August de la Sparasan 341 Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Wysoki Sądzie! Pragnę złożyć w Wasze ręce wniosek o przeprowadzenie kontroli zgodności z prawem działalności Komisji do spraw Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej, zwanej też Komisja ds. badania Wpływów ZKRR na bezpieczeństwo wewnętrzne II Federacji Nordackiej, jak też Ustawy Specjalnej o Komisji ds. Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej . Pozwolę sobie wysnuć bowiem uzasadnione wątpliwości wobec zgodności uprawnień powierzonych tejże Komisji i jej działalności z Konstytucją II Federacji Nordackiej, choćby z zamieszczonym w niej artykułem 15 ("[Każdy człowiek ma prawo do:] 3. wolności osobistej i bezpieczeństwa; 4. wolności słowa, poglądów, sumienia i wyznania"), któremu zdaje się przeczyć punkt 1. art. 8 wspomnianej Ustawy ([Komisja posiada prawo do:] 1. wzywania mieszkańców II FN na przesłuchania") i artykułem 29 ("Artykuł 29. 1. Każdy obywatel ma prawo do poszanowania swojej prywatności, życia rodzinnego, domu i korespondencji. 2. Ingerencja w prywatność obywatela jest dozwolona jedynie na podstawie prawa i w zakresie niezbędnym w demokratycznym społeczeństwie."). Byłbym wdzięczny za przyjrzenie się tej sprawie. Pozdrawiam. August de la Sparasan, premier II Federacji Nordackiej 1 1 NordNET: augustdelasparasan@nordnet.fn Discord: August (sagan Amatorii) / august_de_la_sparasan / August#6022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Robingren 140 Opublikowano 28 Sierpnia Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia (edytowane) Velke Mesto Achkov, dnia 28 sierpnia 2025 roku Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Działając na wniosek Premiera, Augusta de la Sparasana, wszczynam postępowanie w sprawie kontroli zgodności z Konstytucją Ustawy specjalnej o Komisji ds. Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej, w szczególności: art. 8 pkt 1 ustawy, stanowiącego: "Komisja posiada prawo do: 1) wzywania mieszkańców II FN na przesłuchania.". Wątpliwość konstytucyjna dotyczy zgodności wskazanego przepisu z: art. 15 Konstytucji, stanowiącym: "Każdy człowiek ma prawo do: [...] 3) wolności osobistej i bezpieczeństwa; 4) wolności słowa, poglądów, sumienia i wyznania.", art. 29 Konstytucji, mówiącym: "1. Każdy obywatel ma prawo do poszanowania swojej prywatności, życia rodzinnego, domu i korespondencji. 2. Ingerencja w prywatność obywatela jest dozwolona jedynie na podstawie prawa i w zakresie niezbędnym w demokratycznym społeczeństwie.". Nadaję sprawie następującą sygnaturę: KN 8/25; Wyznacza się SN Damiano Robingrena na Przewodniczącego składu orzekającego. DW: @August de la Sparasan (-) Damiano Robingren Przewodniczący Składu Orzekającego Edytowane 28 Sierpnia przez Damiano Robingren 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Robingren 140 Opublikowano 28 Sierpnia Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia (edytowane) Velke Mesto Achkov, dnia 29 sierpnia 2025 roku W Y R O K W IMIENIU II FEDERACJI NORDACKIEJ Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze KN 8/25, wszczętej zarządzeniem z dnia 28 sierpnia 2025 roku, orzeka, co następuje: Ustawa specjalna o Komisji ds. Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej z dnia 11 maja 2024 roku w całości jest niezgodna z art. 15 i art. 29 Konstytucji, Komisja ds. Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym, Wszelkie czynności, uchwały, wezwania, przesłuchania, decyzje i dokumenty wytworzone przez Komisję są nieważne z mocy prawa, Zakazuje się organom władzy publicznej odtwarzania lub reaktywowania Komisji pod jakąkolwiek nazwą, w jakiejkolwiek formie, bez uprzedniej zmiany Konstytucji, Nakazuje Spikerowi Kongresu niezwłoczne ogłoszenie niniejszego wyroku wszystkim członkom Kongresu oraz usunięcie z akt Kongresu wszelkie ślady działalności Komisji. U Z A S A D N I E N I E Komisja ds. Badania Wpływów Zdradzieckich została powołana ustawą z dnia 11 maja 2024 roku jako organ o charakterze politycznym, wyposażony w uprawnienia quasi-śledcze, w szczególności prawo do wzywania mieszkańców II Federacji Nordackiej na przesłuchania. Kompetencje te naruszają konstytucyjne gwarancje wolności osobistej, bezpieczeństwa, wolności słowa oraz prawa do prywatności, które zostały jasno określone w art. 15 i art. 29 Konstytucji. Nadanie organowi, który nie posiada statusu sądu ani organu ścigania, uprawnień ingerujących w najbardziej podstawowe prawa jest sprzeczne z zasadą demokratycznego państwa prawa i zasadą podziału władz. Komisja w swej istocie stanowiła instrument pozaprawnej kontroli politycznej nad obywatelami, stwarzając mechanizm represji i zastraszania, nieznany w żadnym systemie opartym na rządach prawa. Sąd stwierdza, że ustawa powołująca Komisję była od początku rażąco sprzeczna z Konstytucją. Z tego względu konieczne jest nie tylko stwierdzenie jej niezgodności z Konstytucją, ale również usunięcie wszystkich skutków jej stosowania. Oznacza to, że Komisja nigdy nie powinna była istnieć w porządku prawnym II Federacji Nordacji, a wszystkie jej działania pozbawione są mocy prawnej. W świetle powyższego Sąd orzekł rozwiązanie Komisji ze skutkiem natychmiastowym, nieważność wszelkich jej aktów oraz zakaz reaktywacji podobnego organu bez zmiany Konstytucji. Niniejszy wyrok jest prawomocny. DW: @Obywatel Federacji@August de la Sparasan@Waksman (-) Damiano Robingren Przewodniczący Składu Orzekającego Edytowane 28 Sierpnia przez Damiano Robingren 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się