Bolesław Kirianóo von Hohenburg 495 Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia Informuję, że kwestię wotum nieufności wobec Premiera Ziemiańskiego Kongres podda pod obrady jak tylko to będzie możliwe, tj. po zakończeniu posiedzenia inauguracyjnego. Bolesław Kirianóo von Hohenburg Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i były Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert Fryderyk de Espada 1 048 Opublikowano 28 Sierpnia NIO: 2908210003 NIO: 2908210003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Szanowny panie Spikerze, Niniejszym pragnę przedłożyć pod rozpatrzenie ustawę o odznaczeniach państwowych będącą w zasadzie rozwinięciem już istniejących zapisów konstytucyjnych w tej kwestii. Ustawa o odznaczeniach państwowych Art.1. Prezydent ustanawia odznaczenia państwowe w drodze rozporządzenia. Art.2. Prawo do wniosku o ustanowienie odznaczenia posiada: Kongres Rada Ministrów Głównodowodzący Zjednoczonych Sił Władze samorządowe; a) Państwa stowarzyszonego, b) Wspólnoty autonomicznej, c) Prowincji, d) Dystryktu Grupa co najmniej 5 obywateli Art.3. Aby przyjąć wniosek o ustanowienie orderu w jego treści powinno być zawarte; Wizualne przedstawienie orderu oraz baretki Opis odznaczenia, Warunki nadania Art.4. Prezydent ma prawo odrzucić wniosek o ustanowienie odznaczenia gdy: Jakość wizualizacji odznaczenia jest niska lub posiada skazy wizualne Opis oraz warunki nadania są niedostateczne Istnieje ekwiwalent proponowanego odznaczenia Art.5. Prawo do wniosku o nadanie odznaczenia posiada: Kongres Rada Ministrów Głównodowodzący Zjednoczonych Sił Władze samorządowe; a) Państwa stowarzyszonego, b) Wspólnoty autonomicznej, c) Prowincji, d) Dystryktu Grupa co najmniej 5 obywateli Art.6 Prezydent ma prawo odrzucić wniosek o nadanie odznaczenia uwzględniając powody odrzucenia. Art.7. Wnioskujący ma prawo dowołać się od decyzji prezydenta do Kongresu, Kongres może odwołać decyzję prezydenta oraz wymusić uznanie wniosku przy poparciu 2/3 członków Kongresu. Art.8. Ustawa wchodzi w rzycie z chwilą publikacji w Dzienniku Ustaw. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 495 Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września Projekt został przyjęty i zostanie poddany na najbliższych obradach. Bolesław Kirianóo von Hohenburg Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i były Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz I Wielki 252 Opublikowano 24 Września Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 24 Września (edytowane) Szanowny Spikerze, niniejszym składam projekt nowelizacji Kodeksu Karnego, dodający punkt dotyczący obrazy uczuć religijnych. Nowelizacja Kodeksu Karnego w zakresie ochrony uczuć religijnych. Art. 1. 1. W Art. 17b Kodeksu Karnego, po drugim punkcie dodaje się trzeci w brzmieniu: "3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." 2. Art. 17b otrzymuje następujące brzmienie: "Zabronione pod groźbą kary grzywny w wysokości do 5 000 mikro lub pozbawienia wolności na okres do 14 dni i ścigane z oskarżenia prywatnego są takie wykroczenia, jak: 1. Wielokrotne publikowanie wypowiedzi o charakterze obraźliwym lub oszczerczym; 2. Naruszanie cudzych dóbr osobistych lub praw autorskich; 3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." Art. 2. Sprawy dotyczące naruszenia uczuć religijnych, które miały miejsce przed wejściem w życie niniejszej ustawy, podlegają regulacjom obowiązującym w momencie popełnienia czynu. Art. 3. Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Edytowane 24 Września przez Tadeusz I Wielki 2 Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 495 Opublikowano 26 Września Udostępnij Opublikowano 26 Września W dniu 24.09.2024 o 17:57, Tadeusz I Wielki napisał: Szanowny Spikerze, niniejszym składam projekt nowelizacji Kodeksu Karnego, dodający punkt dotyczący obrazy uczuć religijnych. Nowelizacja Kodeksu Karnego w zakresie ochrony uczuć religijnych. Art. 1. 1. W Art. 17b Kodeksu Karnego, po drugim punkcie dodaje się trzeci w brzmieniu: "3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." 2. Art. 17b otrzymuje następujące brzmienie: "Zabronione pod groźbą kary grzywny w wysokości do 5 000 mikro lub pozbawienia wolności na okres do 14 dni i ścigane z oskarżenia prywatnego są takie wykroczenia, jak: 1. Wielokrotne publikowanie wypowiedzi o charakterze obraźliwym lub oszczerczym; 2. Naruszanie cudzych dóbr osobistych lub praw autorskich; 3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej." Art. 2. Sprawy dotyczące naruszenia uczuć religijnych, które miały miejsce przed wejściem w życie niniejszej ustawy, podlegają regulacjom obowiązującym w momencie popełnienia czynu. Art. 3. Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Informuję, że projekt został przyjęty i dopisany do porządku obrad 1. posiedzenia Kongresu FN IV kadencji. Bolesław Kirianóo von Hohenburg Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i były Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 495 Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października Pozwolę sobie złożyć wniosek o rozpatrzenie mojego projektu, jak i automatycznie zaakceptować go i dopisać do porządku obrad. Ustawa o ochronie aktów prawnych Art. 1 Każdy funkcjonariusz publiczny, w którego zakres kompetencji wchodzi tworzenie aktów prawnych ma obowiązek opublikowania ich w Dzienniku Ustaw II Federacji Nordackiej oraz w innym miejscu publicznym. Art. 2 Przez funkcjonariusza publicznego rozumie się: a) Prezydenta, b) Spikera Kongresu, c) członka Rady Ministrów, d) członka Państwowej Komisji Wyborczej, e) członka Najwyższego Sądu Federalnego, d) Głównodowodzącego Zjednoczonych Sił. Art. 3 1. Przez miejsce publiczne rozumie się wątek na forum w odpowiednim dziale, kanał na Discordzie, zbiór w Kustoszu lub inne miejsce do którego każdy zainteresowany ma łatwy dostęp. 2. W wypadku miejsca poza forum funkcjonariusz publiczny ma obowiązek zamieścić instrukcje pozwalające łatwo odnaleźć miejsce składowania kopii aktów prawnych w odpowiednim wątku na forum. 3. Każdy funkcjonariusz publiczny zobowiązany jest do przechowywania wszystkich aktów prawnych właściwych dla swojego urzędu w jednym miejscu. Jeśli podał do wiadomości publicznej zmianę miejsca składowania kopii aktów prawnych, musi uzupełnić je o wszystkie poprzednie akty prawne jego i jego poprzedników Art. 4 Nie wywiązanie się z obowiązku opublikowania kopii aktu prawnego przez odpowiedniego funkcjonariusza publicznego w terminie miesiąca od uchwalenia prawa traktowane jest jako zaniedbywanie obowiązków, wraz z właściwymi mu konsekwencjami. Art. 5 W przypadku utraty Dziennika Ustaw II Federacji Nordackiej na Spikerze Kongresu oraz Prezydencie Federacji ciąży obowiązek skompletowania prawodawstwa II Federacji z miejsc składowania kopii aktów prawnych poszczególnych funkcjonariuszy publicznych. Art. 6 Na Nordackim Konsorcjum Informatycznym ciąży obowiązek tworzenia kopii zapasowych Dziennika Ustaw w regularnych odstępach czasu nie przekraczających pół roku. Art. 7 Ustawa wchodzi w życie natychmiastowo. Bolesław Kirianóo von Hohenburg Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i były Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz I Wielki 252 Opublikowano 29 Listopada Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 29 Listopada (edytowane) Szanowny Spikerze, w ostatnim czasie swoją dymisję z pełnienia funkcji Sędzi Najwyższego złożył Leonid Repulijski, motywując to tym, że nie jest w stanie pogodzić pełnionego urzędu z jego ambicjami i planami na działalność w mikronacjach. W związku z tym, że w Federacji brakuje osób do sędziowania, składam krótki projekt nowelizacji Ordynacji Wyborczej, która od tej pory nie wymuszałaby na Sędziach apolityczności, a wierzę, że mogłoby to sprawić, że więcej osób będzie zainteresowanym sędziowaniem, co wzmocni sądownictwo w naszym kraju. Nowelizacja Ordynacji Wyborczej Art. 1. 