• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Kancelaria Kongresu


Leonid Repulijski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Informuję, że kwestię wotum nieufności wobec Premiera Ziemiańskiego Kongres podda pod obrady jak tylko to będzie możliwe, tj. po zakończeniu posiedzenia inauguracyjnego.

 

99792411588297495.png

Bolesław Kirianóo von Hohenburg

Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych
i były Premier II Federacji Nordackiej

Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

"Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano
  • NIO: 2908210003

  • NIO: 2908210003

    Szanowny panie Spikerze,
    Niniejszym pragnę przedłożyć pod rozpatrzenie ustawę o odznaczeniach państwowych będącą w zasadzie rozwinięciem już istniejących zapisów konstytucyjnych w tej kwestii.

    Ustawa o odznaczeniach państwowych

     

    Art.1. Prezydent ustanawia odznaczenia państwowe w drodze rozporządzenia.

    Art.2. Prawo do wniosku o ustanowienie odznaczenia posiada:

    1. Kongres
    2. Rada Ministrów
    3. Głównodowodzący Zjednoczonych Sił
    4. Władze samorządowe;
      a) Państwa stowarzyszonego,
      b) Wspólnoty autonomicznej,
      c) Prowincji,
      d) Dystryktu
    5. Grupa co najmniej 5 obywateli

     

    Art.3. Aby przyjąć wniosek o ustanowienie orderu w jego treści powinno być zawarte;

    1. Wizualne przedstawienie orderu oraz baretki
    2. Opis odznaczenia,
    3. Warunki nadania

    Art.4. Prezydent ma prawo odrzucić wniosek o ustanowienie odznaczenia gdy:

    1. Jakość wizualizacji odznaczenia jest niska lub posiada skazy wizualne
    2. Opis oraz warunki nadania są niedostateczne
    3. Istnieje ekwiwalent proponowanego odznaczenia
       

    Art.5. Prawo do wniosku o nadanie odznaczenia posiada:

    1. Kongres
    2. Rada Ministrów
    3. Głównodowodzący Zjednoczonych Sił
    4. Władze samorządowe;
      a) Państwa stowarzyszonego,
      b) Wspólnoty autonomicznej,
      c) Prowincji,
      d) Dystryktu
    5. Grupa co najmniej 5 obywateli

    Art.6 Prezydent ma prawo odrzucić wniosek o nadanie odznaczenia uwzględniając powody odrzucenia.

    Art.7.

    1. Wnioskujący ma prawo dowołać się od decyzji prezydenta do Kongresu,
    2. Kongres może odwołać decyzję prezydenta oraz wymusić uznanie wniosku przy poparciu 2/3 członków Kongresu.

    Art.8.

    Ustawa wchodzi w rzycie z chwilą publikacji w Dzienniku Ustaw.

     
    • Lubię to 1

    8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

    d163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png99527777916552134.png.36d8ca78e1684f2c1fe18307c76c620e.png

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 4 tygodnie później...

    Projekt został przyjęty i zostanie poddany na najbliższych obradach.

     

    99792411588297495.png

    Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych
    i były Premier II Federacji Nordackiej

    Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

    "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Opublikowano
  •   Zaimki: on/jego

  •   Zaimki: on/jego

    Szanowny Spikerze,

    niniejszym składam projekt nowelizacji Kodeksu Karnego, dodający punkt dotyczący obrazy uczuć religijnych.

    Nowelizacja Kodeksu Karnego w zakresie ochrony uczuć religijnych.

    Art. 1.
    1. W Art. 17b Kodeksu Karnego, po drugim punkcie dodaje się trzeci w brzmieniu:
    "3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej."

    2. Art. 17b otrzymuje następujące brzmienie:

    "Zabronione pod groźbą kary grzywny w wysokości do 5 000 mikro lub pozbawienia wolności na okres do 14 dni i ścigane z oskarżenia prywatnego są takie wykroczenia, jak:
    1. Wielokrotne publikowanie wypowiedzi o charakterze obraźliwym lub oszczerczym;
    2. Naruszanie cudzych dóbr osobistych lub praw autorskich;
    3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej."

    Art. 2.
    Sprawy dotyczące naruszenia uczuć religijnych, które miały miejsce przed wejściem w życie niniejszej ustawy, podlegają regulacjom obowiązującym w momencie popełnienia czynu.

    Art. 3.
    Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw.

     
    Edytowane przez Tadeusz I Wielki
    • Lubię to 2

    Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski

    1213.png

    Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    W dniu 24.09.2024 o 17:57, Tadeusz I Wielki napisał:

    Szanowny Spikerze,

    niniejszym składam projekt nowelizacji Kodeksu Karnego, dodający punkt dotyczący obrazy uczuć religijnych.

    Nowelizacja Kodeksu Karnego w zakresie ochrony uczuć religijnych.

    Art. 1.
    1. W Art. 17b Kodeksu Karnego, po drugim punkcie dodaje się trzeci w brzmieniu:
    "3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej."

    2. Art. 17b otrzymuje następujące brzmienie:

    "Zabronione pod groźbą kary grzywny w wysokości do 5 000 mikro lub pozbawienia wolności na okres do 14 dni i ścigane z oskarżenia prywatnego są takie wykroczenia, jak:
    1. Wielokrotne publikowanie wypowiedzi o charakterze obraźliwym lub oszczerczym;
    2. Naruszanie cudzych dóbr osobistych lub praw autorskich;
    3. Obrażanie uczuć religijnych innych osób, w szczególności przez publiczne znieważanie obiektów czci religijnej."

    Art. 2.
    Sprawy dotyczące naruszenia uczuć religijnych, które miały miejsce przed wejściem w życie niniejszej ustawy, podlegają regulacjom obowiązującym w momencie popełnienia czynu.

    Art. 3.
    Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw.

     

    Informuję, że projekt został przyjęty i dopisany do porządku obrad 1. posiedzenia Kongresu FN IV kadencji.

    99792411588297495.png

    Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych
    i były Premier II Federacji Nordackiej

    Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

    "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 1 miesiąc temu...

    Pozwolę sobie złożyć wniosek o rozpatrzenie mojego projektu, jak i automatycznie zaakceptować go i dopisać do porządku obrad.

    Ustawa o ochronie aktów prawnych

    Art. 1
    Każdy funkcjonariusz publiczny, w którego zakres kompetencji wchodzi tworzenie aktów prawnych ma obowiązek opublikowania ich w Dzienniku Ustaw II Federacji Nordackiej oraz w innym miejscu publicznym.

    Art. 2
    Przez funkcjonariusza publicznego rozumie się:
    a) Prezydenta,
    b) Spikera Kongresu,
    c) członka Rady Ministrów,
    d) członka Państwowej Komisji Wyborczej,
    e) członka Najwyższego Sądu Federalnego,
    d) Głównodowodzącego Zjednoczonych Sił.

    Art. 3
    1. Przez miejsce publiczne rozumie się wątek na forum w odpowiednim dziale, kanał na Discordzie, zbiór w Kustoszu lub inne miejsce do którego każdy zainteresowany ma łatwy dostęp.
    2. W wypadku miejsca poza forum funkcjonariusz publiczny ma obowiązek zamieścić instrukcje pozwalające łatwo odnaleźć miejsce składowania kopii aktów prawnych w odpowiednim wątku na forum.
    3. Każdy funkcjonariusz publiczny zobowiązany jest do przechowywania wszystkich aktów prawnych właściwych dla swojego urzędu w jednym miejscu. Jeśli podał do wiadomości publicznej zmianę miejsca składowania kopii aktów prawnych, musi uzupełnić je o wszystkie poprzednie akty prawne jego i jego poprzedników

    Art. 4
    Nie wywiązanie się z obowiązku opublikowania kopii aktu prawnego przez odpowiedniego funkcjonariusza publicznego w terminie miesiąca od uchwalenia prawa traktowane jest jako zaniedbywanie obowiązków, wraz z właściwymi mu konsekwencjami.

    Art. 5
    W przypadku utraty Dziennika Ustaw II Federacji Nordackiej na Spikerze Kongresu oraz Prezydencie Federacji ciąży obowiązek skompletowania prawodawstwa II Federacji z miejsc składowania kopii aktów prawnych poszczególnych funkcjonariuszy publicznych.

    Art. 6
    Na Nordackim Konsorcjum Informatycznym ciąży obowiązek tworzenia kopii zapasowych Dziennika Ustaw w regularnych odstępach czasu nie przekraczających pół roku.

    Art. 7
    Ustawa wchodzi w życie natychmiastowo.

    99792411588297495.png

    Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych
    i były Premier II Federacji Nordackiej

    Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

    "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 5 tygodni później...
    Opublikowano
  •   Zaimki: on/jego

  •   Zaimki: on/jego

    Szanowny Spikerze,

    w ostatnim czasie swoją dymisję z pełnienia funkcji Sędzi Najwyższego złożył Leonid Repulijski, motywując to tym, że nie jest w stanie pogodzić pełnionego urzędu z jego ambicjami i planami na działalność w mikronacjach. W związku z tym, że w Federacji brakuje osób do sędziowania, składam krótki projekt nowelizacji Ordynacji Wyborczej, która od tej pory nie wymuszałaby na Sędziach apolityczności, a wierzę, że mogłoby to sprawić, że więcej osób będzie zainteresowanym sędziowaniem, co wzmocni sądownictwo w naszym kraju.

     

    Nowelizacja Ordynacji Wyborczej

    Art. 1. 
    1. W Art. 3 Ordynacji Wyborczej uchyla się punkt 2, brzmiący "Urzędy Sędziego Najwyższego Sądu Federalnego i Sędziego Sądu Powszechnego uznaje się za urzędy wymagające apolityczności."

    2. Art. 3 Ordynacji Wyborczej otrzymuje brzmienie:
    "Urzędy Prezydenta II Federacji Nordackiej i Członka Kongresu są niepołączalne."

