• Lubię to 1
  • Kocham to! 4
  • Wow 1
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

SK 2/25 | Wniosek o zbadanie fizycznej możliwości wykonania powierzonego obowiązku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  •   Zaimki: męskie

  •   Zaimki: męskie

    Wysoki Sądzie,

    zwracam się z wnioskiem o zbadanie zgodności z prawem sytuacji, jaka obecnie zapanowała w naszym kraju. Zgodnie z artykułem 46 Konstytucji II Federacji Nordackiej, "Prezydent w terminie do 72 godzin od ogłoszenia wyniku wyborów do Kongresu zarządza otwarcie inauguracyjnego posiedzenia Kongresu na godzinę i dzień następujące nie później niż 5 dni po ogłoszeniu wyników wyborów".

    Jednocześnie "Wraz z wydaniem dokumentu o zarządzeniu posiedzenia inauguracyjnego, Prezydent desygnuje nowego Premiera, a dotychczasowa Rada Ministrów podaje się do dymisji." (art. 47). Desygnowany Premier w ciągu 48 godzin od wydania aktu desygnacji powinien wygłosić przemówienie w którym przedstawia skład Rady Ministrów. Możemy mieć więc sytuację, że Prezydent desygnuje Premiera, ale zarządzi posiedzenie na za więcej niż 48 godzin (do pięciu dni po ogłoszeniu wyborów).

    Wyniki wyborów ogłoszono 25 sierpnia, tego samego dnia desygnowano Premiera, a posiedzenie wyznaczono na 30 sierpnia. Z tego wynika, że Premier nie miał fizycznej możliwości wygłoszenia przemówienia i przedstawienia RM w ciągu 48h od desygnacji, skoro posiedzenie było zaplanowane na za 120h, a odbyło się jeszcze później. 

    Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie mym obserwacjom.

    DW: @Damiano Robingren

    • Wow 1

    99792411588297495.png

    Bolesław Kirianóo von Hohenburg de la Sparasan
    w Winkulii jako Mikołaj III

    Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

    "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Opublikowano
  •   Zaimki: męskie

  •   Zaimki: męskie

    100505667931998453.png

     

    Velke Mesto Achkov, dnia 31 sierpnia 2025 roku

     

    Z A R Z Ą D Z E N I E

     

    Zarządzam, co następuje:

    1. Działając na wniosek, wszczynam postępowanie w sprawie kontroli zgodności z Konstytucją i Regulaminem Kongresu w zakresie przepisów dotyczących desygnacji i obowiązków Premiera.
    2. Wątpliwość konstytucyjna dotyczy następujących kwestii:

      1. art. 46 Konstytucji, stanowiącym: "Prezydent w terminie do 72 godzin od ogłoszenia wyniku wyborów do Kongresu zarządza otwarcie inauguracyjnego posiedzenia Kongresu na godzinę i dzień następujące nie później niż 5 dni po ogłoszeniu wyników wyborów",

      2. art. 47 Konstytucji, stanowiącym: "Wraz z wydaniem dokumentu o zarządzeniu posiedzenia inauguracyjnego, Prezydent desygnuje nowego Premiera, a dotychczasowa Rada Ministrów podaje się do dymisji",

      3. art. 5 ust. 2 Regulaminu Kongresu z dnia 17 marca 2025 r., stanowiącym: "Desygnowany Premier w ciągu 48 godzin od desygnacji wygłasza przemówienie, w którym przedstawia skład Rady Ministrów".

    3. Nadaję sprawie następującą sygnaturę: SK 2/25.
    4. Wyznacza się SN Damiano Robingrena na Przewodniczącego składu orzekającego.

