Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 26 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 (edytowane) Maulwurf Typ 1933: Załoga Pojazdu: -4 Mechaników w pomieszczeniu napędowym -1 Dowódca w pomieszczeniu dowódczym -1 Kierowca-Wiertłowy w pomieszczeniu dowódczym Maulwurf Typ 1933TS podczas swojej pracy w Edelweiss doznał poważnej usterki, Typ 1933 jest jego bliźniaczą jednostką przekazaną nam do badań przez pana @Leszek Ebeoraz @Heinz-Werner Grüner. Liczymy iż dzięki wnikliwej analizie i testom uda nam się wyłapać przyczyny wypadku i awarii Maulwurfa Typ 1933. Edytowane 26 Marca 2022 przez Albert Fryderyk de Espada 1 1 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Szarak 75 Opublikowano 26 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 (edytowane) Dwa wiertła, równoległe... Jak to działa? Co z tą częścią skały "pomiędzy" wierłami? Muszę jednak przyznać, że Maulwurf prezentuje się ciekawie! Edytowane 26 Marca 2022 przez Grzegorz Szarak Grzegorz Szarak von Hohenburg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 26 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 53 minuty temu, Grzegorz Szarak napisał: Dwa wiertła, równoległe... Jak to działa? Co z tą częścią skały "pomiędzy" wierłami? Muszę jednak przyznać, że Maulwurf prezentuje się ciekawie! Jeżeli wszystko dobrze zrozumiałem dodatkowa tacza z kolcami zamontowana zaraz miedzy kadłubem i wiertłami pomaga w rozbijaniu drobniejszych skał. Ale co fakt to fakt niecodzienna konstrukcja. AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 26 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 Prace rozpoczęliśmy od wprowadzenia Maulwurfa na platformę remontową której zazwyczaj używamy do naprawdę sporych rozmiarowo pojazdów więc powinna ona się sprawdzić idealnie. Wpierw zdemontowaliśmy oba wiertła aby lepiej się im przyjrzeć... Po oględzinach obu wierteł nie doszukaliśmy się czegokolwiek odbiegającego od projektu. Paski napędowe lekko się przetarły a jedna z uszczelek ewidentnie nie jest szczelna gdyż widać na obudowie obok plamy oleju lecz nie jest to praktycznie żaden problem gdyż ubytek wydaje się być minimalny i niemal niezauważalny. Wiertła wydają się być w pełni sprawne i nie posiadać żadnych wad które mogły by zagrozić funkcjonalności całego pojazdu. 1 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heinz-Werner Grüner 217 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Świetnie, że prace ruszyły do przodu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 27 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Technicy ze STAR Labs byli w stanie zdemontować obudowę kadłuba i zdemontować silnik przy pomocy dźwigu znajdującego się w warsztacie. Oględziny silnika nie wykazały żadnych usterek a sam silnik nosi typowe śladu eksploatacji. Niepokojący wydał się jednak technikom wygląd oleju z silnika który przekazali do laboratorium do głębszej analizie. W oleju badacze odnaleźli śladowe drobinki metalu co może wskazywać że tłoki silnika nie pracują jak należy i dzieje się z nimi coś złego. Technicy przyjrzą się im w następnej kolejności. Zaciekawienie wzbudziły również przewody paliwowe podłączone do silnika gdyż widocznie są w znacznie lepszej kondycji niż reszta silnika a dodatkowo nie widać w nich śladu paliwa które powinno pozostawić swoje ślady po wewnętrznej stronie ścianek przewodów. Kolejny element konieczny do sprawdzenia w następnej kolejności. 2 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heinz-Werner Grüner 217 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Analiza pierwsza klasa! Czy będziemy mogli wykorzystać końcowy raport w celu wydania go w naszym wydawnictwie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 27 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Godzinę temu, Heinz-Werner Grüner napisał: Analiza pierwsza klasa! Czy będziemy mogli wykorzystać końcowy raport w celu wydania go w naszym wydawnictwie? Nie widzę nic przeciw temu, raport będzie stanowił własność FBUM i to co firma z nim zrobi będzie stanowić jedynie jej decyzja. 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heinz-Werner Grüner 217 Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Super. Dzięki za wyrażenie zgody. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 28 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Zgonie z zapowiedziami technicy rozebrali jedne z tłoków silnika aby lepiej mu się przyjrzeć. To co zastaliśmy w środku przyprawiło kilku techników o zawrót głowy. Głownia tłoku nosiła widoczne gołym okiem uszczerbki które prawdopodobnie odpowiada za występowanie w oleju drobinek metalu które mogą na dłuższą metę poważnie uszkodzić silnik. Nie wyklucza się ze właśnie to było przyczyną awarii bliźniaczej jednostki. Jednak bez możliwości analizy uszkodzonej maszyny jest to jedynie hipotetyczna przyczyna chociaż wydaje się ona wysoce prawdopodobna. Cytat Dodatek do Raportu: Zaleca się wprowadzenie w przyszłych modelach mocniejszych stopów metali w silniku, szczególnie odpornych na ścieranie i znacznie twardszych. 