• Lubię to 1
  • Kocham to! 4
  • Wow 1
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Albert Fryderyk de Espada

    Albert Fryderyk de Espada

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      3

    • Postów

      2 792


  2. Henryk Ziemiański de Harlin la Sparasan

    • Punkty

      1

    • Postów

      772


  3. Andrzej Ordyński

    Andrzej Ordyński

    Obywatel Nan Di


    • Punkty

      1

    • Postów

      501


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.04.2025 w Odpowiedzi

  1. Chan Nowej Ordy poszukuje wasala, który zaangażuje się w rozwój państwa. Oferuję: lenno w postaci wybranej części państwa, prestiżowy tytuł, wysokie stanowisko we władzach (w zależności od umiejętności i zainteresowań) oraz istotny wpływ na podejmowanie decyzji. Mapa na której można rozejrzeć się za terenem na lenno: https://kustosz.stempel.org.pl/1029/100365773012206714.png Oczekuję tylko zaangażowania i niepodejmowania działalności separatystycznej. 😉 Podwójne obywatelstwo nie stanowi przeszkody. Zapraszam do przedstawiania swoich propozycji i pomysłów - bezkresne stepy czekają na nowych bohaterów!
    1 punkt
  2. Popieram wniosek kulegi o przedłużenie debaty.
    1 punkt
  3. Projekt stworzony oraz zaprezentowany w ramach Międzynarodowych Targów Broni w Voxlandzie '25 Atlas MPF-40 Atlas MPF-40 to prototypowy myśliwiec wielozadaniowy pośredniej generacji stworzony jako odpowiedź na potrzeby współczesnego pola walki. Jest to zupełnie nowa i innowacyjna konstrukcja Atlas Aeronautic, tworzona w oparciu o nasze doświadczenia z produkcji i projektów wielozadaniowych myśliwców z serii MP oraz myśliwców przechwytujących z serii Fi. Konstrukcja ta łączy w sobie cechy z obu najbardziej udanych serii naszych maszyn. Poszycie wykonane z sztucznych kompozytów oraz stopów aluminium ogranicza do minimum masę maszyny zaś niestandardowa konfiguracja i umieszczenie sterów wysokości w przedniej części kadłuba pozwala maszynie pokonywać znacznie gwałtowniejsze manewry w powietrzu w czym dodatkowo pomagają zamontowane dwa potężne silniki turbowentylatorowe R-175/A których poprzedniki wykorzystywane są w maszynach serii Fi pozwalające na osiąganie znaczących prędkości sięgające aż Mach 2.5. MPF-40 zaprojektowany został jako niezwykle elastyczna konstrukcja do prowadzenia rozmaitych zadań bojowych od walki powietrznej do wsparcia jednostek naziemnych. W działaniach tych pomagać mają aż dziesięć więzadeł pod skrzydłami i kadłubem zdolnych do transportowania 6500 kg bomb lub rakiet. Dodatkowo na potrzeby prowadzenia walki powietrznej MPF-40 wyposażony został w dwulufowe działko o kalibrze 25 mm. Aby móc efektywnie korzystać ze wszystkich zdolności ofensywnych samolotu stworzony został w konfiguracji dla 2 członków załogi, pilota oraz nawigatora którzy do swoich usługo otrzymali niezwykle zawansowany system HUD połączony ze sztuczną inteligencją pomagający w pilotowaniu, nawigowaniu oraz prowadzeniu walki. Dane techniczne: Napęd - 2 silniki turbowentylatorowe R-175/A Rozpiętość - 12,42 m Długość - 19,20 m Wysokość - 5,15 m Masa startowa - 18 400 kg Prędkość maks. - 2 655 km/h Pułap - 20 000 m Zasięg - 1 950 km Uzbrojenie: 1 działko 25 mm 10 węzeł pod skrzydłami przystosowanymi do przenoszenia pocisków rakietowych, bomb, zasobników z amunicją oraz dodatkowych zbiorników paliwa o wadze do 6 500kg
    1 punkt
  4. Minęło już kilka miesięcy od rozpoczęcia drugiej fazy rozwoju Wyspy Fałszywej Nadziei, a postępy, jakie poczyniliśmy, są imponujące. Kompleks Gratärn rośnie w oczach, stopniowo przekształcając się w potężne centrum operacyjne Espada Monerskap. Nasza elektrownia atomowa – Marienburska Atomna Jelektrostancyja – działa już w pełni operacyjnie, zapewniając stabilne źródło energii dla całej wyspy. To kamień milowy, który umożliwił dalszą ekspansję zarówno infrastruktury przemysłowej, jak i mieszkalnej. Komunikacja na wyspie została znacznie usprawniona – sieć utwardzonych dróg i nowoczesna kolejka przemysłowa łączą najważniejsze sektory kompleksu, ułatwiając transport surowców, sprzętu i personelu. Przemysłowe serce Gratärn już bije. Większość kluczowych instalacji produkcyjnych jest w pełni operacyjna, a pierwsze linie montażowe rozpoczęły swoją działalność. W ramach kompleksu powstały hale montażowe, zakłady chemiczne, metalurgiczne oraz zaawansowane laboratoria, które będą nie tylko produkować, ale również testować i wdrażać nowatorskie technologie. Nie zapomnieliśmy także o naszych ludziach – strefy mieszkalne są już w dużej mierze ukończone, oferując nowoczesne i komfortowe warunki bytowe dla tysięcy pracowników, naukowców oraz specjalistów. Część skrzydła badawczego również została oddana do użytku i rozpoczęła swoje pierwsze operacje w dziedzinie zaawansowanych badań technologicznych. Centralnym punktem całego kompleksu stała się masywna wieża dowodzenia, która wyrasta nad Gratärn niczym pomnik naszej determinacji. Potocznie nazywana po prostu "Wierzą" lub „Yggdrasil”, pełni funkcję centrum operacyjnego i nadzorczego, kontrolując wszystkie procesy w kompleksie. To tutaj zbiegają się najważniejsze systemy zarządzania i bezpieczeństwa, czyniąc ją prawdziwym mózgiem Gratärn. Nieustannie trwają prace nad kolejnymi elementami projektu. Stocznia i infrastruktura portowa są obecnie w fazie intensywnej budowy – wkrótce będą mogły obsługiwać zarówno jednostki transportowe, jak i specjalistyczne okręty techniczne. Powstaje również zewnętrzny mur ochronny, który otoczy kompleks, zapewniając jego bezpieczeństwo i nadając mu charakter nowoczesnej fortecy. Każdy kolejny dzień przybliża nas do ostatecznego celu – uczynienia Gratärn sercem, mózgiem i płucami Espada Monerskap, które napędzać będą nasze operacje przez długie lata.
    1 punkt
  5. Marienburg, niegdyś spokojna osada pionierów, stał się obecnie kluczowym węzłem logistycznym dla całej Wyspy Fałszywej Nadziei. Miasto funkcjonuje przede wszystkim jako hub przerzutowy dla sprzętu, ludzi oraz surowców niezbędnych do budowy kompleksu Gratärn. Każdego dnia do portu zawijają kolejne transportowce, dostarczając materiały budowlane, komponenty przemysłowe oraz nowy personel. Niestety, skala operacji zaczyna przekraczać możliwości infrastruktury. Przepustowość portu oraz sieci transportowej na wyspie osiągnęła swoje granice – zaopatrzenie czeka w długich kolejkach, a przeładunki wymagają coraz większej koordynacji. Wszyscy z niecierpliwością wyczekują momentu, gdy nowy port Gratärn rozpocznie swoje operacje, odciążając Marienburg i usprawniając logistykę całej wyspy.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00