    DW: @Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    (-) Damiano Robingren
    Przewodniczący Składu Orzekającego

    Edytowane przez Damiano Robingren
    • Lubię to 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • Damiano Robingren zmienił(a) tytuł na SK 2/25 | Wniosek o zbadanie fizycznej możliwości wykonania powierzonego obowiązku
    Opublikowano
  •   Zaimki: męskie

  •   Zaimki: męskie

    100505667931998453.png

     

    Velke Mesto Achkov, dnia 31 sierpnia 2025 roku

     

    100895599741633070.svg

    W Y R O K

    W IMIENIU II FEDERACJI NORDACKIEJ

    Najwyższy Sąd Federalny w sprawie ustrojowej o sygnaturze SK 2/25, wszczętej zarządzeniem z dnia 31 sierpnia 2025 roku, orzeka, co następuje:

    1. Zapisy Konstytucji i Regulaminu Kongresu w zakresie desygnacji Premiera są w tym przypadku sprzeczne, ponieważ art. 46 Konstytucji daje Prezydentowi możliwość zwołania inauguracyjnego posiedzenia Kongresu na dzień, który może wypadać później niż 48 godzin od ogłoszenia wyników wyborów, podczas gdy art. 5 ust. 2 Regulaminu Kongresu nakłada na premiera obowiązek wygłoszenia przemówienia w ciągu 48 godzin. Taka sytuacja stwarza paradoks prawny.
    2. Konstytucja jako prawo nadrzędne ma pierwszeństwo, więc Premier desygnowany zgodnie z Konstytucją nie może zostać pozbawiony statusu z powodu niemożności spełnienia wymogu Regulaminu Kongresu, który jest aktem niższego rzędu. Zgodnie z Art. 12 Konstytucji, jej postanowienia są najwyższym prawem Federacji.
    3. W tej konkretnej sytuacji, Premier nie miał fizycznej możliwości wywiązania się z obowiązku wynikającego z Regulaminu Kongresu, ponieważ data inauguracji posiedzenia, ustalona zgodnie z Konstytucją, wypadała po upływie 48-godzinnego terminu.
       

    U Z A S A D N I E N I E

    Zgodnie z przedłożonymi dokumentami, wyniki wyborów ogłoszono 25 sierpnia 2025 roku. Prezydent, w dokumencie DES/6/2025, desygnował Premiera tego samego dnia i jednocześnie zarządził inauguracyjne posiedzenie Kongresu na 30 sierpnia 2025 roku, co jest zgodne z art. 46 Konstytucji, dającym Prezydentowi prawo do wyznaczenia posiedzenia w terminie do 5 dni od ogłoszenia wyników.

    Sam art. 46 Konstytucji stanowi: "Prezydent w terminie do 72 godzin od ogłoszenia wyniku wyborów do Kongresu zarządza otwarcie inauguracyjnego posiedzenia Kongresu na godzinę i dzień następujące nie później niż 5 dni po ogłoszeniu wyników wyborów". Z kolei art. 5 ust. 2 Regulaminu Kongresu stanowi: "Desygnowany Premier w ciągu 48 godzin od desygnacji wygłasza przemówienie, w którym przedstawia skład Rady Ministrów".

    W tym przypadku doszło do paradoksu, ponieważ Konstytucja, jako najwyższy akt prawny, daje Prezydentowi do 5 dni na zwołanie posiedzenia, podczas gdy Regulamin, jako akt niższy rangą, zmusza premiera do wygłoszenia przemówienia w ciągu 48 godzin. Zatem jeśli data inauguracji została ustalona na termin późniejszy niż 48 godzin, Premier, który powinien przedstawić skład Rady Ministrów na posiedzeniu inauguracyjnym, nie ma na to fizycznej możliwości w terminie wyznaczonym przez Regulamin.

    W związku z tym Sąd orzeka, że w zaistniałej sytuacji niemożność wypełnienia obowiązku z art. 5 ust. 2 Regulaminu Kongresu jest uzasadniona i nie może stanowić podstawy do kwestionowania prawomocności desygnacji Premiera. Konstytucja ma nadrzędną moc nad Regulaminem, a postępowanie Prezydenta w sprawie zwołania posiedzenia i desygnowania Premiera było w pełni zgodne z Konstytucją.

    Niniejszy wyrok jest prawomocny.

    DW: @Obywatel Federacji@Bolesław Kirianóo von Hohenburg

     

    (-) Damiano Robingren
    Przewodniczący Składu Orzekającego

    • Kocham to! 2
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
     Udostępnij