Jest to przedostatni etap historyczny Historii Ampraczy przedinternetowej. Wczujcie się w klimaty Kalkilizmu!
Rozdział I-Początek Kalkinizmu w Ampraczy
Okres 1904-1920. Gdy Kalkil Kramasz już przejął władzę w Muratyce, to pozostawało pytanie-co z Ampraczą? Ostatecznie mianował jednego z swoich generałów na to stanowisko, Mjedibova Borova. Każda osoba co zarządzała miastem, nazywano od tej pory ,,Drugim Towarzyszem". W tym okresie powstało też wiele szkół szachowych i jedna z nich była w Ampraczy. Szachiści z Związku Socjalistycznych Republik Muratyckich totalnie zdominowali wszystkie turnieje w Pollinie. Następnie w 1905 roku z Dreamlandu do Muratyki, trafił nowy wynalazek-Karabin Maszynowy. Oczywiście oddział z Ampraczy również dostał parę egzemplarzy. Postanowili jednak go w 1907 unowocześnić, dorabiając mu-koła! Tym samym karabiny maszynowe, mogły być holowane przez konie! A nazwa pierwszego Muratyckiego Karabinu Maszynowego, nazywała się Gargunov wz.1907 . Od również 1907 roku, zaczęto nową epokę w muzyce-pieśni robotnicze! Do dziś jedna z nich dotrwała do teraz, a właściwie jej tekst, bo niestety nagranie gdzieś zaginęło... A tak on brzmiał:
,,To my towarzysze!"
Gdzieś w oddali, czekał na nas młot
Czekał na nas sierp, czekał na nas Kalkil
Bo on wybawcą jest narodu Muratyckiego!
Wybawcą narodu Muratyckiego!
I nie będzie burżuj pluł nam w twarz!
Ubijemy ich na kowadle rach, ciach ciach!
Bo to my towarzysze!
To my towarzysze!
To my towarzysze!
Robotnicy Towarzysze!
Jak czujesz się komunistąąąą
To zaśpiewaj tą piosenkę mąą
A jak zdradziłeś swój naróóóód
To Kalkinizm osądzi szybko to
Tu każdy dzieli się chlebem
Bo równość musi być
Jak kobieta też chce pracować
To dajcie jej też młot!
I buduj ten nasz naród
Ku chwalę Kalkilizmowi!
Bo to my towarzysze!
To my towarzysze!
To my towarzysze!
Robotnicy Towarzysze!
Niech Kalkil Kramasz prowadzi naaaasz
Niech Kalkil Kramasz prowadzi naaaasz
Niech Kalkil.... prowadzi naaaaasz
Natomiast walutą w tym okresie były tzw.Sowiety Muratyckie. A i co do rozwoju samochodów, to nieco on zwolnił, natomiast inny typ pojazdu się zaczął rozwijać bardzo prężnie-ciężarówki. Więc tak podróż do pracy nie odbywała się już rowerem(choć ci co mieli blisko pracę, mogli rowerem jechać), ale przyjeżdżały ciężarówki po nawet 10 robotników w tamtym czasie! A najbardziej widoczne to było właśnie w Ampraczy! Początkowo nie było ich za wiele, ale z czasem musiały powstać przepisy drogowe, by dbać o bezpieczeństwo wszystkich towarzyszy. A jaki był najważniejsze budynki, oprócz fabryk przemysłowych i kopalni? Oczywiście piekarnie! Dlatego piekarze, współpracowali z chłopami, oczywiście na zasadach równości. Mjedibov Borov był natomiast znany z tego, że sam był spawaczem i starał się jak najbardziej być równym, spośród innych towarzyszy, pracując w poniedziałki i wtorki jako spawacz! Tak dokładnie! Nie jako Dyrektor Fabryki, nie jako Kierownik, nie jako nawet Brygadzista, ale jako bezpośredni spawacz! Oczywiście tym samym robotnicy chwalili Borova, za zaangażowanie się w pracę. Raz nawet sam Kalkil Kramasz w 1915 roku przyłapał Mjedibova Borova przy tym że spawa i wszyscy od brygadzistów po kierowników, aż do dyrektorów byli zaniepokojeni. Ale zgadnijcie co się wtedy stało. Kalkil Kramasz powiedział ,,Dobra Robota Drugi Towarzyszu. Ucz młode pokolenie że ciężką pracą, można zbudować nasz naród, bo każdy z nas jest równy". Po czym następnie sam Kalkil Kramasz wziął spawarkę i uczył się od Mjedibova Borova, jak spawać! Trwało to praktycznie do końca szychty. W 1918 roku, został wynaleziony nowy pojazd przez Michaiła Vappala-samolot! Pierwszy lot odbył się w czwartek i samolot był w powietrzu przez całą godzinę! Świadkami lotu był oczywiście Kalkil Kramasz oraz wszyscy drudzy towarzysze(W tym Mjedibov Borov). Postanowili że zaczną ich głównie używać do celów zwiadowczych(Wojsko Muratyckie) i propagandowych(Milicja Muratycka). Jednak w 1920 roku zmarł sam Mjedibov Borov. Oczywiście po jego śmierci, zaczęto budować na jego cześć, pomnik w Ampraczy. Koniec rozdziału I.