Tadeusz I Wielki 345 Opublikowano 23 Sierpnia Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia Wysoki Sądzie! W imieniu Projektu Labubu Fundacji Tung Tung Sahur Nordata pragnę złożyć wniosek o rozpoznanie sprawy rozpoznania zgodności między Konstytucją a Regulaminem Kongresu. Zauważyliśmy, że Art. 41, pkt. 1 Konstytucji mówi że: Kongres wybiera ze swojego grona Spikera Kongresu i opcjonalnie Vajs-Spikerów. Regulamin Kongresu natomiast w punkcie 2 mówi, że: Jeśli zgłosił się tylko jeden kandydat, obejmuje on urząd Spikera bez głosowania. W imieniu fundacji pragniemy dostać niezależną opinię sądu, aby dowiedzieć się czy jest to zgodne z konstytucją. Pragniemy zauważyć, że Kongres ma wybierać ze swojego grona Spikera Kongresu, ale jednocześnie przy zgłoszeniu tylko jednej kandydatury, Kongres w żaden sposób go nie wybiera, tzn. nawet przez opcję ZA lub PRZECIW, tak jak w wyborach prezydenckich, gdzie przy tylko 1 kandydaturze właśnie taka opcja jest używana. 2 1 I oraz IV Prezydent II Federacji Nordackiej, Król Hawilandu, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Robingren 140 Opublikowano 23 Sierpnia Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia Velke Mesto Achkov, dnia 23 sierpnia 2025 roku Z A R Z Ą D Z E N I E Zarządzam, co następuje: Działając na wniosek Ministra Rolnictwa oraz Ministra Spraw Wewnętrznych, Pana Tadeusza Henrykowskiego, wszczynam postępowanie w sprawie kontroli zgodności z Konstytucją regulaminu Kongresu w zakresie przepisów dotyczących utajniania posiedzeń, w szczególności: art. 4 ust 2 Regulaminu Kongresu: "Jeśli zgłosił się tylko jeden kandydat, obejmuje on urząd Spikera bez głosowania". Wątpliwość konstytucyjna dotyczy zgodności wskazanego przepisu z: art. 41 ust. 1 Konstytucji: "Kongres wybiera ze swojego grona Spikera Kongresu i opcjonalnie Vajs-Spikerów". Nadaję sprawie następującą sygnaturę: KN 7/25. Wyznacza się SN Damiano Robingrena na Przewodniczącego składu orzekającego. DW: @Tadeusz I Wielki (-) Damiano Robingren Przewodniczący Składu Orzekającego 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Robingren 140 Opublikowano 25 Sierpnia Zaimki: męskie Zaimki: męskie Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia (edytowane) Velke Mesto Achkov, dnia 25 sierpnia 2025 roku W Y R O K W IMIENIU II FEDERACJI NORDACKIEJ Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze KN 7/25, wszczętej zarządzeniem z dnia 23 sierpnia 2025 roku, orzeka, co następuje: art. 4 ust. 2 Regulaminu Kongresu, w zakresie w jakim stanowi, iż "jeśli zgłosił się tylko jeden kandydat, obejmuje on urząd Spikera bez głosowania", jest niezgodny z art. 41 ust. 1 Konstytucji, nakazuje Kongresowi niezwłoczne podjęcie działań legislacyjnych zmierzających do usunięcia niekonstytucyjnej regulacji. zobowiązuje Spikera Kongresu do niezwłocznego powiadomienia wszystkich Kongresmenów o niniejszym wyroku i zakazuje stosowania zakwestionowanych przepisów do czasu ich usunięcia. U Z A S A D N I E N I E Konstytucja w art. 41 ust. 1 stanowi expressis verbis, że Kongres wybiera ze swojego grona Spikera Kongresu. Użycie pojęcia "wybiera" przesądza, iż objęcie tej funkcji musi być poprzedzone wyrażeniem woli przez organ, a więc aktem głosowania. Regulamin Kongresu, przewidując możliwość automatycznego objęcia urzędu Spikera przez jedynego zgłoszonego kandydata, eliminuje element decyzyjności Kongresu i pozbawia członków tego organu prawa do głosu w sprawie obsady jego kierownictwa. Takie rozwiązanie pozostaje w sprzeczności z konstytucyjną zasadą, iż Spiker jest wybierany przez Kongres, a nie "obejmuje urząd" w drodze domniemania. Wyłączenie procedury głosowania w praktyce czyni z Kongresu organ bierny, a wybór Spikera staje się pozorny. Podobny mechanizm nie występuje w innych aktach ustrojowych, bo nawet w wyborach Prezydenta przy jednym kandydacie przewidziana jest możliwość głosowania "za" lub "przeciw". Zakwestionowany przepis osłabia demokratyczny charakter procedury wyboru organów Kongresu i narusza zasadę legitymizacji funkcji kierowniczych poprzez głosowanie przedstawicieli obywateli. Z tego względu Regulamin w tym zakresie został uznany za niekonstytucyjny. Niniejszy wyrok jest prawomocny. DW: @Członek Kongresu@Obywatel Federacji@Tadeusz I Wielki@Waksman (-) Damiano Robingren Przewodniczący Składu Orzekającego Edytowane 25 Sierpnia przez Damiano Robingren 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się