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heinz-Werner Grüner 217 Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Czyli jednak! Czym prędzej należy otworzyć przygotowywaną kopalnię rudy żelaza i bazować na swoich stopach metali, a nie nabywać te w cenach "rynkowych" od pośredników! Serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i liczymy na dalsze wsparcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Ebe 77 Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Dziękujemy za tą cenną uwagę panie @Albert Fryderyk de Espada. Na pewno pańskie sugestie wejdą do następnych modeli Maulwurfa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 29 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 Panie @Leszek Ebe mam do pan pytanie. Mógłby pan dostarczyć nam jakieś dane odnośnie zużycia paliwa przez Maulwurfa 1933, a już w szczególności uradowany bym był gdyby był pan mi w stanie również powiedzieć jakie prace wykonywał ten konkrety egzemplarz. Czyli jaki dystans miał drążony przekop i jakie były skraje kąty nachylenia jego pracy ? Możliwe iż nasi technicy znaleźli przyczynę awarii modelu Transportowo-Sanitarnego. 2 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Ebe 77 Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 @Albert Fryderyk de Espadaodpowiadając na pytanie: Ogólnie Maulwurf typ 1933 odbył 3 testy-prędkościowy, niżej daje cytat z pierwszego testu: ,,Rozpoczął się dzisiaj pierwszy test-test prędkościowy. Tak jak wszyscy inżynierowie podejrzewali, pojazd będzie po prostu wolny. Ale najważniejsze by jeździł. Więc w trakcie przejechania 2 kilometrów przez Maulwurfa Typ 1933, nic się nie stało. Jedynie trzeba było na wszelki wypadek, dokręcić jeszcze bardziej niektóre śrubki. Kolejny będzie test przebijania. W międzyczasie powstał Maulwurf typ 1933 Sanitarno-Transportowy. Oczywiście zgodnie z planem, 2 kolejne Maulwurfy poczekają, zanim zaczniemy je produkować. Póki co zajmiemy się ,,ślepymi" Maulwurfami i ich dalszym testowaniem." cytat z drugiego testu, testu przebijalności: Odbył się już drugi test. Tym razem zrobiliśmy dość duży prowizoryczny mur z błota i kamieni. Czas na test przebijalności. Więc oczywiście wolno jeżdżący Maulwurf z rozpędzającymi się świdrami, zaczął jechać w stronę tego prowizorycznego muru i zaczął się przekopywać. Oprócz hałasu kopania, to nic się nie stało niebezpiecznego i bez problemu został wywiercony mur. Maulwurf typ 1933 Sanitarno-Transportowy, też dołączył do testów i również go zdał. Został w takim razie ostatni test-Test podkopowy, czyli zrobią mały podkop, ruszą trochę do przodu, a następnie się odkopią w trochę dalszym miejscu. Jeżeli oba te pojazdy wyjdą bez żadnych niebezpiecznych zniszczeń czy awarii, to wtedy można ich wcielić do czynnej służby wojskowej. i na koniec cytat z trzeciego testu-drążenia podziemnego krótkiego tunelu: Odbył się ostatni, najtrudniejszy test. Oba ,,ślepe" Maulwurfy czekały na ten moment... Padł pierwszy rozkaz-odpalić maszyny! Następnie padł drugi rozkaz-Uruchomić Świdry! Następnie ruszyły pierw do przodu powoli. Wykopano specjalny dół, żeby łatwiej wbijać się w ziemię tym maszynom. Zaczynają podziemne podkopy... Początkowo nic się nie działo. Brnęli powoli do przodu. Jednak Maulwurf typ 1933 Sanitarno-Transportowy doznał awarii świdrów! Tym samym niestety, ale utknął pod ziemią! Pozostało im tylko czekać na pomoc od innych. Jednak pierwszy wyprodukowany Maulwurf ruszał dalej i nie miał awarii. I... Wywierca powoli się do góry! Coś zaczyna się wynurzać... TO MAULWURF TYP 1933. Cóż za sensacja! I wiadomo jest to bardzo dobra wiadomość i pierwszy Maulwurf zdał test. Ale pozostał drugi Maulwurf... I no plany były tylko 2, na uratowanie chociaż załogi: a)Wysłanie żołnierzy do zrobionego tunelu w celu uratowania załogi b)Wysłanie Maulwurfa typ 1933, który dopieco co zdał test... Co do zużycia paliwa, to jest ono 20l na kilometr. O ile skrajnych kątów nachyleń, nie mam zielonego pojęcia, tak odległość, jaką wydrążył podczas ostatniego testu wynosiła 700 metrów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 30 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Nasi technicy na podstawie szczegółowych oględzin systemów paliwowych i silnika wysnuli teorię jakoby przez niedostateczna moc pompy paliwowej i niekorzystne ułożenie przewodów paliwowych cały system mógł cierpieć na niedobór paliwa. Za tezą tą przemawia między innymi fakt że problemy pojawiły się dopiero w czasie właściwego przekopu gdzie