Kamiljan de Harlin 788 Opublikowano 9 Września Zaimki: dowolne Zaimki: dowolne Udostępnij Opublikowano 9 Września Stan na 9 września 2025 roku. KN 1-3/25 i KN 6/25 🏦 Projekt gotowy, czeka na uchwalenie przez Kongres Fabularne i niepotrzebne zapisy o prawach człowieka unieważniają funkcjonalne i potrzebne zapisy Kodeksu Karnego oraz Ordynacji Wyborczej. Ustawa konstytucyjna o przywróceniu porządku prawnego uchyla lub zmienia wszystkie przepisy Konstytucji, które mogłyby wchodzić w drogę Kodeksowi Karnemu lub Ordynacji Wyborczej. Obejmuje to w szczególności fabularne prawa człowieka, mieszkańca i obywatela. Napisałem już projekt w ramach KORPCiS, który przeszedł recenzję strony społecznej i prawniczej. Projekt leży już na biurku Spikera. Uchwalenie tej nowelizacji wymaga oddania głosów ZA przez wszystkich głosujących Kongresmenów, minimum połowy obecnych, czyli 3 głosy ZA. Jako Prezydent i autor projektu natychmiast wpiszę go do Dziennika Praw bez poddawania referendum. Wtedy wszystkie 4 wyroki zostają odhaczone. KN 4/25 i KN 7/25 📜Projekt w przygotowaniu Konstytucja nadreguluje funkcjonowanie Kongresu. Przygotuję projekt ustawy konstytucyjnej, która usuwa z Konstytucji przepisy narzucające Kongresowi model jego działania. Szczegółowe terminy i zasady prowadzenia obrad powinny być regulowane w Regulaminie Kongresu, a nie aż w Konstytucji. W szczególności dotyczy to tajności posiedzenia i sposobu wyboru Prezydium Kongresu. Kongres sam powinien ustalać, jak wybiera swoje własne władze. Kongres sam powinien ustalać, jak przebiegają jego obrady. Przedstawię swój projekt do recenzji rządowi i Kongresmenom, aby uwzględnić ich zastrzeżenia, by nie mieli żadnych przeciwwskazań do zagłosowania ZA. Uchwalenie tej nowelizacji wymaga bowiem oddania głosów ZA przez wszystkich głosujących Kongresmenów, minimum połowy obecnych, czyli 3 głosy ZA. Jako Prezydent i autor projektu natychmiast wpiszę go do Dziennika Praw bez poddawania referendum. KN 5/25, SK 1-2/25 ⌛ Konsultacje Sposób powoływania rządu jest zawiły i nielogiczny. Jak to wygląda obecnie? Krok 1: Prezydent desygnuje Premiera, który natychmiast staje się Premierem i powołuje rząd, wygłasza expose. Konstytucja narzuca mu termin wygłoszenia expose, który może wypaść przed zebraniem się Kongresu nowej kadencji na obrady! Przypuśćmy, że desygnowany w kroku 1 Premier nie uzyska wotum zaufania. Krok 2: Kongres musi natychmiast wybrać nowego Premiera. Jeszcze zanim kandydaci zdążą przedstawić swój szczegółowy program i proponowany skład rządu, to Kongres już musi wybrać jednego z nich. Następnie, po desygnacji tego Premiera kandydat musi wygłosić ponownie expose i przedstawić skład rządu, co nie ma sensu. Potem przeprowadzane jest kolejne głosowanie nad wotum zaufania, które jest pozbawione sensu - Kongres już raz wybrał tę osobę na Premiera, więc czemu ponawiać głosowanie gdzie do wyboru jest kontynuacja rządu albo rozwiązanie Kongresu? Proponuję zebrać propozycje zmian na sposób wyboru Premiera i rządu oraz przeprowadzić referendum celem wyboru jednej wersji nowelizacji Konstytucji. Zwycięska opcja doczeka się własnej ustawy konstytucyjnej, która zostanie przedstawiona Kongresowi. Kongres będzie zobligowany przez Naród wynikami referendum do uchwalenia nowelizacji. KN 8/25 ✅ Podwójnie rozwiązany Komisja ds. Badania Wpływów Zdradzieckich Przesłanki do unieważnienia ustawy o komisji zostaną usunięte z Konstytucji na skutek nowelizacji łatającej problemy obnażone w orzeczeniach KN 1,2,3 i 6/25. Ponadto Komisja jest de facto nieczynna. Już wcześniej nie prowadziła działań. Co więcej, złożony został projekt uchylenia ustawy w całości w związku z moim programem ocieplenia relacji z ZKRR. KU 1/25 ⌛ Konsultacje Władza Najwyższego Sądu Federalnego jest teoretycznie absolutna. W Konstytucji brakuje przepisów regulujących działanie Najwyższego Sądu Federalnego, wyznaczających granice jego kompetencji oraz zakres jego praw i obowiązków. Brakuje także ustawy o kodeksie postępowania przed NSF. Wyrok w sprawie KU 1/25 uwypukla ten problem, bowiem NSF przyjęło semi-prawotwórczy charakter i wykorzystując brak swoich ograniczeń wszczyna samemu sprawy z urzędu. Nie jest to zjawisko precedensowe, bo jest kalką zwyczaju ukutego już przez I Sędziego Najwyższego Benjamina Romanowa, który też właśnie z powodu braku regulacji sam wcielił się w rolę strażnika praworządności. Potrzebujemy wypracować wspólnie projekt nowego brzmienia Rozdziału VI [Wymiar sprawiedliwości] Konstytucji. DW: @Członek Kongresu@Premier@Minister 2 Jeno Cesarska Mość Kamiljan I z łaski Jahwe Cesarz Insulii, Cesarz Learvén, Cesarz Nordaty Północnej, Król Ardemii, Król Voxlandu, Król Winkulii Brodryjskiej, Arcyksiążę Hergamu i Alorku, Książę Bantu, Wielki Protektor Lotryganii, Hrabia-Rodzic Doctriny . Mer Gaudium, były Prezydent Buletarku, b. Wiceprezydent Socjalistycznej Republiki Volkianu,b. zarządca Kościoła Antywirtualnego, b. Dowódca Volkiańskiej Armii Ludowej, b. Prezydent Federacji Nordackiej, b. Marszałek Parlamentu Federacji Nordackiej, Przewrotowiec Lipcowy, Lojalista Sierpniowy, unijczyk sercem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi