• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

UR/3/24 | Przepad Dziennika Praw


Rekomendowane odpowiedzi

Wysoki Sądzie,

jak wiadomo, w ostatnim czasie w związku z przenosinami nordackiej infrastruktury informatycznej na nowy hosting utraciliśmy stary dziennik praw, a wraz z nim te akta prawne, które nie były skopiowane w jakimś innym miejscu. Obecnie Kongres IV kadencji FN jest sparaliżowany i nie może funkcjonować, ponieważ następny punkt obrad zakłada debatę nad poprawką do Kodeksu Karnego, do którego tekstu jednak nie mamy dostępu - starając się zachować jakikolwiek legalizm naszego systemu prawnego wstrzymałem obrady do czasu wyjaśnienia sprawy. W archiwum Kongresu znaleść można co najwyżej ten dokument. Jako, że jest to sprawa kluczowa dla dalszego funkcjonowania organów władzy w II Federacji, proszę o odpowiedź na poniższe pytania:

  1. Czy projekty aktów prawnych, zamieszczanych w Kongresie lub gdzieś indziej na forum FN, można traktować jako obowiązujące prawo i działać w oparciu o nie, jeśli z lektury wątku w którym zostały zamieszczone jasno wynika, że je uchwalono?
  2. Czy umowy międzynarodowe których jedną ze stron była II Federacja Nordacka, zamieszczone na forach innych państw-signitariuszy tychże umów, można traktować jako obowiązujące prawo i działać w oparciu o nie, jeśli z lektury forum zagranicznego jasno wynika, że zostały podpisane przez obie strony?
  3. Czy dotychczasowe rozporządzenia Rady Ministrów, rozporządzenia Prezydenta czy inne akta prawne, które z dużym prawdopodobieństwem nie były zachowane nigdzie poza starym dziennikiem praw można traktować jako obowiązujące prawo i działać w oparciu o nie? Jeśli tak, w jaki sposób określić ich treść? Jeśli nie, co z konsekwencjami tychże?

Liczę, na szybką odpowiedź ze strony NSF, która nieco rozjaśni obecną, bądź co bądź, dziwną sytuację prawną w jakiej się znaleźliśmy.

 

Pozdrawiam,
Bolesław Kirianóo von Hohenburg
Spiker Kongresu IV kadencji FN

 

99792411588297495.png

Bolesław Kirianóo von Hohenburg

Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych
i Premier II Federacji Nordackiej

Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

"Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
  •   Zaimki: on/jego

  •   Zaimki: on/jego

    100505667931998453.png

    Velke Mesto Achkov, 26.10.2024

    Z A R Z Ą D Z E N I E

    Zarządzam, co następuje:

    1. Działając na wniosek Spikera Kongresu wszczynam postępowanie w sprawie ustrojowej w zakresie objętym wnioskiem;
    2. Nadaję sprawie sygnaturę UR/3/24;
    3. Wyznaczam siebie na przewodniczącego składu orzekającego.

     

    100849705767928351.svg
    Leonid Repulijski
    Sędzia Najwyższy

     podpis: Leonid Repulijski
    Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

    Klon należący do@Kamiljan de Harlin

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Opublikowano
  •   Zaimki: on/jego

  •   Zaimki: on/jego

    100895599741633070.svg

    WYROK
    w imieniu II Federacji Nordackiej

    Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze UR/3/24 wszczętej przez Spikera Kongresu orzeka, co następuje:

    1. Obowiązujące prawo stanowią opublikowane w publicznie dostępnym miejscu jednolite teksty ustaw. W związku z utratą danych z dawnego Dziennika Ustaw konieczna jest ponowna publikacja jednolitych tekstów ustaw oraz treści ich nowelizacji. Do momentu ponownej publikacji treści ustaw, organy władzy są zobowiązane do podejmowania działań w oparciu o lekturę uchwalonych projektów uzupełnionych o uchwalone nowelizacje. Dowodem na uchwalenie są archiwalne posiedzenia Kongresu.
    2. Umowy i traktaty międzynarodowe, których jedną ze stron była II Federacja Nordacka, zamieszczone na forach innych państw-signitariuszy tychże umów, można traktować jako obowiązujące prawo i działać w oparciu o nie, jeśli z lektury forum zagranicznego jasno wynika, że zostały podpisane przez obie strony ORAZ z lektury archiwum posiedzeń Kongresu wynika, że zostały ratyfikowane, o ile nie istnieją dowody wskazujące na ich wypowiedzenie lub wygaśnięcie.
    3. Rozporządzenia i inne akty prawne, które najprawdopodobniej istniały wyłącznie w starym dzienniku praw, nie mogą zostać uznane za obowiązujące, jeśli brak jest dowodów co do ich treści i zakresu obowiązywania.
      • Jako dowód dot. treści i zakresu obowiązywania rozporządzeń i innych aktów, które istniały wyłącznie w Dzienniku Praw, posłużyć mogą cytowania tych przepisów na forum, zrzuty ekranu, szkice projektów na komputerach i w archiwach organów władz, a także przyjęte na podstawie tych przepisów przez inne organy reguły funkcjonowania.
      • W przypadku aktów o szczególnym znaczeniu dla funkcjonowania państwa, zobowiązuje się osoby ówcześnie odpowiedzialne za ich wydanie podjęcie próby rekonstrukcji treści tych aktów na podstawie wzmienionych wcześniej dowodów i przedstawienie ich swoim obecnym odpowiednikom (np. były Prezydent obecnemu Prezydentowi albo projektodawca ustawy obecnemu Spikerowi). Organy władzy zobowiązuje się do opracowania i uchwalenia nowych aktów, które mogą zastąpić bezpowrotnie zagubione dokumenty w zgodzie z intencją pierwotnego prawodawcy.
      • W przypadku niemożności odtworzenia treści lub zakresu danego aktu, należy uznać go za nieobowiązujący, co pociąga za sobą konieczność przeanalizowania skutków prawnych wynikających z jego utraty oraz jeśli to konieczne, przeprowadzenie stosownych działań legislacyjnych w celu zabezpieczenia funkcjonowania instytucji.
    4. Organy władzy mogą działać do momentu ustabilizowania się systemu prawnego w oparciu o prawo zwyczajowe i naturalne, powszechnie przyjęte dotychczas reguły funkcjowania i społeczne konsensusy.
    5. Wydana wykładnia ma na celu jedynie umożliwienie DORAŹNEGO funkcjonowania organów II FN do czasu ustabilizowania sytuacji prawnej, a jej interpretacja nie powinna być traktowana jako precedensowa poza obecnymi okolicznościami.

    UZASADNIENIE

    1. Prawodządność i konieczność publikacji jednolitych tekstów ustaw

    II Federacja Nordacka według artykułu 1. Konstytucji jest demokratycznym państwem prawa. Podstawowym warunkiem praworządności jest jawność i dostępność prawa. Przepisy prawne muszą być opublikowane w powszechnie dostępnym miejscu, aby umożliwić obywatelom oraz organom władzy zapoznanie się z ich treścią i działanie z ich zgodą. Utrata danych zawartych w dawnym Dzienniku Ustaw, będącym fundamentem jednolitego porządku prawnego II FN, narusza te zasady, uniemożliwiając tymczasowo normalne funkcjonowanie instytucji państwowych.

    W związku z tym, konieczne jest ponowne opublikowanie jednolitych tekstów ustaw oraz treści nowelizacji, aby przywrócić spójność i transparentność systemu prawnego. Do momentu przeprowadzenia tej publikacji, uznaje się, że organy władzy mogą działać w oparciu o uchwalone projekty aktów prawnych uzupełnione o dostępne nowelizacje, których treść jest jednoznacznie ustalona. Ta decyzja wynika z potrzeby zapewnienia ciągłości funkcjonowania państwa oraz poszanowania legalizmu.