maszyna wystawiona była na znaczne odchylenia od kierunku przyciągania ziemskiego co mogło sprawiać że pompa nie dawała rady przepchnąć paliwa do silnika. Innymi słowami w przypadku gdy maszyna wwiercała lub wywiercała się pod ostrym kątem paliwo musiało dodatkowo być pchane w kierunku przeciwnym do kierunku przyciągania ziemi, a z tym pompa paliwowa mogła sobie zwyczajnie nie radzić. Za tą teorią przemawia fakt że cały system paliwowy poza samym zbiornikiem był praktycznie osuszony a po pracy w przewodach powinna pozostać przynajmniej śladowa ilość paliwa. Cytat Dodatek do Raportu: Sugeruje się wymianę pompy paliwowej na model posiadający większą moc aby przeciwdziałać możliwym problemom z dostarczaniem paliwa do silnika. 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 31 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2022 Cytat Raport z prac nad Maulwurfem Na przełomie 26-31 marca 2022 roku zespół techników ze STAR Labs dokonał gruntowego przeglądu Maulwurfa Typ 1933. 16 marca 2022 podczas testów bliźniacza jednostka o oznaczeniu Transportowo-Sanitarnym doznała poważnej awarii zagrażającej życiu osób przy nim pracujących. W związku z tym wydarzeniem powierzono STAR Labs dokonanie analizy bliźniaczego modelu w celu ustalenia przyczyn wypadku. Podczas prac ustalono następujące wady które mogły złożyć się na awarię modelu TS i są to kolejno: Niedostateczna wytrzymałość stopów zastosowanych przy konstrukcji silnika i dostaniu się przez to drobinek metalu do oleju co może bardzo negatywnie wpłynąć na pracę silnika Niedostateczna moc pompy paliwowej która podczas pracy może nie zapewniać stałego dopływu paliwa do silnika Na podstawie ustaleń zaleca się wprowadzenie następujących zmian w przyszłych modelach: Zastosowanie mocniejszych i odporniejszych na ścieranie stopów metali przy konstrukcji silnika Wymiana pompy paliwowej na model o większej mocy Niewielkie podniesienie nadwozia konstrukcji i zwiększenie rozstawu gąsienic w celu poprawy drożności dróg odprowadzania wykopanego materiału* *-Ma to na celu zapewnić że większe odłamki skalne i zablokują się pod nadwoziem lub w gąsienicach Cytat Dodatek do Raportu z 28 marca 2022: Zaleca się wprowadzenie w przyszłych modelach mocniejszych stopów metali w silniku, szczególnie odpornych na ścieranie i znacznie twardszych. Cytat Dodatek do Raportu z 30 marca 2022: Sugeruje się wymianę pompy paliwowej na model posiadający większą moc aby przeciwdziałać możliwym problemom z dostarczaniem paliwa do silnika. Panie @Leszek Ebe prace możemy uznać za zakończone. Z godnie z umową możemy zaoferować naszą pomoc przy wprowadzeniu modyfikacji do jednostki, o tyle co wymiana pompy paliwowej czy zwiększenie rozstawu gąsienic nie jest dla nas problemem to wymiana całej jednostki napędowej wykracza poza nasze możliwości, nie zajmujemy się produkcją silników a znalezienie nowego zajęło by bardzo dużo czasu. 2 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Ebe 77 Opublikowano 31 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2022 Oto moja ostateczna decyzja-wymieńcie tylko pompę paliwową. Resztę zrobimy w Edelweiss. Oczywiście droga powrotna, będzie przebiegać przez tą samą trasę, czyli do portu Fiume. Proszę go dostarczyć w niedzielę, ponieważ przez czas piątek-sobota, nie będziemy mieć możliwości odbioru naszego pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 31 Marca 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2022 (edytowane) Jutro dokończymy wszystkie prace i w sobotę załadujemy go na statek w drogę powrotną więc pewnie z soboty na niedzielę będzie on już w MAW. Edytowane 31 Marca 2022 przez Albert Fryderyk de Espada AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 1 Kwietnia 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Panie @Leszek Ebe prace już są na ukończeniu jutro zajmiemy się załadunkiem i wysyłką postaramy się aby tym razem obyło się bez takich opóźnień. 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Ebe 77 Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Jak coś, będziemy razem z Kontenerem jutro w Porcie Fiume czekać, także na spokojnie tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 056 Opublikowano 2 Kwietnia 2022 NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 10 minut temu, Leszek Ebe napisał: Jak coś, będziemy razem z Kontenerem jutro w Porcie Fiume czekać, także na spokojnie tam. Oj nie tym razem, Maulwuft jedzie razem ze mną do Edelweiss. Nie po to samolot tam przemyciłem żeby z niego nie skorzystać. 1 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Ebe 77 Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 W takim razie życzę udanej podróży i no bezpieczniej drogi, bo góry w Edelweiss są wysokie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się