Albert Fryderyk de Espada 1 063 Opublikowano 14 godzin temu NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Atlas MPF-30 Atlas MPF-30 "As" to projekt samolotu przewagi powietrznej powstały w oparciu nasze doświadczenia w projektowaniu i konstruowaniu podobnych konstrukcji w przeszłości. Dobrze znany on być powinien również mieszkańcom Czesnoradu gdyż jego konstrukcja jest dalekim rozwinięciem produkowanego w Muratyce VMP-01 oraz jego eksportowej wersji dla Czesnoradu czyli VMPF-29/Cz. Niech wach nie zmyli jednak to co na wierzchy. Tak jak poetycko i w tym przypadku najważniejsze jest to co znajdziemy w środku. Tam wszystkie te konstrukcje różnią się od siebie diametralnie. Dwa potężne silniki turbowentylatorowe o mocy 130 kN zapewniają jak na ten moment najlepsze osiągi spośród naszych wszystkich konstrukcji i pozwalają rozpędzać się maszynie do prędkości mach 2 (około 2500 km/h). Potężny radar na dziobie samolotu daje pilotowi tej maszyny znacznie lepsze postrzeganie otoczenia i przestrzeni przed nim. To z kolei pozwala na wykorzystanie niezwykle efektywnych zaprojektowanych specjalnie do tego modelu pocisków powietrze-powietrzne AA-13 zdolnych precyzyjnie razić cel oddalony o dziesiątki kilometrów lub nawet setki w konfiguracji AA-13L. Konstrukcja MPF-30 opiera się przede wszystkim na stopach aluminium zapewniając jego lekkość oraz tytanu odpornego na bardzo drastyczne warunki na jakie może wystawiona być maszyny. Pozostałe mniej wrażliwe komponenty witym większość kokpitu wykonana jest z lekkiego kompozytu. Poza pociskami od walki z innymi maszynami As przystosowany został również do przenoszenia bomb czy pocisków mogących razi cele naziemne. Dane techniczne: Napęd - 2 silniki dwuprzepływowe RD-36 Rozpiętość - 11,56 m Długość - 17,82 m Wysokość - 4,53 m Masa startowa - 15 250 kg Prędkość maks. - 2650 km/h Pułap - 18 750 m Zasięg - 2250 km Uzbrojenie: 1 działko 30 mm 9 węzeł pod skrzydłami przystosowanymi do przenoszenia pocisków rakietowych, bomb, zasobników z amunicją oraz dodatkowych zbiorników paliwa 2 AFdeEspada@nordnet.fn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się