniej 20 postów, jest obywatelem aktywnym. Art. 8. [Jawne klony] Klon jawny to dodatkowe wcielenie tej samej osoby, reprezentowane przez osobne konto w systemach informatycznych Nordaty, którego dane właściciela są publicznie dostępne. Art 9. [Rejestracja jawnych klonów] Mieszkaniec może posiadać do 2 jawnych klonów. Mieszkaniec przed zarejestrowaniem klona musi uzyskać zgodę Prezydenta na jego rejestrację. Prezydent udziela takiej zgody, jeśli zainteresowany nie przekroczy limitu klonów. Prezydent II Federacji Nordackiej prowadzi rejestr klonów w publicznie dostępnym miejscu. Art. 10. [Niejawny klonning] Zabronione jest posiadanie klona niejawnego, to jest utworzonego bez uzyskania zgody Prezydenta. Art. 11. [Możliwości klonów] Klony wraz z ich właścicielem stanowią jedną osobę fizyczną. Obywatel może pełnić urzędy publiczne poprzez swoje klony, z zastrzeżeniem, że obywatel i jego klony nie mogą pełnić stanowisk niepołączalnych. Klony nie głosują w wyborach, ale ich aktywność jest doliczana do siły glosu właściciela. Rozdział II Rodzina Art. 12. [Małżeństwo] Małżeństwo jest związkiem dwojga ludzi, ustanawiającym między nimi więź prawną szczególnego rodzaju, które powstaje wskutek złożenia oświadczenia woli wobec odpowiedniego funkcjonariusza publicznego. Art. 13. [Funkcjonariusze uprawnieni do udzielania małżeństwa] Funkcjonariuszami publicznymi właściwymi dla wysłuchania oświadczeń woli dotyczących zawarcia związku małżeńskiego oraz stwierdzenia faktu jego zawarcia są Sędziowie Federalni, w tym Sędzia Najwyższy. Art. 14. [Małżeństwa wyznaniowe] Oświadczenia woli dotyczące zawarcia związku małżeńskiego mogą być również złożone wobec przedstawiciela związku wyznaniowego, z którym Rada Ministrów zawarła umowę zawierającą takie upoważnienie. Wszelkie szczegóły wykonywania takiego upoważnienia reguluje umowa. Art. 15. [Wniosek o zawarcie związku małżeńskiego] Osoby chcące wstąpić w związek małżeński przedkładają odpowiedni wniosek, zawierający ich dane osobowe, miejsce zamieszkania oraz oświadczenia o niepozostawaniu w innym związku małżeńskim, potwierdzony podpisami tych osób. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa w drodze rozporządzenia minister właściwy do spraw sprawiedliwości. Art. 16. [Zawarcie związku małżeńskiego] Funkcjonariusz publiczny niezwłocznie rozpatruje wniosek pod względem zgodności ze stanem faktycznym oraz wystąpieniem przesłanek uniemożliwiających zawarcie małżeństwa. W przypadku wystąpienia nieprawdy lub takich przesłanek, funkcjonariusz publiczny odrzuca wniosek w drodze postanowienia z uzasadnieniem. W przypadku spełnienia kryteriów funkcjonariusz publiczny wyznacza termin zawarcia związku małżeńskiego, nie wcześniej jednak niż 7 dni od wydania tego zawiadomienia. Zawarcie związku małżeńskiego następuje poprzez wypowiedzenie przez obydwie z osób słów przysięgi małżeńskiej o następującej treści: ?Wstępując w związek małżeński z [imię i nazwisko drugiej osoby], będąc świadomy wagi tej czynności, przysięgam wypełniać wszelkie swoje obowiązki wynikające z małżeństwa oraz uczynić wszystko, aby związek nasz był zgodny, szczęśliwy i trwały". W przypadku określonym w art. 14. dozwala się na zmianę treści przysięgi, o ile nie będzie to naruszało istoty zawarcia związku małżeńskiego. Po złożeniu przysięgi przez obydwie z osób, funkcjonariusz publiczny oświadcza o zawarciu związku małżeńskiego oraz wydaje odpowiednie postanowienie stwierdzające ten fakt. Art. 17. [Przesłanki uniemożliwiające zawarcie związku małżeńskiego] Do przesłanek uniemożliwiających zawarcie związku małżeńskiego zalicza się: 1) pozostawanie w związku małżeńskim; 2) bycie spokrewnionym w linii prostej; 3) podejrzenie, że jedna z osób chcąca zawrzeć związek małżeński posługuje się fałszywą tożsamością. Art. 18. [Ustanie małżeństwa] Małżeństwo ustaje w przypadku śmierci jednego z małżonków albo rozwodu (rozwiązania małżeństwa). Rozwodu dokonuje Naczelny Sąd Federalny na wniosek przynajmniej jednego z małżonków, przedłożony w formie pozwu. Dopuszcza się złożenie wniosku o ustanie małżeństwa przez osobę trzecią, jeśli wykaże ona, że istnieje uzasadniony interes społeczny w rozwiązaniu małżeństwa, a w szczególności gdy występuje sytuacja, w której jeden z małżonków działa na szkodę drugiego, lecz ten drugi nie jest w stanie wystąpić o rozwód z powodu znajdowania się pod przymusem lub groźbą ze strony małżonka działającego na