    2. Status umów i traktatów międzynarodowych

    Kwestia związana z umowami i traktatami międzynarodowymi jest prostsza dlatego, że identyczne kopie tego samego aktu publikuje u siebie każdy z sygnatariuszy. Taka redundancja gwarantuje nam prawdziwość i legalność obowiązujących traktatów, jeśli tylko znajdziemy dowód na to, że Kongres je ratyfikował i w międzyczasie nie zostały wypowiedziane lub nie wygasły.

    3. Akty prawne, których treść przepadła bezpowrotnie.

    Aby uznać taki akt obowiązujący, niezbędne jest posiadanie dowodów potwierdzających jego treść i zakres obowiązywania. W przeciwnym razie władze działające na podstawie niepewnych aktów prawnych narażają system na ryzyko chaosu prawnego. Co jeśli dwa różne organy działają w oparciu o dwie różne wersje tych samych przepisów? Taka niejednolitość jest niedopuszczalna w demokratycznym państwie prawa. Konieczne jest podjęcie prób rekonstrukcji utraconych aktów na podstawie wszelkich obiektywnych dowodów. Wiarygodne są cytowania przepisów na forum i Discordzie, zrzuty ekranu, szkice projektów na komputerach ich prawodawców oraz wykształcone ze względu na obowiązujący przepis zwyczaje władz. Jeśli to nie pomoże, to organy władzy powinny opublikować nowe akty w miejsce utraconych, kierując się przy tym intencją pierwotnego prawodawcy.

    4. Nadzwyczajna konieczność kierowania się prawem zwyczajowym i naturalnym

    W sytuacji wyjątkowej utraty danych prawnych konieczne jest posługiwanie się przez organy władzy prawem zwyczajowym, naturalnym oraz dotychczas przyjętymi regułami funkcjonowania opartymi na społecznym konsensusie. Przykładem są zasady prowadzenia debaty w Kongresie, które utarły się już w pamięci Kongresmenów i obywateli. Takie rozwiązanie jest zgodne z tradycją prawną, która w razie braku formalnego prawa sięga do zasad ogólnych i norm sprawdzonych w praktyce. Uznaje się je za źródło tymczasowego prawa, dopóki nie zostanie przywrócona pełna funkcjonalność systemu prawnego i nie zostaną ponownie opublikowane jednolite teksty obowiązujących aktów normatywnych.

    5. Doraźny charakter wykładni

    Wydana wykładnia prawna została przyjęta jedynie na potrzeby chwilowego przywrócenia funkcjonowania organów władzy II FN, a jej interpretacja nie powinna być stosowana jako utarta reguła w przyszłości. Zamiast tego Nordackie Konsorcjum Informatyczne powinno zabezpieczyć federalne i prowincjonalne akty prawne przed ich utratą poprzez częste tworzenie kopii zapasowych w kilku miejscach. Podobnie winny uczynić organy władzy, trzymając w swoich własnych archiwach kopie aktów. 

    Ponadto, Najwyższy Sąd Federalny informuje o możliwości oskarżenia NKI przez poszkodowane organy władzy, samorządy i obywateli o zaniedbanie (doprowadzenie systemów informatycznych do stanu nieużyteczności), działanie na szkodę interesu publicznego lub o działanie na szkodę II Federacji Nordackiej (jeśli przedstawione zostałyby dowody na umyślność takiego działania).

    Niniejszy wyrok jest prawomocny.

    DW: @Bolesław Kirianóo von Hohenburg, @Obywatel Federacji.

     

    100849705767928351.svg
    Leonid Repulijski
    Przewodniczący Składu Orzekającego

    • Kocham to! 2

     podpis: Leonid Repulijski
    Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

    Klon należący do@Kamiljan de Harlin

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
     Udostępnij