1. W Art. 3 Ordynacji Wyborczej uchyla się punkt 2, brzmiący "Urzędy Sędziego Najwyższego Sądu Federalnego i Sędziego Sądu Powszechnego uznaje się za urzędy wymagające apolityczności." 2. Art. 3 Ordynacji Wyborczej otrzymuje brzmienie: "Urzędy Prezydenta II Federacji Nordackiej i Członka Kongresu są niepołączalne." Art. 2 Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. Edytowane 30 Listopada przez Tadeusz I Wielki 1 Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waksman 1 307 Opublikowano 29 Listopada Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego NIO: 2709210001 NIO: 2709210001 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada Apolityczność sądów to podstawa demokratycznego państwa. I jak to sobie Pan Prezydent wyobraża? Do sądu będziemy wpychać partyjnych kolegów, żeby tańczyli tak jak im władza zagra? Takie posunięcie znacznie narazi bezpieczeństwo zachowania odpowiedniej i zdrowej demokracji w naszym kraju. Taki projekt nie powinien w ogóle trafić do Kongresu. To jest skandal, że głowa najbardziej demokratycznego państwa tego kontynentu, jak nie całego Pollinu, składa taki wniosek. Kaspar Venir Waksman-Dëter były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz I Wielki 252 Opublikowano 30 Listopada Zaimki: on/jego Zaimki: on/jego Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 15 godzin temu, Waksman napisał: Apolityczność sądów to podstawa demokratycznego państwa. I jak to sobie Pan Prezydent wyobraża? Do sądu będziemy wpychać partyjnych kolegów, żeby tańczyli tak jak im władza zagra? Takie posunięcie znacznie narazi bezpieczeństwo zachowania odpowiedniej i zdrowej demokracji w naszym kraju. Taki projekt nie powinien w ogóle trafić do Kongresu. To jest skandal, że głowa najbardziej demokratycznego państwa tego kontynentu, jak nie całego Pollinu, składa taki wniosek. Dziękuje za opinie na temat takowej nowelizacji, i chociaż musze zgodzić się, że apolityczność sądów ma ogromne znaczenie, to propozycja ta nie ma nic wspólnego z wprowadzeniem jakiejkolwiek partyjnej zależności w sądownictwie. Usunięcie zapisu o apolityczności w omawianym artykule nie oznacza zniesienia standardów niezależności sądów czy swobody ich działania. Dotychczasowy zapis w Ordynacji Wyborczej był regulowany jednym artykułem, który był nieprecyzyjny i generował problemy w interpretacji. W praktyce artykuł ten oznaczał, że każda działalność publiczna sędziego mogła być oceniona poprzez pryzmat jego rzekomej "polityczności", co stwarzałoby ryzyko nadużyć i paraliżowało swobodę sędziów w pełnieniu obowiązków. Ale po przejrzeniu proponowanej przeze mnie nowelizacji, muszę przyznać się do błędu, i w najbliższym czasie złożę nowy projekt nowelizacji, który będzie lepiej dopracowany, nie będzie źle interpretowany, i określi lepiej apolityczność sędziów, która byłaby lepiej ustosunkowana, nie tylko jednym artykułem, a aktualny projekt nowelizacji wycofuje. 2 Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolesław Kirianóo von Hohenburg 495 Opublikowano 2 Grudnia Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia Jako, że Pan Prezydent się wycofał, odstępuję od rozpatrywania jego projektu. Jednocześnie zgłaszam własny, w zgoła innej sprawie. Pozwalam sobie go jednocześnie zaakceptować i uwzględnić w porządku obrad. Nowelizacja Ordynacji Wyborczej - stabilizacja liczby mandatów w Kongresie Art. 1 Niniejsza Ustawa nowelizuje Ordynację Wyborczą z dnia 02.11.2023 roku. Art. 2 Ustęp 1. artykułu 11. o treści: Liczba wybieranych Członków Kongresu jest zależna od liczby aktywnych obywateli: a) jeśli jest mniej niż 7 aktywnych - 3 Kongresmenów; b) jeśli jest od 7 do 12 aktywnych - 5 Kongresmenów; c) jeśli jest od 13 do 18 aktywnych - 7 Kongresmenów; d) jeśli jest powyżej 18 aktywnych - 9 Kongresmenów. przyjmuje brzmienie: Liczba wybieranych Członków Kongresu wynosi 3. Art. 3 Ustawa wchodzi w życie z chwilą podpisania. Bolesław Kirianóo von Hohenburg Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych i były Premier II Federacji Nordackiej "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się