szkodę. Art. 19. [Rozwód] Naczelny Sąd Federalny orzeka rozwód bez przeprowadzania rozprawy, na posiedzeniu niejawnym jeśli dany pozew o rozwód został złożony razem przez małżonków. Naczelny Sąd Federalny może orzec rozwód bez przeprowadzania rozprawy, na posiedzeniu niejawnym jeśli: 1) pozew wniósł jeden z współmałżonków, a drugi w ciągu 14 dni od jego wniesienia nie wniesie sprzeciwu; 2) małżonkowie wniosą osobne pozwy i w ciągu 14 dni nie wniosą zastrzeżeń do żadnego z nich. Naczelny Sąd Federalny przeprowadza rozprawę dotyczącą pozwu o rozwód, w przypadku gdy: 1) jeden z małżonków wnosi o orzeczenie rozwodu z winy drugiego małżonka; 2) uzna, że pomimo spełnienia przesłanek określonych w ust. 2 brak mu wystarczającej wiedzy na temat małżeństwa i konieczne jest uzyskanie dodatkowych informacji w drodze postępowania dowodowego. Naczelny Sąd Federalny orzeka rozwód z orzeczeniem o winie jednego małżonków, kiedy ten rażąco naruszył swoje obowiązki wobec drugiego współmałżonka lub działał na szkodę rodziny. Sąd może w wyjątkowej sytuacji orzec o winie obydwu małżonków. Naczelny Sąd Federalny orzeka o rozwodzie w drodze wyroku. Wyrok jest prawomocny z chwilą ogłoszenia. Art. 20. [Założenie rodziny] Wraz z zawarciem związku małżeńskiego dochodzi do założenia rodziny. Art. 21. [Przysposobienie] Małżeństwo może przysposobić drugiego mieszkańca, jeżeli nie został on już przysposobiony. Małżonkowie przysposabiający mieszkańca stają się jego rodzicami. Kto został przysposobiony, jest dzieckiem przysposabiającego małżeństwa. Przysposobienie ustanawia Najwyższy Sąd Federalny, na zgodny wniosek małżonków i mieszkańca. Małżonkowie z dziećmi tworzą razem rodzinę. Art. 22. [Obowiązki rodzinne] Małżonkowie i ich dzieci (zwani dalej członkami rodziny) są zobowiązani udzielać sobie wsparcia finansowego. W przypadku kiedy jeden z małżonków lub jedno z dzieci nie jest w stanie pokryć swoich wierzytelności, to reszta rodziny ma obowiązek zaspokoić jego wierzycieli. Nie stosuje się ust. 1 jeśli małżonkowie przed zawarciem małżeństwa podpiszą umowę o rozdzielności majątkowej, a jej treść zostanie podana do wiadomości publicznej. Stosuje się ust. 1. w przypadku niemożności pokrycia swoich wierzytelności przez dziecko, nawet jeśli małżonkowie pozostają w rozdzielności majątkowej. Członkowie rodziny są zobowiązani dbać o swoje dobre imię. Członek rodziny musi udzielić wszelkiego wsparcia drugiemu członkowi rodziny w przypadku, gdy zostanie ono naruszone. Członek rodziny zobowiązany jest udzielić wsparcia drugiemu w przypadku, gdy jest on oskarżony o popełnienie czynu zabronionego. Nie uznaje się za niewypełnienie obowiązku rodzinnego sytuacji, gdy członek rodziny nie był w stanie udzielić pomocy lub nie miał świadomości, co do faktu na temat sytuacji współmałżonka. Art. 23. [Obowiązki rodziców wobec dzieci] Rodzic zobowiązany jest: zadbać o fizyczny i duchowy rozwój dziecka z poszanowaniem jego praw i godności. niestosować wobec dziecka kar fizycznych. Art. 24. [Prawa rodziców] Rodzice mają prawo do wychowania i edukacji dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami moralnymi i religijnymi, ale z uwzględnieniem stopnia dojrzałości dziecka, wolności jego sumienia i wyznania, przekonań oraz z poszanowaniem jego godności i praw. Art. 25. [Pozbawienie praw rodzicielskich] Sąd może orzec utratę praw rodzicielskich przez rodzica, który nie wypełniał swoich obowiązków wobec przysposobionego lub naruszał jego prawa, co oznacza utratę praw, jakie posiada względem dziecka. Nie zwalnia to jednak rodzica z dalszego wypełniania swoich obowiązków wobec dziecka. Art. 26. [Przywrócenie praw rodzicielskich] Sąd na zgodny wniosek rodzica i dziecka może przywrócić prawa rodzicielskie rodzicowi, któremu te prawa odebrano. Art. 27. [Rejestr małżeństw] Minister właściwy do spraw sprawiedliwości prowadzi rejestr małżeństw, zawierający dane na temat zawartych związków małżeńskich, w tym datę ich zawarcia, osoby wchodzące w skład małżeństwa, sygnaturę postanowienia o zawarciu małżeństwa oraz jeśli dotyczy to odnośnik do treści umowy o rozdzielności majątkowej. Rozdział III [Postanowienia końcowe] Art. 28. Zmienia się tytuł Ustawy specjalnej - Kodeks karno-cywilny z dnia 20 września 2023 roku na Kodeks Karny. Art. 29. Uchyla się Ustawę o obywatelstwie z dnia 26 września 2023 roku. Art. 30. Ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta.1 punkt
-
1 punkt