    Art. 2
    Nowelizacja wchodzi w życie z chwilą publikacji w Dzienniku Praw. 

     
    Edytowane przez Tadeusz I Wielki
    • Nie lubię tego! 1

    Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski

    1213.png

    Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Opublikowano
  •   Zaimki: on/jego

  •   Zaimki: on/jego
  • NIO: 2709210001

  • NIO: 2709210001

    Apolityczność sądów to podstawa demokratycznego państwa. I jak to sobie Pan Prezydent wyobraża? Do sądu będziemy wpychać partyjnych kolegów, żeby tańczyli tak jak im władza zagra? Takie posunięcie znacznie narazi bezpieczeństwo zachowania odpowiedniej i zdrowej demokracji w naszym kraju. Taki projekt nie powinien w ogóle trafić do Kongresu. To jest skandal, że głowa najbardziej demokratycznego państwa tego kontynentu, jak nie całego Pollinu, składa taki wniosek.

    SYoeTe3.png 100505667931999071.png
    Kaspar Venir Waksman-Dëter
    były: I i III Prezydent UTN, wielokrotny Minister Spraw Wewnętrznych UTN i I FN, V, VI i VII Prezydent III Republiki Muratyki, Prokurator Generalny w I Federacji Nordackiej, Pierwszy Towarzysz Związku Socjalistycznych i Kalkilistycznych Republik Muratyckich, I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

    Muratyka1.png Kalkilista.png

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Opublikowano
  •   Zaimki: on/jego

  •   Zaimki: on/jego
    15 godzin temu, Waksman napisał:

    Apolityczność sądów to podstawa demokratycznego państwa. I jak to sobie Pan Prezydent wyobraża? Do sądu będziemy wpychać partyjnych kolegów, żeby tańczyli tak jak im władza zagra? Takie posunięcie znacznie narazi bezpieczeństwo zachowania odpowiedniej i zdrowej demokracji w naszym kraju. Taki projekt nie powinien w ogóle trafić do Kongresu. To jest skandal, że głowa najbardziej demokratycznego państwa tego kontynentu, jak nie całego Pollinu, składa taki wniosek.

    Dziękuje za opinie na temat takowej nowelizacji, i chociaż musze zgodzić się, że apolityczność sądów ma ogromne znaczenie, to propozycja ta nie ma nic wspólnego z wprowadzeniem jakiejkolwiek partyjnej zależności w sądownictwie. Usunięcie zapisu o apolityczności w omawianym artykule nie oznacza zniesienia standardów niezależności sądów czy swobody ich działania. Dotychczasowy zapis w Ordynacji Wyborczej był regulowany jednym artykułem, który był nieprecyzyjny i generował problemy w interpretacji. W praktyce artykuł ten oznaczał, że każda działalność publiczna sędziego mogła być oceniona poprzez pryzmat jego rzekomej "polityczności", co stwarzałoby ryzyko nadużyć i paraliżowało swobodę sędziów w pełnieniu obowiązków. Ale po przejrzeniu proponowanej przeze mnie nowelizacji, muszę przyznać się do błędu, i w najbliższym czasie złożę nowy projekt nowelizacji, który będzie lepiej dopracowany, nie będzie źle interpretowany, i określi lepiej apolityczność sędziów, która byłaby lepiej ustosunkowana, nie tylko jednym artykułem, a aktualny projekt nowelizacji wycofuje. 

    • Lubię to 2

    Prezydent II Federacji Nordackiej, Tadeusz Henrykowski

    1213.png

    Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jako, że Pan Prezydent się wycofał, odstępuję od rozpatrywania jego projektu. Jednocześnie zgłaszam własny, w zgoła innej sprawie. Pozwalam sobie go jednocześnie zaakceptować i uwzględnić w porządku obrad.

    Nowelizacja Ordynacji Wyborczej - stabilizacja liczby mandatów w Kongresie

    Art. 1
    Niniejsza Ustawa nowelizuje Ordynację Wyborczą z dnia 02.11.2023 roku.

    Art. 2
    Ustęp 1. artykułu 11. o treści:

    1. Liczba wybieranych Członków Kongresu jest zależna od liczby aktywnych obywateli:

                  a) jeśli jest mniej niż 7 aktywnych - 3 Kongresmenów;
                  b) jeśli jest od 7 do 12 aktywnych - 5 Kongresmenów;
                  c) jeśli jest od 13 do 18 aktywnych - 7 Kongresmenów;
                  d) jeśli jest powyżej 18 aktywnych - 9 Kongresmenów.

    przyjmuje brzmienie:

    1. Liczba wybieranych Członków Kongresu wynosi 3.

    Art. 3
    Ustawa wchodzi w życie z chwilą podpisania.

    99792411588297495.png

    Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    Spiker Kongresu, Minister Spraw Zewnętrznych
    i były Premier II Federacji Nordackiej

    Użytkownik StemplaObywatel KirianiiWierny Przenajświętszego Kościoła KiryjskiegoAntykomunista

    "Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
     Udostępnij